Pazarlamanın faydaları
Pazarlamanın beş temel faydası vardır
1) Şekil Faydası
2) Yer Faydası
3) Zaman Faydası
4) Mulkiyet Faydası
5) İtibar Faydası
Sırasıyla bunları inceleyelim:
51Şekil Faydası : Uretilecek malların hangi şekilde,boyut ve ebatta imal edileceği pazarlama departmanının elde edeceği bilgilerden yararlanılarak yapılır Sonucta uretim faaliyetleri, pazarlama faaliyetleriyle elde edilen tuketici istekleri doğrultusunda yapılır Bu pazarlamanın şekil faydasını yaratmış olur
52Yer Faydası : Tuketiciler genellikle mal ve hizmetlerin uretildiği yerlerden uzak bolgelerde bulunurlar Bir başka deyişle tuketicinin ihtiyaclarını karşılayacak mal ve hizmetler, tuketicilere yakın yerlerde uretilmezler Mal veya hizmetin, uretim merkezlerinden alınarak tuketiciyle buluşmasını sağlamak bir pazarlama hizmetidir Bu pazarlamanın yer faydasını yaratmış olur
53Zaman Faydası : Uretim suresi belirli mevsimlerle kısıtlı olabilen malların, bazen zorunlu olarak her mevsimde tuketilmesi gerekebilmektedir Buna en guzel ornekte buğday ve benzeri tarım urunleridir Dolayısıyla pazarlama faaliyetleriyle bu malların depolanarak muhafaza edilmesi ve her mevsimde tuketiciye ulaştırılması gerekmektedir Bu pazarlamanın zaman faydasını yaratmış olur
54 Mulkiyet Faydası : Tuketicilerin bir maldan faydalanarak tuketebilmesi icin o malın kendisine getirilerek satılması, yani malın mulkiyetinin tuketiciye intikal ettirilmiş olması gerekmektedir Pazarlama bu dağıtım ve satış işlerini gercekleştirir Bu pazarlamanın mulkiyet faydasını yaratmış olur
55İtibar Faydası : Turkiye gibi az gelişmiş toplumlarda bazı malların kullanılıp tuketilmesi, kişilere belirli olcude itibar sağlar Aslında bu itibarın nedeni ihtiyacın karşılanmasından ziyade gosteriş yapmaktır Orneğin bugun İstanbulda yaşayan bazı kesimler Akmerkezden alışveriş yapmakla toplumun diğer kesiminden insanların onune gectiklerini, daha itibarlı olduklarını zannederler
Yapılan araştırmaya gore Fransanın kişi başına duşen milli geliri ulkemizden 10 kat daha fazla olmasına rağmen; ulkemizde gosterişli ve luks arabaların tercih edilmesi ve Fransada ekonomik arabarın tercih edilmesi tamamen gosteriş psikolojisidir Bu konuda pazarlamanın buyuk payı vardır ve bu pazarlamanın itibar faydasını yaratmış olur
Pazarlamanın beş temel faydası vardır
1) Şekil Faydası
2) Yer Faydası
3) Zaman Faydası
4) Mulkiyet Faydası
5) İtibar Faydası
Sırasıyla bunları inceleyelim:
51Şekil Faydası : Uretilecek malların hangi şekilde,boyut ve ebatta imal edileceği pazarlama departmanının elde edeceği bilgilerden yararlanılarak yapılır Sonucta uretim faaliyetleri, pazarlama faaliyetleriyle elde edilen tuketici istekleri doğrultusunda yapılır Bu pazarlamanın şekil faydasını yaratmış olur
52Yer Faydası : Tuketiciler genellikle mal ve hizmetlerin uretildiği yerlerden uzak bolgelerde bulunurlar Bir başka deyişle tuketicinin ihtiyaclarını karşılayacak mal ve hizmetler, tuketicilere yakın yerlerde uretilmezler Mal veya hizmetin, uretim merkezlerinden alınarak tuketiciyle buluşmasını sağlamak bir pazarlama hizmetidir Bu pazarlamanın yer faydasını yaratmış olur
53Zaman Faydası : Uretim suresi belirli mevsimlerle kısıtlı olabilen malların, bazen zorunlu olarak her mevsimde tuketilmesi gerekebilmektedir Buna en guzel ornekte buğday ve benzeri tarım urunleridir Dolayısıyla pazarlama faaliyetleriyle bu malların depolanarak muhafaza edilmesi ve her mevsimde tuketiciye ulaştırılması gerekmektedir Bu pazarlamanın zaman faydasını yaratmış olur
54 Mulkiyet Faydası : Tuketicilerin bir maldan faydalanarak tuketebilmesi icin o malın kendisine getirilerek satılması, yani malın mulkiyetinin tuketiciye intikal ettirilmiş olması gerekmektedir Pazarlama bu dağıtım ve satış işlerini gercekleştirir Bu pazarlamanın mulkiyet faydasını yaratmış olur
55İtibar Faydası : Turkiye gibi az gelişmiş toplumlarda bazı malların kullanılıp tuketilmesi, kişilere belirli olcude itibar sağlar Aslında bu itibarın nedeni ihtiyacın karşılanmasından ziyade gosteriş yapmaktır Orneğin bugun İstanbulda yaşayan bazı kesimler Akmerkezden alışveriş yapmakla toplumun diğer kesiminden insanların onune gectiklerini, daha itibarlı olduklarını zannederler
Yapılan araştırmaya gore Fransanın kişi başına duşen milli geliri ulkemizden 10 kat daha fazla olmasına rağmen; ulkemizde gosterişli ve luks arabaların tercih edilmesi ve Fransada ekonomik arabarın tercih edilmesi tamamen gosteriş psikolojisidir Bu konuda pazarlamanın buyuk payı vardır ve bu pazarlamanın itibar faydasını yaratmış olur