Son konular

Welcome to Master Theme!

Hi, join best forum. Feel the fun!

Kayıt OL

Muvafakatlı Adres Bildirimi Nasıl Yapılır?

S

SoruCevap

Guest
Muvafakatlı Adres Bildirimi Nasıl Yapılır? Muvafakatlı adres bildirimi yapmak için öncelikle ilgili belediyeye başvurmalısınız. Belediye, talebinizi değerlendirerek size bir muvafakat belgesi verecektir. Ardından, muvafakat belgesiyle birlikte adres değişikliği bildirim formunu doldurmalısınız. Formu eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurarak belediyeye teslim etmelisiniz. Ayrıca, nüfus cüzdanı, ikametgah belgesi ve tapu fotokopisi gibi gerekli belgeleri de eklemeniz gerekmektedir. Başvurunuzun işleme alınması için belediye tarafından belirlenen ücreti ödemelisiniz. İşlemin tamamlanmasının ardından muvafakatlı adres bildirimi gerçekleşmiş olacaktır.
İçindekiler

Muvafakatlı Adres Bildirimi Nasıl Yapılır?​

Muvafakatlı adres bildirimi, kişilerin oturdukları yerleşim yerinin bir başka adrese taşınması durumunda, bu değişikliği resmi olarak bildirmek için yapılır. Muvafakatlı adres bildirimi yapmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

1. İkametgah Belgesi Alın​

Muvafakatlı adres bildirimi yapabilmek için öncelikle yeni adresinize ait ikametgah belgesini almanız gerekmektedir. İkametgah belgesini, yeni adresinize bağlı olan muhtarlık veya nüfus müdürlüğünden temin edebilirsiniz.

2. Nüfus Cüzdanı ve Fotokopisi Hazırlan​

Adres bildirimi yapmak için nüfus cüzdanınızın bir fotokopisini hazırlamanız gerekmektedir. Nüfus cüzdanı fotokopisi, başvuru sırasında istenebilir.

3. Muvafakatname Hazırlan​

Adres değişikliği için mutabakat sağlandıysa, eski ikametgah sahibi tarafından muvafakatname düzenlenmelidir. Muvafakatname, noter onaylı olmalıdır ve değişikliği kabul eden kişinin kimlik bilgilerini içermelidir.

4. Nüfus Müdürlüğüne Başvur​

Yukarıdaki belgeleri hazırladıktan sonra, yerleşim yerinizdeki nüfus müdürlüğüne başvurmanız gerekmektedir. Başvuru esnasında gerekli belgeleri ve muvafakatnameyi sunmalısınız. İşlemler genellikle aynı gün içinde tamamlanır.

5. Adres Değişikliği Bildirimi Yap​

Yeni adresinize taşındıktan sonra, muvafakatlı adres bildirimi yapmanız önemlidir. Bu bildirimi yapmanız halinde, resmi kurumlar ve diğer kuruluşlar tarafından size gönderilecek olan evrakların doğru adrese ulaşması sağlanır.

6. Diğer Kurumları Bilgilendir​

Adres değişikliği bildiriminden sonra, banka, sigorta şirketi, elektrik, su ve doğalgaz dağıtım şirketleri gibi kurumları da adres değişikliği hakkında bilgilendirmeniz gerekmektedir. Bu kurumlarla iletişime geçerek gerekli güncellemeleri yapmanız önemlidir.

7. Yeni Adresinizi Dost ve Akrabalara Bildirin​

Adres değişikliği yapmanız durumunda, yeni adresinizi dost ve akrabalara da bildirmeniz önemlidir. Böylece posta yoluyla size ulaşacak olan evrakların kaybolma veya yanlış adrese gitme riski en aza indirilir.
Bu adımları takip ederek muvafakatlı adres bildirimi işlemini sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Adres değişikliği yapmak için belirli bir süre verilmese de, değişikliği en kısa sürede yapmanız önerilir.

Muvafakatlı Adres Bildirimi Nasıl Yapılır?​

Muvafakatlı Adres Bildirimi Nasıl Yapılır?
Muvafakatlı adres bildirimi, ilgili belediyeye yazılı olarak yapılır.
Adres değişikliği için muvafakatname gereklidir.
Muvafakatlı adres bildirimi için başvuru formu doldurulmalıdır.
Kimlik belgesi ve ikametgah belgesi de başvuru ile birlikte sunulmalıdır.
Muvafakatlı adres bildirimi işlemleri belediyede ücretsiz olarak gerçekleştirilir.


Muvafakatlı adres bildirimi için başvuru sahibinin kimlik bilgileri gerekir.
Adreste yaşayan kişilerin de muvafakatı gereklidir.
Belediyeye başvuru yaparken, önceki ve yeni adresin tam olarak belirtilmesi önemlidir.
Başvuru sahibi, adres bildirimi için yetkili kişinin muvafakatini almalıdır.
Muvafakatlı adres bildirimi sonucunda, yeni adresin kaydı güncellenir.
 

Benzer konular

Adres değişikliği bildirimi nasıl yapılır? E-devlet sistemi kullanılarak, adres değişikliği yapmak mümkündür. Kişilerin e-devlet şifresiyle sisteme giriş yapması gerekir. Eğer e-devlet şifresi bulunmuyorsa, PTT merkezlerinden e-devlet şifresi temin etmelidir. E-devlet haricinde Nüfus...
Cevaplar
1
Görüntüleme
2
Eşimin yanına ikametgah nasıl alınır? Evlilik sonrasında ikametgâh yani adres değişikliği için çiftlerin, oturacakları evin bağlı bulunduğu nüfus ve vatandaşlık işleri dairesine müracaat etmesi gerekir. Bu işlem için gerekli olacak evraklar; Nüfus cüzdanı Adına ve yeni adresine göre kesilmiş bir...
Cevaplar
1
Görüntüleme
9
2 adres beyanı nasıl yapılır? İşte detaylar… Yurt dışında yaşayan vatandaşların ise ikinci ikametgâh adres (diğer adres) beyanlarını “e- devlet kapısı” üzerinden veya www.nvi.gov.tr web adresi üzerinden; e-imza, mobil imza veya SMS yolu ile yapabilirler. Dolu konuta adres değişikliği nasıl...
Cevaplar
0
Görüntüleme
2
E devlet ikinci adres ekleme nasıl yapılır? E-DEVLET ÜZERİNDEN ADRES DEĞİŞİKLİĞİ https://www.turkiye.gov.tr/adres-degisikligi-bildirimi adresine gidin. e-Devlet Şifresi ile sisteme giriş yapın. “Bu hizmeti kullanarak, yerleşim yeri adresi ve/veya diğer adres bildiriminde bulunabilirsiniz.”...
Cevaplar
1
Görüntüleme
2
Ikametgah değişikliği için ne yapmak lazım? İkametgah adres değişikliği için 2 farklı yöntem vardır. Bunlardan biri Nüfus Müdürlükleri, bir diğeri de e-Devlet sistemidir. Nüfus Müdürlükleri şubelerine giderek adres değişikliği bildiriminde bulunabilirsiniz. Yapacağınız değişiklik işlemi...
Cevaplar
1
Görüntüleme
2
Anasayfa Kayıt Ol Giriş Yap
Tips
Tips