Oğretmen Okullarının Kuruluş Yıldonumu
Oğretmen Okullarının Kuruluş Yıldonumu Hakkında
1973 yılında yururluğe giren 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu oğretmenlerin yuksek oğrenim gormeleri zorunluluğunu getirdiğinden, ilkokullara Sınıf Oğretmeni yetiştirilmesi icin 19741975 oğretim yılından itibaren İlkoğretmen Okullarının bir kısmında iki yıllık Eğitim Enstituleri acıldı 1982 yılında yururluğe giren 41 sayılı Kanun Hukmundeki Kararname ile iki yıllık Eğitim Enstituleri Eğitim Yuksek Okuluna donuşturulerek Eğitim Fakultelerine bağlandı Eğitim Fakulteleri olmayan yerlerde de Rektorluklere bağlandı
Eğitim Yuksek Okullarının suresi 19891990 oğretim yılından itibaren dort yıla cıkarıldı Eğitim Yuksek Okullarının bazıları Eğitim Fakulteleriyle birleşti ve bu kurumlar Sınıf Oğretmenliği Bolumunedonuştu Rektorluğe bağlı olan Eğitim Yuksek Okulları da Eğitim Fakultelerine donuşturuldu
Gunumuzde oğretmen yetiştirmede karşılaşılan yetersizlikler ve yaşanan sorunlar, gecmişteki başarılı modelleri anımsamaya, zaman zaman o modellere ozlem duyulmasına neden olmalı ki; oğretmen okullarının kuruluş yıl donumleri duzenli olarak kutlanmaktadır
Oğretmen Okullarının Kuruluş Yıldonumu Hakkında
1973 yılında yururluğe giren 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu oğretmenlerin yuksek oğrenim gormeleri zorunluluğunu getirdiğinden, ilkokullara Sınıf Oğretmeni yetiştirilmesi icin 19741975 oğretim yılından itibaren İlkoğretmen Okullarının bir kısmında iki yıllık Eğitim Enstituleri acıldı 1982 yılında yururluğe giren 41 sayılı Kanun Hukmundeki Kararname ile iki yıllık Eğitim Enstituleri Eğitim Yuksek Okuluna donuşturulerek Eğitim Fakultelerine bağlandı Eğitim Fakulteleri olmayan yerlerde de Rektorluklere bağlandı
Eğitim Yuksek Okullarının suresi 19891990 oğretim yılından itibaren dort yıla cıkarıldı Eğitim Yuksek Okullarının bazıları Eğitim Fakulteleriyle birleşti ve bu kurumlar Sınıf Oğretmenliği Bolumunedonuştu Rektorluğe bağlı olan Eğitim Yuksek Okulları da Eğitim Fakultelerine donuşturuldu
Gunumuzde oğretmen yetiştirmede karşılaşılan yetersizlikler ve yaşanan sorunlar, gecmişteki başarılı modelleri anımsamaya, zaman zaman o modellere ozlem duyulmasına neden olmalı ki; oğretmen okullarının kuruluş yıl donumleri duzenli olarak kutlanmaktadır