zeberus1234
Yeni Üye
Sual: Zekâtın önemi nedir?
YANIT
Kuranı kerimde, çok yerde namazla zekât beraber bildiriliyor (Namazı kılın, zekâtı verin) buyuruluyor Zekât vermeyene, Allah lanet eder Kıtlıklara maruz kalır, temiz malını kirletmiş olur, o mülk telef olur Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Allaha ve Resulüne inanan, zekât versin!) Taberani
(Zekat vermekle müslümanlığınız mükemmel hâle gelir) Bezzar
(En erdemli ibadet namaz, sonradan zekâttır) Taberani
(Hastayı sadakayla, malı zekâtla koruyun!) Deylemi
(Allahü teâlâ, malınızın temizlenip güzelleşmesi için zekâtı farz kıldı) Hakim
(Zekât vermeyenin namazı kabul olmaz) Taberani (Zekât vermemek haram olduğu için, böyle günahkârın kıldığı namaz, sahih olup borcu ödenirse de, namazdan hâsıl olacak sevaba kavuşamaz)
(Zekat vermeyen kimseye Allahü teâlâ lanet eder) Nesai
(Zekat vermeyen, pak malını kirletmiş olur) Taberani
(Zekat vermeyen kimse, kıyamette ateştedir) Taberani
(Zenginlerin zekâtı fakirlere kâfi gelmeseydi, Allahü teâlâ fakirlerin rızkını başka yollardan verirdi Aç kalan fakir varsa, zenginlerin zulmü yüzündendir) ElAskeri (Eli ayağı tutup da çalışabilenlerin zekât istemesi haramdır İstemediği halde kendisine zekât verilirse, alması günah olmaz Zekât, nisaba malik olmayıp çalışamayacak değin hasta, sakat olanlara ve çalışıp da zorlama geçinenlere verilir Allahü teâlâ böyle fakirleri milletin içinde kırkta bir oranında yaratmıştır)
(Zekat vermeyen bir toplum, rahmetten, iyilikten yoksun kalır Hayvanlar da olmasa, hiç rahmet görmezlerdi) Taberani
(Zekatı verilmeyen mallar, karada, denizde telef olur) Taberani
(Zekatını veren o malın şerrinden korunmuş olur) Beyheki
Resulullah efendimiz, (Zekâtı verilmeyen mallar, ejderha olup sahibinin boynuna sarılır) buyurup şu mealdeki âyeti kerimeyi okudu:
(Hak teâlânın ihsan ettiği malın zekâtını vermeyenler, iyi ettiklerini, zengin kalacaklarını zannediyorlar Hâlbuki kendilerine musibet etmiş oluyorlar O mallar Cehennemde azap aleti olacak, yılan şeklinde boyunlarına sarılıp her yerde ayağa değin onları sokacaktır) Âli İmran 180
Bu acı azaplardan kurtulmak için, malların zekâtını, tarla mahsullerinin, sebze ve meyvenin uşrunu tahsis etmek şarttır Zekât kırkta bir, uşur onda bir verilir Kuranı kerimde, (Malı, parayı biriktirip zekâtını vermeyene çok acı azabı müjdele! Zekâtı verilmeyen mülk, para, Cehennem ateşinde kızdırılıp, sahibinin alnına, böğrüne, sırtına mühür gibi basılacaktır) buyuruldu (Tevbe 34, 35)
Namaz kılmayan, oruç tutmayan bir Müslümanın da zekât vermesi gerekir
Zekât vermemek ve borcunu ödememek haramdır Din kitaplarında, (Haram işleyenin, haram yiyenin duası kabul olmaz) ve (Farz borcu olanın nafileleri kabul olmaz) buyuruluyor Zekât vermeyen zengin, binlerce fakirin hakkını gasbetmiş olduğu için ve Allahü teâlânın emrini yapmadığı için, bunun hiçbir hayratı, hasenatı kabul olmuyor İmkânı varken borcunu ödemeyen de, böyle haklar aşağıda kalmaktadır
Fakire verilen altın, onu varlıklı edecek değin artı olmamalıdır Borçsuz fakire nisap miktarı ya da daha çok zekât atamak, mekruh olarak caizdir 10 gr altın değin borcu varsa, 100 gr altını alması mekruh olmaz Altınla gümüş, ne niyetle saklanırsa saklansın ticaret eşyasıdır Nisap miktarıysa zekâtı verilir
Bir jurnal yiyeceği olanın, zekât veya sadaka istemesi haramdır; fakat isteksiz olarak bahşedilen sadakayı, zekâtı alması caizdir Zekâtı muhtaçlara vermelidir
Sual: Tevbe suresi 34 âyetinde, (Altın ve gümüşü biriktirip Allah yolunda infak etmeyene fazla acı bir azap vardır) deniyor Burada, para toplamak yasaklanmıyor mu?
