Son konular

Pazarlama Nedir?

Konuyu Yükselt

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
1
Çözümler
1
Tepkime
43
Puanları
318
Yaş
36
Coin
256,938
Pazarlama bir urun veya hizmetin piyasaya sunulmadan once bir pazarı olup olmadığının araştırılması ve potansiyel muşterilere sağlayabileceği değerinin anlatılması surecine denir Genellikle Turkiye’de ve Dunya’da pazarlama ile satış birbirlerine karıştırılan terimlerdir Bir malı satan kişi satışcıdır, pazarlamacı değildir Bu yazımızda pazarlamadan kısaca bahsedeceğiz cunku pazarlama bir yazıyla anlatılacak basitlikte bir konu değildir
Pazar Araştırması Pazarlama icerisinde birden fazla konsept ve stratejiyi barındıran bir alandır Muşteri odaklı bir sistemde bir firmanın amacı insanların satın almak isteyebileceği urunleri uretmektir Urun uretilmeden once pazarın boyle bir urune ne kadar ilgi gostereceğinin olculmesi, yani pazar araştırılması yapılması gereklidir Başlangıc noktası her zaman muşteridir Satın almaya niyetli kimse yoksa urunu yaratmanın ve uretmenin pek de bir anlamı yoktur
Urun Pazarı olan bir urun yaratılırken de urunun ozelliklerini belirlemek pazarlamanın konusudur Orneğin iPhone gibi bir urunun hangi ozelliklerinin piyasanın ilgisini cektiğini bir duşunun Cep telefonu sektoru Apple girmeden once de rekabetin olduğu iyi bir pazardı ama iPhone piyasayı silip supurdu Demek ki insanların ilgi gosterebileceği bir urun yaratmak da pazarlamanın en onemli unsurlarından bir tanesidir
Fiyat Pazarlamanın bir başka unsuru da fiyat politikasıdır Uretilen urun icin bir fiyat belirlemek genellikle pek kolay bir iş değildir Piyasanın nabzını yoklamak ve karlılığı goz onunde bulundurarak bir fiyat bicmek pazarlamanın gorevidir Bir urunun bedeli hem muşteriyi hem de ureticiyi memnun etmelidir Muşteri acısından urun bir değer katmalı, uretici acısından da karlı olmalıdır
Promosyon Urunun promosyonu pazarlamanın onemli bir başka unsurudur Bir urun yaratıp ve fiyat koyarak piyasaya sunmak yeterli değildir Urunun pazara tanıtılması gereklidir Reklamcılık urun promosyonunda onemli bir yer oynar ve başlı başına komplike bir alandır Urunun piyasadaki algısı yapılan reklampromosyon cercevesinde değişir Fiziksel anlamda aynı kalitede olan iki urun arasında ciddi fiyat farklarının olmasının nedeni, birinin diğerine gore piyasa tarafından daha iyi bilinmesinden kaynaklanabilir İyi bir promosyon stratejisi ile pazarlamanın amacı markalaşmayı sağlamak ve urune olan talebi arttırmaktır
Dağıtım Pazarlamanın diğer bir unsuru da dağıtımdır Urunlerin dağıtım kanallarının iyi belirlenmesi gereklidir Piyasa urune rahatlıkla ulaşamıyorsa pazarlama başarısız olmuştur Pazarlama derslerinde ozellikle CocaCola ve Pepsi’nin hangi dağıtım kanallarını kullandıkları anlatılır Yabancı bir ulkeye pazarlanan bir urun doğru dağıtım kanalından gecmezse genelde başarısız olur
Pozisyonlama Pazarlama ile ilgi en son unsur da pozisyonlamadır Bir urunun piyasa koşullarında nasıl bir pozisyon aldığı konusu eskiden pazarlama konusu olarak kabul edilmezsen, şimdi cok onemli bir faktor olmuştur Yaratılan urunun belli bir kitleyle ozdeşleştirilmesi urune verilen değeri etkilemektedir Orneğin, Apple iMac bilgisayar ile herhangi bir PC’yi duşunun Fiziksel icerik ve ozellikle olarak hemen hemen aynı olan iki urunun pozisyonlanması farklıdır Cunku iMac bilgisayarlar PC’lere gore hep piyasada daha farklı tanıtılmıştır Bu da piyasanın urune olan algısını ve dolayısıyla değerini değiştirmektedir
Pazarlama hakkında yuzlerce yazı yazabiliriz Bu yazı da pazarlamayı cok genel hatlarıyla anlatmaya calıştık Pazarlamacı kelimesinin aslında satışcı demek olduğunu lutfen unutmayın
 

Similar threads

  • Soru
Urun pazarlama firmaların urunlerini farklı satış kanalları uzerinden satması anlamına gelmektedir Urun pazarlama komplike bir iş değildir fakat satış yeteneği gerektirir Turkiye’de pazarlama ile satış arasındaki fark pek bilinmemektedir Urun pazarlamanın İngilizcesi aslında burada...
Cevaplar
0
Görüntüleme
15
  • Soru
Uluslararası Pazarlama Nedir? Pazarlamayı bir kazanc sağlama amacı ile secilmiş muşteri gruplarının ihtiyac ve isteklerini tatmin icin kaynaklarının cozumlenmesi, planlanması, orgutlenmesi, kullanılması ve denetimi olarak tanımlayabiliriz Uluslarası pazarlama ise bu cabaların uluslararası...
Cevaplar
0
Görüntüleme
18
  • Soru
Goreceksiniz ki coğu insan reklamcılık ile pazarlamayı surekli karıştırır İkisi de onemli olmakla beraber cok farklı alanlardır Farkı bilerek piyasa araştırması yapmak, şirketinizin dayanaklı buyumesinin yolunu acabilir Pazarlama ile reklamcılık arasındaki farkları anlatmadan once ikisinin de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
8
  • Soru
Pazarlama, bir hizmet veya urunun satılabilmesine imkan oluşturacak bir pazarın boyutlarını anlamak ve o pazara gore bir takım stratejiler (fiyat politikası belirleme, markalaşma, urun ozellikler gibi) geliştirmektir Satışı kapatarak bir anlaşma yada kontrat imzalamak icin yapılan her şey ise...
Cevaplar
0
Görüntüleme
11
  • Soru
Siz ve meslektaşlarınız, yeni urununuzun hakkında son derece heyecanlısınız Soru şu, tuketicinin sizinle aynı heyecanı paylaşmasını nasıl sağlayacaksınız? Tanıtım, yeni urununuzu, fikrinizi ya da goruşunuzu dunyaya sunma oyunudur Yeni urun pazarlaması, sunduğunuz urun ve icinde bulunduğunuz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
5
Üst Alt