Hanefi alimlerinin goruşlerine gore, aile icinde, şahsı adına kimin serveti varsa kurban onun adına kesilir Aile icinde her zengin şahıs, kendi adına kurbanını kesmekle mukellef olur Ailede kendi adına serveti bulunmayanların ise hicbirine kurban gerekmez Yani zengin olmayan aile fertleri kurbanla mukellef olmazlar
Diyelim ki servet, aile reisinin şahsına aittir Oyle ise kurban borclusu da servetin sahibi olan aile reisidir Aile icinde serveti olmayan otekilerin kendi adlarına kurban kesme mecburiyetleri soz konusu olmaz
Bu sebeple de serveti olmayan aile fertlerinin kurbanı kendi adlarına kestirmek istemelerine gerek olmaz Cunku boyle bir mukellefiyetleri soz konusu değildir Bilindiği uzere borc kimin ise odeme mecburiyeti de ona aittir Borcu olmayanın odeme mecburiyeti de olmaz Hanefi mezhebinin gereği budur
Diyelim ki servet, aile reisinin şahsına aittir Oyle ise kurban borclusu da servetin sahibi olan aile reisidir Aile icinde serveti olmayan otekilerin kendi adlarına kurban kesme mecburiyetleri soz konusu olmaz
Bu sebeple de serveti olmayan aile fertlerinin kurbanı kendi adlarına kestirmek istemelerine gerek olmaz Cunku boyle bir mukellefiyetleri soz konusu değildir Bilindiği uzere borc kimin ise odeme mecburiyeti de ona aittir Borcu olmayanın odeme mecburiyeti de olmaz Hanefi mezhebinin gereği budur