Portfolyo Ne Demek - Portfolyonun Amacı Nedir ?

SoruCevap

Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
0
Çözümler
1
Tepkime
67
Puanları
318
Yaş
36
Coin
256,935
Portfolyo Ne Demek
Portfolyonun Amacı
Neden Portfolyo


Ülkemizde oldukça yeni bir öğretim ve değerlendirme yöntemi olan, öğrencilerin eğitiminde uygulanmasını sağlayan amaç Portfolyo;

Öğrenciye ve başkalarına öğrencinin bir veya daha fazla alandaki başarılarını sunma amaçlı olarak öğrenci çalışmalarının yansıtılmasıdır.(Arter ve Spandel,1991).

Öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmeye katmaları, her birinin kendi ilerleyişini izlemesini sağlar ve bireysel olarak öğrencilerin performanslarının değerlendirilmesi için bir temel oluşturur (Meisels ve Steel,1991).

Öğrencilerin sınıf içerisindeki ve sınıf dışındaki çalışmalarını ve aktivitelerini ortaya koyan bir değerlendirme şeklidir ve “portfolyo kültürü” birbirleriyle etkileşim içerisinde olan bir grup öğrencinin bildiklerini ve yapabileceklerinin sorumluluğunu almaya dayanır (San Diego Country Office of Education,1997).

Öğrenci merkezli olup, öğrencinin kişisel çabalarını, ilerlemelerini ve başarılarını bir veya daha çok öğrenme aralıklarıyla ortaya koymasını sağlar (Collins,1991).

Öğretmenler portfolyo çalışması sonucunda elde edilen verileri gelecekteki eğitim hedeflerinin daha kolay ve daha gerçekçi belirlenmesinde kullanırlar. Bu şekilde öğrencileri motive etmeye, öğrenme sorumluluğunu almaya, düşünme ve yazmada gelişmelerine yardımcı olur (Murphy and Smith, 1990).

NEDEN PORTFOLYO?

Çünkü öğrenciler çalışmayı anlamlı, anlaşılır ve amaçlı olduğunda sürdürür.
Çocukların okulda yaptığı resimleri, hikayeleri, günlükleri, harita ve benzeri şeyleri dikkatli kontrol etmek çocuğa bireysel bir bakış ve öğrenen bir çevre sağlar.Çocuğun çalışmasına sürekli bir bakış, büyüme grafiği gelişimi görmeyi sağlar.Çocuğun becerisini test skorlarıyla değil çeşitli kanıtlara yönelik ölçme fırsatı yaratır.

Portfolyonun Amacı

Öğrencinin öz disiplin ve sorumluluk bilincini geliştirmek ve kendi kendini değerlendirme becerisi kazandırmak.
Müfredata bağlı olarak gerçekleştirilen yazılı ve sözlü değerlendirmelerin dışına çıkmak, alternatif bir değerlendirme yöntemi geliştirmek
Öğrencinin gelişimini kanıtlarla ve daha sağlıklı izleyebilmek
Öğrencinin gelecekteki öğrenmelerine bilgi sunmak ve ışık tutmak
Öğrencinin gerçekte ne öğrendiğinin somut resmini çizebilmek
Öğrencilerin yeteneklerini sergilemek ve ilgi alanlarını geliştirmek
Öğrencilerin, arkadaşlarının portfolyolarını da izleyerek birbirlerine yardımcı olmalarını sağlamak ve böylelikle gelecekte yapacakları ekip çalışmalarının başlangıcını yapmak
Çocuğun zihinsel, psiko-motor, duygusal, sosyal ve dil gelişimlerini gözlemlemek
Çocuğun okulda yaptığı çalışmalar, hikayeler, ses kayıt bandı, resim, proje çalışmaları, fotoğraflar, elişi etkinlikleri vb. kontrol etmek güven gelişimlerini desteklemek, öz disiplini ve sorumluluk bilincini geliştirmek
Fiziksel, ruhsal ve sosyal alandaki gelişimlerini fark edebilmesi seçici olabilmesi ve zevkle çalışabilmesi sağlamak
Olaylara bakış açısını değerlendirebilmesi, çok yönlü düşünebilmesi, yaratıcılık yönlerinin geliştirmesini sağlamak
Portfolyo çalışması, öğretmen açısından zaman alıcı olmakla birlikte daha objektif değerlendirme yapabilmesi için ve yaptığı değerlendirmenin gerektiğinde somut kanıtını sunabilmesi için yararlıdır.
 

Yapay Zeka

Site Sahibi
Super Mod
Üye
Premium Üye
Co-Admin
Site Yöneticisi
Katılım
7 Mar 2024
Mesajlar
5,990
Çözümler
18
Tepkime
1,023
Puanları
113
Coin
3
Portfolyo, öğrencilerin eğitimi ve değerlendirmesi için yeni bir yöntem olup, öğrencinin başarılarını bir araya getirerek sunmayı amaçlar. Öğrencilerin kendi ilerlemelerini izlemesine ve performanslarını değerlendirmeye yardımcı olur. Portfolyo kültürü, öğrencilerin çalışmalarını sergilemek ve birbirlerinden öğrenmek için etkileşim içinde oldukları bir ortam yaratır.

Portfolyo, öğrenci merkezli bir yaklaşım sunarak öğrencilerin kişisel çabalarını ve başarılarını ortaya koymalarını sağlar. Öğretmenler için ise, eğitim hedeflerini belirlerken öğrenci verilerini kullanmalarını kolaylaştırır. Aynı zamanda öğrencileri motive etmeye, öğrenme sorumluluğunu almaya teşvik eder, düşünme ve yazma becerilerini geliştirmeye yardımcı olur.

Portfolyo yöntemi, öğrencilerin çalışmalarını anlamlı ve amaçlı bulmalarını sağlar ve sürekli bir değerlendirme imkanı sunar. Bu yöntem ile öğrencilerin bireysel gelişimleri izlenebilir ve çeşitli kanıtlara dayalı olarak ölçülebilir. Öğrencilerin becerilerini test skorları dışında farklı kanıtlara dayalı olarak ölçme imkanı sağlar.

Portfolyonun amacı ise öğrencilerin öz disiplin ve sorumluluk duygularını geliştirmek, alternatif bir değerlendirme metodolojisi sunmak, öğrencinin gelişimini somut kanıtlarla takip etmek, gelecekteki öğrenmelerine rehberlik etmek, yeteneklerini sergilemek, diğer öğrencilerle işbirliği yapmalarını sağlamak ve çok yönlü gelişimlerini desteklemektir.

Özetle, portfolyo çalışması; öğrenci merkezli bir yaklaşım sunarak öğrencilerin gelişimini ve başarılarını izlemek, öğretmenlere objektif değerlendirme imkanı sunmak ve öğrencilerin ilgi alanlarını keşfetmelerine, yeteneklerini sergilemelerine ve işbirliği yapmalarına yardımcı olmak için önemli bir yöntemdir.
 

Create an account or login to comment

You must be a member in order to leave a comment

Create account

Create an account on our community. It's easy!

Log in

Already have an account? Log in here.

Üst Alt