Namazda şaşırmak
Namaz kılarken şaşırınca ne yapılır
Yapılan ibadet ve amellerin her turlu şupheden uzak olması gerekir Şuphe ve tereddutler amelin değerini duşurur ve kararsızlıklar meydana gelir Bu yuzden sozgelimi dort rekatlı bir namazı uc rek’at mı, yoksa dort rek’at mı kıldığında ilk defa şuphe eden kimsenin bu namazı yeniden kılması gerekir Nitekim Hz Peygamber şoyle buyurmuştur: “Sizden biri namazında kac rek’at kıldığı hususunda şupheye duşerse namazı yeniden kılsın (Zeylai, Nasbu’rRaye, II, 173)
Namazda surekli olarak şupheye duşup kac rek’at kıldığı hususunda kesin bir kanaate varamayan kimse, kıldığına emin olduğu en az rek’at sayısını esas alarak namazına devam eder Hz Peygamber, “Sizden biri namazında şuphe ederse, uc mu dort mu kıldığını bilemezse, şupheyi bıraksın ve en az rek’atı esas alarak namazına devam etsin buyurmuştur (Nesai, “Sehv, 24; İbn Mace, “İkame, 132) Buna gore dort rekatlı bir namaza başlayan kimse, kıldığı rekatın birinci rekat mı ikinci rekat mı olduğunda kuşkuya duşup, bir tarafı tercih edemezse, kendisini bir rekat kılmış sayar ve birinci sayılan rekatın ikinci; ucuncu sayılan rekatın da dorduncu rekat olma ihtimali bulunduğu icin, her bir rekatın sonunda ihtiyaten teşehhut miktarı oturur, boylece dort oturuş yapmış olur ve sonunda sehiv secdesi yaparak namazını tamamlar
Beşiktaş muftuluğu
Namaz kılarken şaşırınca ne yapılır
Yapılan ibadet ve amellerin her turlu şupheden uzak olması gerekir Şuphe ve tereddutler amelin değerini duşurur ve kararsızlıklar meydana gelir Bu yuzden sozgelimi dort rekatlı bir namazı uc rek’at mı, yoksa dort rek’at mı kıldığında ilk defa şuphe eden kimsenin bu namazı yeniden kılması gerekir Nitekim Hz Peygamber şoyle buyurmuştur: “Sizden biri namazında kac rek’at kıldığı hususunda şupheye duşerse namazı yeniden kılsın (Zeylai, Nasbu’rRaye, II, 173)
Namazda surekli olarak şupheye duşup kac rek’at kıldığı hususunda kesin bir kanaate varamayan kimse, kıldığına emin olduğu en az rek’at sayısını esas alarak namazına devam eder Hz Peygamber, “Sizden biri namazında şuphe ederse, uc mu dort mu kıldığını bilemezse, şupheyi bıraksın ve en az rek’atı esas alarak namazına devam etsin buyurmuştur (Nesai, “Sehv, 24; İbn Mace, “İkame, 132) Buna gore dort rekatlı bir namaza başlayan kimse, kıldığı rekatın birinci rekat mı ikinci rekat mı olduğunda kuşkuya duşup, bir tarafı tercih edemezse, kendisini bir rekat kılmış sayar ve birinci sayılan rekatın ikinci; ucuncu sayılan rekatın da dorduncu rekat olma ihtimali bulunduğu icin, her bir rekatın sonunda ihtiyaten teşehhut miktarı oturur, boylece dort oturuş yapmış olur ve sonunda sehiv secdesi yaparak namazını tamamlar
Beşiktaş muftuluğu