Kur'an Yazılış Tarihi
1 Kuranın Allah RasUlu zamanında yazımı:
Allah RasUlunun (sav) emri ile vahiy katipleri Kuranı parca parca olarak işlenmiş ince deriler, kurek kemikleri, ağac kabukları ve duzgun taş gibi maddelerin uzerine yazmakta idiler Yazılan bu ayetler, vahiy henuz tamamlanmadığı icin, tek bir mushafta toplanmamıştı Bu donem icersinde Ashab ezberledikleri ayetleri Allah RasUlunun (sav) gosterdiği sUrelerin altına yazıyorlardı
2 Kuranın Hz Ebu Bekr (ra) doneminde yazılışı:
Zeyd b Sabit (ra), Hz Ebu Bekr (ra)in emri ve Hz Omer (ra)in uygun bulmasıyla Kuran ayetlerini biraraya toplamıştır Zeyd İbn Sabit Kuranı toplarken, vahiy katiplerinin yazdıklarını dikkate almış ve ayetleri ilk defa bir mushafta toplamıştır
3 Kuranın Hz Osman (ra) doneminde yazılışı:
ilk Mushaf Kuranın okunşundaki tartışmalara son vermek amacıyla, farklı kıraatleri yansıtacak şekilde Hz Ebu Bekrin topladığı ve Hz Omerin kızı Hafsanın koruduğu nushaya bağlı kalınarak yazıldı Bununla ilgili olarak Hz Osman, Zeyd b Sabit (ra), Abdullah b ezZubeyr (ra), Sad b elAs (ra) ve Abdurrahman b elHaris b Hişam (ra)ı gorevlendirdi Bu Mushaf uzerinde noktalama işaretleri ve harekeleri bulunmamaktaydı Hz Osman (ra) yazılan Kuranın bir nushasını saklamış diğer nushaları ise ceşitli İslam şehirlerine gondermiştir
4 Kuranın harekelenmesi ve noktalanması uc merhalede tamamlanmıştır
Birincisi: Muaviye b Ebu Sufyan doneminde, Muaviye, EbulEsvedi gorevlendirmiş, O da Kuran okurken meydana gelebilecek okuma hatalarını ortadan kaldırmak amacıyla nokta şeklinde hareke işaretleri koymuştur İkincisi: Abdulmelik b Mervan doneminde Kurandaki bazı harfleri birbirinden ayırmak icin noktalar konulmuştur Mervan bu işte elHaccac b Yusufu gorevlendirmiş; o da bu işi Nasr b Asım ve Hayy b Yasmura havale etmiştir Ucuncusu: Bu donemde irab alametleri olan Fetha, Damme, Kesre ve SukUn konulmuştur Bu harekelendirmede Halil b Ahmed elFerahidinin yolu izlenmiştir
1 Kuranın Allah RasUlu zamanında yazımı:
Allah RasUlunun (sav) emri ile vahiy katipleri Kuranı parca parca olarak işlenmiş ince deriler, kurek kemikleri, ağac kabukları ve duzgun taş gibi maddelerin uzerine yazmakta idiler Yazılan bu ayetler, vahiy henuz tamamlanmadığı icin, tek bir mushafta toplanmamıştı Bu donem icersinde Ashab ezberledikleri ayetleri Allah RasUlunun (sav) gosterdiği sUrelerin altına yazıyorlardı
2 Kuranın Hz Ebu Bekr (ra) doneminde yazılışı:
Zeyd b Sabit (ra), Hz Ebu Bekr (ra)in emri ve Hz Omer (ra)in uygun bulmasıyla Kuran ayetlerini biraraya toplamıştır Zeyd İbn Sabit Kuranı toplarken, vahiy katiplerinin yazdıklarını dikkate almış ve ayetleri ilk defa bir mushafta toplamıştır
3 Kuranın Hz Osman (ra) doneminde yazılışı:
ilk Mushaf Kuranın okunşundaki tartışmalara son vermek amacıyla, farklı kıraatleri yansıtacak şekilde Hz Ebu Bekrin topladığı ve Hz Omerin kızı Hafsanın koruduğu nushaya bağlı kalınarak yazıldı Bununla ilgili olarak Hz Osman, Zeyd b Sabit (ra), Abdullah b ezZubeyr (ra), Sad b elAs (ra) ve Abdurrahman b elHaris b Hişam (ra)ı gorevlendirdi Bu Mushaf uzerinde noktalama işaretleri ve harekeleri bulunmamaktaydı Hz Osman (ra) yazılan Kuranın bir nushasını saklamış diğer nushaları ise ceşitli İslam şehirlerine gondermiştir
4 Kuranın harekelenmesi ve noktalanması uc merhalede tamamlanmıştır
Birincisi: Muaviye b Ebu Sufyan doneminde, Muaviye, EbulEsvedi gorevlendirmiş, O da Kuran okurken meydana gelebilecek okuma hatalarını ortadan kaldırmak amacıyla nokta şeklinde hareke işaretleri koymuştur İkincisi: Abdulmelik b Mervan doneminde Kurandaki bazı harfleri birbirinden ayırmak icin noktalar konulmuştur Mervan bu işte elHaccac b Yusufu gorevlendirmiş; o da bu işi Nasr b Asım ve Hayy b Yasmura havale etmiştir Ucuncusu: Bu donemde irab alametleri olan Fetha, Damme, Kesre ve SukUn konulmuştur Bu harekelendirmede Halil b Ahmed elFerahidinin yolu izlenmiştir