oğretmenlik mesleği neden secilir

oğretmenlik mesleği neden secilir
0
18

SoruCevap

Yeni Üye
Çözümler
1
Tepkime
44
Yaş
36
Coin
256,937
Oğretmenlik Mesleği Neden Tercih Edilir

Ulkemizde oğretmenlik mesleğiyle ilgili yapılan bir araştırmada, oğretmenlik mesleğini tercih edenlerin tercihteki sıralamaya gore şu noktalarda birleştiği gorulmuştur:

Devletin guvencesi altında garantili bir meslek gormeleri,
ideallerini, amaclarını bu yolla gercekleştirmek istemeleri,
Oğretmenliğin boş vaktinin cok olması,
İnsan yetiştirme ve bicimlendirmeden zevk almaları,
Temiz cevre ve bicimlendirmeden zevk almaları,
Oğrenmeye devam edebilme duşuncesi,
Daha iyi makamlara yukselmek icin basamak gormeleri

Oğretmenlik mesleğini tercih nedeniyle ilgili yukarıda sıralanan maddeleri değerlendirecek olursak şunları soylemek mumkundur:
Ulkemizde sık karşılaşılan siyasi istikrarsızlık coğu defa beraberinde ekonomik istikrarsızlığa da neden olmuş, bu tuf
ortamlarda ticari hayatın buyuk riskler taşıması, coğu defa genclerin, ozel girişimden ziyade garantili iş kolu olarak gordukleri devlet kapısına yonelmelerine neden olmuştur

Devlet memuriyetini tercih etme nedenleri arasında gelir (maaş) garantisi bir cazibe unsuru oluşturduğu gibi, emeklilik sonrası yaşam icin de ayrı bir guven ortamı sağlamaktadır Ulke gundeminin sık sık belirsizliklerle yuz yuze geldiği boylesi bir ortamda insanlar daha az ucret getirmesine rağmen devlet memurluğunu kendileri acısından daha guvenli bir iş alanı olarak kabul etmektedirler

Oğretmenlik mesleğini tercihte, ideallerini gercekleştirme duşuncesi oğretmenler acısından her ne kadar ikinci sırada geliyorsa da, sabit ucretle calışma koşullarının zorlaştığı bir donemde oğretmenlerimizin ikinci sırada bile olsa ideallerini gundeme getirmeleri ve ulkenin yarınlarının teminatı olan gencleri eğitmeyi ilke edinmeleri yine de takdir edilecek bir durumdur

Diğer devlet memuriyetlerine oranla oğretmenlik mesleğinde tatillerin uzun olması bu mesleği bir başka acıdan da cazip kılmakta ve gucleşen hayat şartları karşısında oğretmenlerin coğu defa ikinci bir iş yapmalarına olanak sağlamaktadır

Meslek hayatında surekli zorluklarla karşılaşan oğretmenlere ikinci bir işe gereksinim hissettirmeyecek şekilde yeterli bir gelir duzeyi sağlanabilmiş olsa, oğretmenler daha verimli olma ve derslere daha hazırlıklı girebilme yonunden onemli bir kazanc elde edeceklerdir Bu sayede oğretmenler, nitelikli bilgilerle donanma, kendilerini daha fazla geliştirme, dunyadaki gelişmeleri yakından takip etme gibi oğretmenlik formasyonlarına ilave katkıda bulunacak değişik uğraşlara da fırsat bulacaklardır Bu durum ayrıca, oğrenmeyi surekli kılma duşuncesine de imkan verecektir
 
Üst Alt