zeberus1234
Yeni Üye
Hz Muhammedin Evliliği
Peygamber efendimiz (sav)in cok evliliği
Peygamber Efendimizin Evliliği
25 yaşına kadar, gencliğinin en heyecanlı cağında kavmi icinde bekar yaşamış ve hicbir kadınla ilişkiye girmemiş, iffet sahibi olduğu, dost ve duşmanın ittifakıyla sabit olmuştur Hatta kavmi ona her yonuyle guvenilen biri olarak MuhammedulEminunvanını vermişlerdi
Oysa icinde bulunduğu toplum, cok kadınla munasebeti normal addediyordu; Buna rağmen o, gerek 25 yaşına kadar ve gerekse daha sonraki hayatında pek cok hem de bakire kızla hayatını birleştirebilirdi Ancak o, boyle yapmayıp kendisinden 15 yaş buyuk, 40 yaşında dul bir kadınla evlenmiştir Hem de bu evliliği eşi vefat edene kadar tam 25 yıl surmuştur Yani elli yaşına kadar tek ve dul bir hanımla yetinmiştir
Onun evliliklerinde nefsaniyet olmadığının bir delili de, muşriklerin davasından vazgecmesi icin yaptıkları teklife verdiği cevapta saklıdır
Muşrikler, amcası Ebu Talip'e gelip, yeğenin eğer başımıza reis olmak istiyorsa onu reis yapalım veya en guzel kız ve kadınlarımızı ona verelim Ta ki, bu davadan vazgecsindediler
Amcası bu teklifi ilettiğinde Efendimiz (asm) şu karşılığı verdi:
Ey amca! Eğer sağ elime guneşi, sol elime de ayı koysalar 'vallahi ben bu davadan yine vazgecmem
Bu cevap onun neyin peşinde olduğunu, kadın gibi, reislik gibi insanların değerli addettikleri şeylerin onun nazarında ne kadar değersiz olduğunu ispata yeter
İkinci evliliği ise Hz Hatice'nin vefatından sonra yine yaşlı ve dul bir kadınla, Hz Sevde ile olmuştur
Hayatının son yıllarına rastlayan evliliklerinde yukarda zikredilen evliliğin dayandığı her iki gayenin, Neslin coğalması ve nefsani arzuların tatmininin bulunmadığını goruruz Zira nesli, ilk eşi Hz Hatice'den devam etmiştir Daha sonraki evliliklerinde cocuğu olmamıştır Sadece Mısır'lı Mariye'den İbrahim dunyaya gelmişse de bir bucuk yaşında vefat etmiştir
Gorulduğu gibi evliliklerin ana gayesi olan neslin coğalması, tarihi bir gercek olarak Hz Hatice'nin dışındaki evliliklerinde yoktur
Geriye evliliğin ikinci derecedeki gayesi kalıyor, Yani nefsani ve şehevani duyguların tatmini Peygamberimizin cok kadınla evliliğinde gerek fıtrat ve gerekse tarihi gercekler acısından bu gayenin aranamayacağını gorduk Zira bir insanın nefsani ve şehevani arzularının en ateşli ve uyanık bulunduğu şuphesiz 1545 yaş donemidir
Şayet Hz Peygamber, bu donemde bircok guzel kadınla evlenmiş, sonradan onları terkedip daha başka genc guzel kadınlar almış olsaydı, şehvani hisleri tatmin yolunda ileri surulen iddialar bir dereceye kadar haklılık kazanmış olurdu Oysa o boyle yapmamış, tam tersine hayatının son on yılı icinde (5363) aralarında Ummu Seleme gibi yaşca ilerlemiş, ve bircok cocuğu olanlar da dahil, aldığı hanımları ileri yaşlarda ve dul olarak almıştır Mesela, Hz Sevde 53 yaşında ve dul Hz Zeyneb binti Huzeyme, 5O yaşında ve dul Ummu Seleme 4 cocuklu ve 65 yaşında bir dul Ummu Habibe dul ve 55 yaşında, Meymune 2 cocuklu ve dul
Bir başka tarihi gercek de şudur Bu hanımlardan eceli gelip olenlerin dışında hicbirisinden de ayrılmayı duşunmemiştir
Genclik cağı gectikten sonra nefsani ve şehvani arzularda gerileme olduğu inkar edilemez bir fıtrat kanunu ve yaratılış gerceğidir
İşte Peygamber Efendimizin cok evliliklerini tahlil ettiğimizde karşımıza bu ibretli tablo cıkmaktadır
Ozetle ifade edecek olursak, 1545 yaş donemindeki evliliklerde nefsani ve şehevani gaye aranabilir Oysa Efendimiz, bu donemde genc ve bakire kızlar ve kadınlarla evlenmemiştir Tam tersine 40 yaşında, ustelik dul bir kadın olan, Hz Hatice ile evlenmiştir Ve bu evliliği Hz Hatice'nin vefatına kadar surmuştur
