İnsan hayatında çok değerli dönüm noktaları vardır. Mektebe başlama, evlenme, ere gitme, işe başlama üzere. Bu periyotlar münhasıran telaşlı beşerler için güçlükle geçebilir. Erişkin kişilere sorarsanız bu dönüm noktalarıyla ilgili çeşitli anıları vardır. Kimilerin ki makûs anılardır. Evvelden anaokulu, kreş üzere sistemler az olduğu için mektebe başlama sorunu daha ziyade yaşanırdı. Ancak son periyotlarda mektebe alışmayı sağlayan anaokulları evlatların entegrasyonunu kolaylaştırıyor. Tekrar de birtakım evlatlar anaokulunda ki oyun ortamından çıkıp sistemli, kurallı sınıflara entegrasyon sağlamakta zorlanıyor. Mahsusen dikkat sorunu yaşayan, öğrenme dertleri olan evlatlar için bu süreç daha güç makbul. Mektepte ders boyunca oturması gereken evlat sıkılıp isyan etmeye başlayabilir. Öğrenmede de gayrı evlatlardan geri kalırsa motivasyonu kırılır.
Bütün bu problemlerin olmaması için anne-baba ve muallimlerin uyanık olması gerekir. Evladın yaşadığı sorunları anında tespit edip düzeltilmesi gerekir.
Ayrıyeten tercihen mektepten evvel her evladı ruhsal bir taramadan geçirilmesi önerilmektedir. Bu çocuktaki dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, kişisel öğrenme güçlüğü, mektep fobisi, telaş bozukluğu v.b. üzere ruhsal dertlerin erken tespit edilmesini sağlayacaktır. Sonunda evladın yaşayacağı dertleri erken tespit edip düzeltebiliriz.
Bazen ufak bir problemle başlayan sorunlar artarak evladın mektebe devam etmemesine kadar giden meselelere neden olabilir. Bu umumide gözden kaçan ufak tefek ayrıntılardan ortaya çıkar. Bu nedenle hocaların mektepte görülebilecek ruhsal illetler için eğitilmesi kıymetlidir. Mektebe yeni başlayacak evladı olan ana pederler da kısa periyodikte olsa bir eğitimden geçirilmesi yararlı olacaktır.
Evlatlarımız için sıkıntı olan mektebe başlama periyodun de illetlerin erken tanılanması evladın mektep ahengini kolaylaştıracaktır.
Bütün bu problemlerin olmaması için anne-baba ve muallimlerin uyanık olması gerekir. Evladın yaşadığı sorunları anında tespit edip düzeltilmesi gerekir.
Ayrıyeten tercihen mektepten evvel her evladı ruhsal bir taramadan geçirilmesi önerilmektedir. Bu çocuktaki dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, kişisel öğrenme güçlüğü, mektep fobisi, telaş bozukluğu v.b. üzere ruhsal dertlerin erken tespit edilmesini sağlayacaktır. Sonunda evladın yaşayacağı dertleri erken tespit edip düzeltebiliriz.
Bazen ufak bir problemle başlayan sorunlar artarak evladın mektebe devam etmemesine kadar giden meselelere neden olabilir. Bu umumide gözden kaçan ufak tefek ayrıntılardan ortaya çıkar. Bu nedenle hocaların mektepte görülebilecek ruhsal illetler için eğitilmesi kıymetlidir. Mektebe yeni başlayacak evladı olan ana pederler da kısa periyodikte olsa bir eğitimden geçirilmesi yararlı olacaktır.
Evlatlarımız için sıkıntı olan mektebe başlama periyodun de illetlerin erken tanılanması evladın mektep ahengini kolaylaştıracaktır.