Goz değmesine karşı nazar boncuğu takmak caiz midir?
Nazarın mahiyeti ve keyfiyeti kesin olarak bilinmemekle beraber, bazı kimselerin bakışlarıyla olumsuz etkiler meydana getirebildikleri dinen de kabul edilmektedir Bir hadisi şerifte: “Nazardan Allah’a sığının, cunku nazar (goz değmesi) haktır (İbn Mace, Tıb, 32) buyrulmaktadır RasUlullah’ın (sav) nazar değmesine karşı Ayete’lKursi ile İhlas ve Muavvizeteyn (Felak, Nas) sUrelerini okuduğu; ashabına da bunları okumalarını tavsiye ettiği; bunlardan kurtulmak icin ayrıca doğrudan Allah Teala’ya yakardığı rivayet edilmektedir (Buhari, Tıb, 32, 38; Tirmizi, Tıb 16; İbn Mace, Tıb 32, 36; Tecrid Tercemesi, XII, 90) Nazar konusunda Hz Peygamber’in tavsiyelerini uyguladıktan sonra sonucu yuce Allah’tan beklemek İslam inancının gereğidir Dinimizde nihai etkiyi Allah’tan başkasına atfeden tutum, davranış ve inanışlar yasaklanmıştır Bu sebeple nazar boncuğu ve benzeri şeylerin, bunlardan medet ummak amacıyla boyuna veya herhangi bir yere takılması caiz değildir Bu tur davranışlarda bulunanlar hakkında RasUlullah (sav) “Kim nazarlık takarsa Allah onun işini tamama erdirmesin (İbn Hanbel, Musned, XXVIII, 623) buyurmuştur Diğer bir hadiste ise nazarlık takan ve nazarlığa koruyucu etki atfeden kimsenin Allah’a ortak koşmuş olacağı ifade edilmiştir (İbn Hanbel, Musned, XXVIII, 637) Nazardan korunmak icin boyle hurafeleri terk edip Hz Peygamber’in oğrettiği duaları yapmak gerekir (Buhari, Tıb 38; Tirmizi, Tıb 16; İbn Mace, Tıb 32; Tecrid Tercemesi, XII, 90)) Bu cercevede Felak ve Nas sureleri yanında Hz Peygamber’in torunlarına yaptığı şu dua da okunmalıdır: “Her turlu şeytan ve zehirli hayvanlardan ve butun kem gozlerden Allah’ın eksiksiz kelimelerine sığınırım (İbn Mace, Tıb, 36)
Nazarın mahiyeti ve keyfiyeti kesin olarak bilinmemekle beraber, bazı kimselerin bakışlarıyla olumsuz etkiler meydana getirebildikleri dinen de kabul edilmektedir Bir hadisi şerifte: “Nazardan Allah’a sığının, cunku nazar (goz değmesi) haktır (İbn Mace, Tıb, 32) buyrulmaktadır RasUlullah’ın (sav) nazar değmesine karşı Ayete’lKursi ile İhlas ve Muavvizeteyn (Felak, Nas) sUrelerini okuduğu; ashabına da bunları okumalarını tavsiye ettiği; bunlardan kurtulmak icin ayrıca doğrudan Allah Teala’ya yakardığı rivayet edilmektedir (Buhari, Tıb, 32, 38; Tirmizi, Tıb 16; İbn Mace, Tıb 32, 36; Tecrid Tercemesi, XII, 90) Nazar konusunda Hz Peygamber’in tavsiyelerini uyguladıktan sonra sonucu yuce Allah’tan beklemek İslam inancının gereğidir Dinimizde nihai etkiyi Allah’tan başkasına atfeden tutum, davranış ve inanışlar yasaklanmıştır Bu sebeple nazar boncuğu ve benzeri şeylerin, bunlardan medet ummak amacıyla boyuna veya herhangi bir yere takılması caiz değildir Bu tur davranışlarda bulunanlar hakkında RasUlullah (sav) “Kim nazarlık takarsa Allah onun işini tamama erdirmesin (İbn Hanbel, Musned, XXVIII, 623) buyurmuştur Diğer bir hadiste ise nazarlık takan ve nazarlığa koruyucu etki atfeden kimsenin Allah’a ortak koşmuş olacağı ifade edilmiştir (İbn Hanbel, Musned, XXVIII, 637) Nazardan korunmak icin boyle hurafeleri terk edip Hz Peygamber’in oğrettiği duaları yapmak gerekir (Buhari, Tıb 38; Tirmizi, Tıb 16; İbn Mace, Tıb 32; Tecrid Tercemesi, XII, 90)) Bu cercevede Felak ve Nas sureleri yanında Hz Peygamber’in torunlarına yaptığı şu dua da okunmalıdır: “Her turlu şeytan ve zehirli hayvanlardan ve butun kem gozlerden Allah’ın eksiksiz kelimelerine sığınırım (İbn Mace, Tıb, 36)