alıntı
Peygamber efendimiz (sav)in cok evliliği
Peygamber Efendimizin Evliliği
25 yaşına kadar, gencliğinin en heyecanlı cağında kavmi icinde bekar yaşamış ve hicbir kadınla ilişkiye girmemiş, iffet sahibi olduğu, dost ve duşmanın ittifakıyla sabit olmuştur Hatta kavmi ona her yonuyle guvenilen biri olarak MuhammedulEminunvanını vermişlerdi
Oysa icinde bulunduğu toplum, cok kadınla munasebeti normal addediyordu; Buna rağmen o, gerek 25 yaşına kadar ve gerekse daha sonraki hayatında pek cok hem de bakire kızla hayatını birleştirebilirdi Ancak o, boyle yapmayıp kendisinden 15 yaş buyuk, 40 yaşında dul bir kadınla evlenmiştir Hem de bu evliliği eşi vefat edene kadar tam 25 yıl surmuştur Yani elli yaşına kadar tek ve dul bir hanımla yetinmiştir
Onun evliliklerinde nefsaniyet olmadığının bir delili de, muşriklerin davasından vazgecmesi icin yaptıkları teklife verdiği cevapta saklıdır
Muşrikler, amcası Ebu Talip'e gelip, yeğenin eğer başımıza reis olmak istiyorsa onu reis yapalım veya en guzel kız ve kadınlarımızı ona verelim Ta ki, bu davadan vazgecsindediler
Amcası bu teklifi ilettiğinde Efendimiz (asm) şu karşılığı verdi:
Ey amca! Eğer sağ elime guneşi, sol elime de ayı koysalar 'vallahi ben bu davadan yine vazgecmem
Bu cevap onun neyin peşinde olduğunu, kadın gibi, reislik gibi insanların değerli addettikleri şeylerin onun nazarında ne kadar değersiz olduğunu ispata yeter
İkinci evliliği ise Hz Hatice'nin vefatından sonra yine yaşlı ve dul bir kadınla, Hz Sevde ile olmuştur
Hayatının son yıllarına rastlayan evliliklerinde yukarda zikredilen evliliğin dayandığı her iki gayenin, Neslin coğalması ve nefsani arzuların tatmininin bulunmadığını goruruz Zira nesli, ilk eşi Hz Hatice'den devam etmiştir Daha sonraki evliliklerinde cocuğu olmamıştır Sadece Mısır'lı Mariye'den İbrahim dunyaya gelmişse de bir bucuk yaşında vefat etmiştir
Gorulduğu gibi evliliklerin ana gayesi olan neslin coğalması, tarihi bir gercek olarak Hz Hatice'nin dışındaki evliliklerinde yoktur
Geriye evliliğin ikinci derecedeki gayesi kalıyor, Yani nefsani ve şehevani duyguların tatmini Peygamberimizin cok kadınla evliliğinde gerek fıtrat ve gerekse tarihi gercekler acısından bu gayenin aranamayacağını gorduk Zira bir insanın nefsani ve şehevani arzularının en ateşli ve uyanık bulunduğu şuphesiz 1545 yaş donemidir
Şayet Hz Peygamber, bu donemde bircok guzel kadınla evlenmiş, sonradan onları terkedip daha başka genc guzel kadınlar almış olsaydı, şehvani hisleri tatmin yolunda ileri surulen iddialar bir dereceye kadar haklılık kazanmış olurdu Oysa o boyle yapmamış, tam tersine hayatının son on yılı icinde (5363) aralarında Ummu Seleme gibi yaşca ilerlemiş, ve bircok cocuğu olanlar da dahil, aldığı hanımları ileri yaşlarda ve dul olarak almıştır Mesela, Hz Sevde 53 yaşında ve dul Hz Zeyneb binti Huzeyme, 5O yaşında ve dul Ummu Seleme 4 cocuklu ve 65 yaşında bir dul Ummu Habibe dul ve 55 yaşında, Meymune 2 cocuklu ve dul
Bir başka tarihi gercek de şudur Bu hanımlardan eceli gelip olenlerin dışında hicbirisinden de ayrılmayı duşunmemiştir
Genclik cağı gectikten sonra nefsani ve şehvani arzularda gerileme olduğu inkar edilemez bir fıtrat kanunu ve yaratılış gerceğidir
İşte Peygamber Efendimizin cok evliliklerini tahlil ettiğimizde karşımıza bu ibretli tablo cıkmaktadır
Ozetle ifade edecek olursak, 1545 yaş donemindeki evliliklerde nefsani ve şehevani gaye aranabilir Oysa Efendimiz, bu donemde genc ve bakire kızlar ve kadınlarla evlenmemiştir Tam tersine 40 yaşında, ustelik dul bir kadın olan, Hz Hatice ile evlenmiştir Ve bu evliliği Hz Hatice'nin vefatına kadar surmuştur
alıntı