YANIT
Peygamber efendimiz, Kuranı kerimi açıklamıştır Bir hadisi şerif meali şöyledir:
(Zekâtı verilen mal, kenz değildir) Ebu Davud, Hâkim, Hatib (Kenz, biriktirip saklanan, faydalanılmayan mülk, define demektir)
Müslümanın malında, zekâttan başka, kimsenin hiçbir hakkı yoktur Resulullah efendimiz, (Malda zekâttan diğer yargı yoktur) buyurdu (Ahkâmüssultaniyye)
Alıntıdır: *
YANIT
Kuranı kerimde, çok yerde namazla zekât beraber bildiriliyor (Namazı kılın, zekâtı verin) buyuruluyor Zekât vermeyene, Allah lanet eder Kıtlıklara maruz kalır, temiz malını kirletmiş olur, o mülk telef olur Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Allaha ve Resulüne inanan, zekât versin!) Taberani
(Zekat vermekle müslümanlığınız mükemmel hâle gelir) Bezzar
(En erdemli ibadet namaz, sonradan zekâttır) Taberani
(Hastayı sadakayla, malı zekâtla koruyun!) Deylemi
(Allahü teâlâ, malınızın temizlenip güzelleşmesi için zekâtı farz kıldı) Hakim
(Zekât vermeyenin namazı kabul olmaz) Taberani (Zekât vermemek haram olduğu için, böyle günahkârın kıldığı namaz, sahih olup borcu ödenirse de, namazdan hâsıl olacak sevaba kavuşamaz)
(Zekat vermeyen kimseye Allahü teâlâ lanet eder) Nesai
(Zekat vermeyen, pak malını kirletmiş olur) Taberani
(Zekat vermeyen kimse, kıyamette ateştedir) Taberani
(Zenginlerin zekâtı fakirlere kâfi gelmeseydi, Allahü teâlâ fakirlerin rızkını başka yollardan verirdi Aç kalan fakir varsa, zenginlerin zulmü yüzündendir) ElAskeri (Eli ayağı tutup da çalışabilenlerin zekât istemesi haramdır İstemediği halde kendisine zekât verilirse, alması günah olmaz Zekât, nisaba malik olmayıp çalışamayacak değin hasta, sakat olanlara ve çalışıp da zorlama geçinenlere verilir Allahü teâlâ böyle fakirleri milletin içinde kırkta bir oranında yaratmıştır)
(Zekat vermeyen bir toplum, rahmetten, iyilikten yoksun kalır Hayvanlar da olmasa, hiç rahmet görmezlerdi) Taberani
(Zekatı verilmeyen mallar, karada, denizde telef olur) Taberani
(Zekatını veren o malın şerrinden korunmuş olur) Beyheki
Resulullah efendimiz, (Zekâtı verilmeyen mallar, ejderha olup sahibinin boynuna sarılır) buyurup şu mealdeki âyeti kerimeyi okudu:
(Hak teâlânın ihsan ettiği malın zekâtını vermeyenler, iyi ettiklerini, zengin kalacaklarını zannediyorlar Hâlbuki kendilerine musibet etmiş oluyorlar O mallar Cehennemde azap aleti olacak, yılan şeklinde boyunlarına sarılıp her yerde ayağa değin onları sokacaktır) Âli İmran 180
Bu acı azaplardan kurtulmak için, malların zekâtını, tarla mahsullerinin, sebze ve meyvenin uşrunu tahsis etmek şarttır Zekât kırkta bir, uşur onda bir verilir Kuranı kerimde, (Malı, parayı biriktirip zekâtını vermeyene çok acı azabı müjdele! Zekâtı verilmeyen mülk, para, Cehennem ateşinde kızdırılıp, sahibinin alnına, böğrüne, sırtına mühür gibi basılacaktır) buyuruldu (Tevbe 34, 35)
Namaz kılmayan, oruç tutmayan bir Müslümanın da zekât vermesi gerekir
Zekât vermemek ve borcunu ödememek haramdır Din kitaplarında, (Haram işleyenin, haram yiyenin duası kabul olmaz) ve (Farz borcu olanın nafileleri kabul olmaz) buyuruluyor Zekât vermeyen zengin, binlerce fakirin hakkını gasbetmiş olduğu için ve Allahü teâlânın emrini yapmadığı için, bunun hiçbir hayratı, hasenatı kabul olmuyor İmkânı varken borcunu ödemeyen de, böyle haklar aşağıda kalmaktadır
Fakire verilen altın, onu varlıklı edecek değin artı olmamalıdır Borçsuz fakire nisap miktarı ya da daha çok zekât atamak, mekruh olarak caizdir 10 gr altın değin borcu varsa, 100 gr altını alması mekruh olmaz Altınla gümüş, ne niyetle saklanırsa saklansın ticaret eşyasıdır Nisap miktarıysa zekâtı verilir
Bir jurnal yiyeceği olanın, zekât veya sadaka istemesi haramdır; fakat isteksiz olarak bahşedilen sadakayı, zekâtı alması caizdir Zekâtı muhtaçlara vermelidir
Sual: Tevbe suresi 34 âyetinde, (Altın ve gümüşü biriktirip Allah yolunda infak etmeyene fazla acı bir azap vardır) deniyor Burada, para toplamak yasaklanmıyor mu?
YANIT
Peygamber efendimiz, Kuranı kerimi açıklamıştır Bir hadisi şerif meali şöyledir:
(Zekâtı verilen mal, kenz değildir) Ebu Davud, Hâkim, Hatib (Kenz, biriktirip saklanan, faydalanılmayan mülk, define demektir)
Müslümanın malında, zekâttan başka, kimsenin hiçbir hakkı yoktur Resulullah efendimiz, (Malda zekâttan diğer yargı yoktur) buyurdu (Ahkâmüssultaniyye)
Alıntıdır: *