Kurban kesen müslüman, kurban kesilip yüzüldükten sonra Allah rızası için iki rekat namaz kılar (şükür namazı) Bunu namazı kılmak farz değildir, ama kılınması sünnettir Fatiha’dan sonra birinci rekatte 1 Kevser Suresi, ikinci rekatte 1 İhlas Suresi okunur
Peygamber Efendimiz (sav) buyurdular ki: “Kurbanınızı kestiğinizde elinizdeki bıçağı bırakın Sonra iki rek’at namaz kılın Müslümanlardan hangisi bu iki rek’at namazı kılar da Allâhü Teâlâ’dan bir şey isterse Allâhü Teâlâ o kimseye elbette istediği şeyi verir
Peygamber Efendimiz (sav), kurban etinin üçe taksim edilip, bir bölümünün kurban kesmeyen yoksullara dağıtılmasını, bir bölümünün akraba, tanıdık ve komşularla paylaşılmasını, bir bölümünün de eve ayrılmasını tavsiye etmiştir (Ebû Dâvûd, “Dahâyâ, 10) Ailenin ihtiyaç durumuna göre etin tamamı evde bırakılabileceği gibi, toplumda muhtaçların arttığı dönemde kurban etinin çoğunun hatta tamamının dağıtılması uygun olur
Kurbanın derisi, bir fakire veya hayır kurumuna verilmelidir Peygamber Efendimiz (sav), veda haccında Hz Ali’ye, kurban olarak kesilen develerinin başında durmasını ve bunların derileri ile sırtlarındaki çullarını sadaka olarak vermesini, kasap ücreti olarak bunlardan bir şey vermemesini emretmiştir (Ebû Dâvûd, “Menâsik, 20)
Kurbanın deri, et, yağ, baş, ayak, yün ve süt gibi parçalarının satılması mekruhtur Eğer böyle bir şey yapılırsa kıymetinin tasadduk edilmesi gerekir Kurban, sırf Allah rızasını kazanmak için kesildiğinden kurbanın etinin ve diğer parçalarının satılarak bedelinin sahipleri tarafından harcanması caiz değildir
Kurbanın yenilmesi caiz olmayan azaları şunlardır:
– İdrar yolu
– Hayaları
– İdrar torbası
– Safra kesesi
– Akan kanı
– Tenasül uzvu
Hayvanın bu kısımları kesildikten sonra parçalanırken ayrılır ve atılır
Peygamber Efendimiz (sav) buyurdular ki: “Kurbanınızı kestiğinizde elinizdeki bıçağı bırakın Sonra iki rek’at namaz kılın Müslümanlardan hangisi bu iki rek’at namazı kılar da Allâhü Teâlâ’dan bir şey isterse Allâhü Teâlâ o kimseye elbette istediği şeyi verir
Peygamber Efendimiz (sav), kurban etinin üçe taksim edilip, bir bölümünün kurban kesmeyen yoksullara dağıtılmasını, bir bölümünün akraba, tanıdık ve komşularla paylaşılmasını, bir bölümünün de eve ayrılmasını tavsiye etmiştir (Ebû Dâvûd, “Dahâyâ, 10) Ailenin ihtiyaç durumuna göre etin tamamı evde bırakılabileceği gibi, toplumda muhtaçların arttığı dönemde kurban etinin çoğunun hatta tamamının dağıtılması uygun olur
Kurbanın derisi, bir fakire veya hayır kurumuna verilmelidir Peygamber Efendimiz (sav), veda haccında Hz Ali’ye, kurban olarak kesilen develerinin başında durmasını ve bunların derileri ile sırtlarındaki çullarını sadaka olarak vermesini, kasap ücreti olarak bunlardan bir şey vermemesini emretmiştir (Ebû Dâvûd, “Menâsik, 20)
Kurbanın deri, et, yağ, baş, ayak, yün ve süt gibi parçalarının satılması mekruhtur Eğer böyle bir şey yapılırsa kıymetinin tasadduk edilmesi gerekir Kurban, sırf Allah rızasını kazanmak için kesildiğinden kurbanın etinin ve diğer parçalarının satılarak bedelinin sahipleri tarafından harcanması caiz değildir
Kurbanın yenilmesi caiz olmayan azaları şunlardır:
– İdrar yolu
– Hayaları
– İdrar torbası
– Safra kesesi
– Akan kanı
– Tenasül uzvu
Hayvanın bu kısımları kesildikten sonra parçalanırken ayrılır ve atılır