Son konular

Pazarlama ve Satış Arasındaki Farklar Nedir?

SoruCevap

Yeni Üye
Çözümler
1
Tepkime
58
Yaş
36
Coin
256,936
Pazarlama, bir hizmet veya urunun satılabilmesine imkan oluşturacak bir pazarın boyutlarını anlamak ve o pazara gore bir takım stratejiler (fiyat politikası belirleme, markalaşma, urun ozellikler gibi) geliştirmektir Satışı kapatarak bir anlaşma yada kontrat imzalamak icin yapılan her şey ise satış surecidir Her ikisi de başarılı bir iş icin gereklidir ve biri olmadan diğerinin bir anlamı yoktur Stratejik olarak iki metodu da birleştirmeyi başardığınızda ortaya başarılı bir iş cıkarabilirsiniz Bunun yanında eğer cabalarınız dengeyi korumuyorsa buyumeniz imkansızlaşır
Pazarlama tekniğiniz şirketi olduğunuz urunler icin beklentileri karşılamak ve ikna etmek adına yaptığınız tum olcumleri kapsayacaktır Bu, satışa giden yolda hazırlanan mesajlar, reklamlar, halkla ilişkiler, fiyat politikası, urun ozellikleri ve markalaşmayı icerir
Satış sureci ise kişiler arası iletişimdir Genelde birebir toplantılar, telefon goruşmeleri ve ağlarla yapılmaktadır Sizi beklentiler ve muşteriyle karşı karşıya getiren ve mesafe yerine kişisel seviyede işleyen her şeydir
Bir hizmet veya urunu pazarlarken(satarken), satışa giden surec aslında sekiz kişiyle iletişime gectiğinizde başlar Eğer bu aşamayı başarıyla yapabilirseniz, soğuk bir safhadan daha sıcak safhaya gecebilir ve beklentileri ilerletebilirsiniz Satışlar sıcaklaştığında ve tavana vurduğunda satış profesyonelleri icin satışı kapatmak cok daha kolaydır
Yukarıdaki acıklamamda gorduğunuz uzere satış ve pazarlama icin seviyeyi ilerletmek coklu iletişimden gecmektedir Bu yuzden pazarlamayla satışı birleştiren bir stratejiyi takip etmeniz son derece onemlidir Bu sizin soğuk, sıcak ve yakıcı seviyelerinin hepsini aşmanızı sağlayacaktır Butun bunlar denge ile ilgilidir
Pazarlamayla Satış Tekniğinizi Nasıl Birleştireceğinizi Biliyormusunuz? Birkac dakikanızı ayırın ve beklentiler listenizle veritabanınızı soğuk, sıcak ve yakıcı seviye amaclarınıza gore kategorilere ayırın Daha sonra oturup her grup icin nasıl strateji izleyeceğinizi belirleyin
Orneğin aşağıdaki metotları deneyebilirsiniz:
Soğuk Yol Stratejisi: Direk eposta gonderin veya ozel promosyonlar teklif edin Bunu ozellikle internet firmaları cok sık yapar Orneğin, Markafonicom, Hepsiburadacom ve Gittigidiyorcom
Sıcak Yol Stratejisi: Telefon edin, satış mektubu gonderin veya ozel seminer ve eğitimler planlayarak sıcak seviyenin başarılması icin hepsini bir araya toplayın Bu da direk satış temsilcilerinin iletişim kabiliyetine bağlıdır Orneğin
Sıcak seviyeye geldiğinizde satışların kapatılma surecini de başlatmalısınız Bir yerde beklentiyi karşıladığınızda bunu yapmak kolay olacaktır Bunu birebir goruşmelerle, sunumlarla, değerlendirmelerle veya kontratla yapabilirsiniz
Pazarlama veya Satışlardan Memnun Değilseniz? Eksik olduğunuz yonlerde bir ortağa sahip olmak genelde başarılı olmak icin iyi bir alternatiftir Bunu ilgili alanlarda ortaklık vererek, bayilik oluştururak veya satış temsilcisi alarak yapabilirsiniz Fakat şunu unutmayın: Satış kabiliyeti yuksek olan kişiler genelde pazarlamadan pek de iyi anlamazlar! Bu dediğim şey size cok garip ve sacma gelebilir cunku ulkemizde pazarlamacı denilen kişi aslında pazarlamadan sorumlu kişi değildir Yani pazarlama strajelerini ya siz oluşturmalısınız ya da bulunduğunuz sektorde tecrube sahibi olan başka bir kişiyi bulmanız gereklidir Eğer piyasaya yeni bir urun cıkarmayı planlıyorsanız ve butcenizin buyuk bir bolumunu alacağınız satış temsilcilerine gore ayarladıysanız tekrar duşunmenizi tavsiye ederim Satış, pazarlamanın sadece bir ayağıdır ve diğer pazarlama unsurları (reklam, pazar araştırması gibi) butcenizi ciddi anlamda zorlayacaktır
 
Üst Alt