6Micro Data (Mikro Veri) Nedir?
Micro Data, Web Sitenizde bulunan bilgileri işaretleyerek arama motorları ve robotlar tarafından okunmasını sağlayan bir şemadır Siz bir siteye girdiğinizde isimleri telefon numaralarını, şirket isimleri, ürünleri, sinemaları veya yazarları anlayabilirsiniz ancak Arama Motorları için aynı durum söz konusu değildir Bu durumda arama motorları tarafından oluşturulmuş micro data verileri (Google için adı Zengin Snippet) sayesinde gerekli verileri işaretleyebiliriz
Örnek vermek gerekirse,
Benim adım Görkem Duymaz Ana sayfamı burada bulabilirsiniz: a href http:wwwbilgilihocamcombilgilihocama Sarıyer, İstanbul'da oturuyorum ve bilgilihocam
şirketinde yazılımcı olarak çalışıyorum
Yukarıda standart bir web yazılımı bulunmaktadır Bunu kullanıcılar anlayabilir ancak arama motoru sadece karşılaştırma yapabilir Ancak
itemscope itemtype http:datavocabularyorgPerson Benim adım span nameGörkem Duymazspan Ana sayfamı burada bulabilirsiniz: a href http:wwwbilgilihocamcomt urlbilgilihocama Sarıyer, İstanbul'da oturuyorum ve span affiliationbilgilihocamspan şirketinde span titleyazılımcıspan olarak çalışıyorum
şeklinde yazılırsa arama motorları
İlk satırda, itemscope, içindeki içeriğin bir veri olduğunu, itemtype http:datavocabularyorgPerson ise verinin bir Kişi hakkında olduğunu anlar
Kişi verisinin her bir özelliği özelliğiyle tanımlanır Örneğin, namekişinin adını açıklar Eğer bu özelliği yazar olarak işaretlerseniz sonuç :
Bu işaretlemeler kullanıcı tarafından gözükmez ancak arama motorları bu verileri tanır ve arama algoritmalarına dahil eder Üst sıralar için mikro veriler çok önemlidir Arama motorları sizin ne aradığınızı anlar ancak nerede bulacağını micro datalardan anlar Organik sıralamalarda üst bölümler için micro data kullanabilirsiniz Ancak sitenizde işaretlenen her veri arama motorlarında gösterilmez yalnızca kullanıcılara yararlı olduğu zamanlarda kullanılır
Micro Data, Web Sitenizde bulunan bilgileri işaretleyerek arama motorları ve robotlar tarafından okunmasını sağlayan bir şemadır Siz bir siteye girdiğinizde isimleri telefon numaralarını, şirket isimleri, ürünleri, sinemaları veya yazarları anlayabilirsiniz ancak Arama Motorları için aynı durum söz konusu değildir Bu durumda arama motorları tarafından oluşturulmuş micro data verileri (Google için adı Zengin Snippet) sayesinde gerekli verileri işaretleyebiliriz
Örnek vermek gerekirse,
Benim adım Görkem Duymaz Ana sayfamı burada bulabilirsiniz: a href http:wwwbilgilihocamcombilgilihocama Sarıyer, İstanbul'da oturuyorum ve bilgilihocam
şirketinde yazılımcı olarak çalışıyorum
Yukarıda standart bir web yazılımı bulunmaktadır Bunu kullanıcılar anlayabilir ancak arama motoru sadece karşılaştırma yapabilir Ancak
itemscope itemtype http:datavocabularyorgPerson Benim adım span nameGörkem Duymazspan Ana sayfamı burada bulabilirsiniz: a href http:wwwbilgilihocamcomt urlbilgilihocama Sarıyer, İstanbul'da oturuyorum ve span affiliationbilgilihocamspan şirketinde span titleyazılımcıspan olarak çalışıyorum
şeklinde yazılırsa arama motorları
İlk satırda, itemscope, içindeki içeriğin bir veri olduğunu, itemtype http:datavocabularyorgPerson ise verinin bir Kişi hakkında olduğunu anlar
Kişi verisinin her bir özelliği özelliğiyle tanımlanır Örneğin, namekişinin adını açıklar Eğer bu özelliği yazar olarak işaretlerseniz sonuç :
Bu işaretlemeler kullanıcı tarafından gözükmez ancak arama motorları bu verileri tanır ve arama algoritmalarına dahil eder Üst sıralar için mikro veriler çok önemlidir Arama motorları sizin ne aradığınızı anlar ancak nerede bulacağını micro datalardan anlar Organik sıralamalarda üst bölümler için micro data kullanabilirsiniz Ancak sitenizde işaretlenen her veri arama motorlarında gösterilmez yalnızca kullanıcılara yararlı olduğu zamanlarda kullanılır