Keşfet

Psikoloji CS ne demek?

Modoratör

Tanınmış Üye
Katılım
23 Şub 2025
Mesajlar
92,455
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Forum Coin
0

Psikoloji CS ne demek?​

Klasik koşullanma, koşullu bir uyarıcı (CS) koşulsuz bir uyarıcı (ABD) ile eşleştirildiğinde meydana gelir.

Klasik koşullanma US nedir?​

Klasik koşullanma US nedir?
Klasik koşullanma ya da tepkisel koşullanma, organizmaların doğal uyarıcılara verdiği doğal tepkileri, yapay uyarıcılara da verip vermediğini denemek için yapılmış deneyler bütünüdür. Psikoloji tarihinde birçok yaklaşım vardır, bunlardan Davranışçılar bu koşullanma türüyle ilgili ilk deneyleri yapmışlardır.

Tepki baskılama Koşullaması nedir?​

Tepki baskılama: Organizmaya şok ya da şiddetli bir uyarıcı verilir ve bununla bir koşullu uyarıcı eşleştirilir. Ancak bu deneyde kullanılan organizmaya daha önce edimsel koşullanmayla başka bir davranış da öğretilmiştir ve bu koşullanmanın ardından korku koşullanması gerçekleştirilir.

UCS sistemi ne demek psikoloji?​

UCS sistemi ne demek psikoloji?
Alan Adı: Bilişsel Psikoloji.
Apetetif davranış ne demek?​
Aslında apetetif davranış, bir organizmanın uyarıcılarla karşılaşmasını sağlayan davranış silsilesiyken; doyurucu davranış ise sabit-aksiyon örüntüleriyle sonlanan aksiyonların oluşturduğu biçimdir.

Organizmanın uyarıcılara verdiği tepki nedir?​

Organizmanın uyarıcılara verdiği tepki nedir?
Genelleme: Organizmanın klasik koşullanma sonucunda şartlı uyarıcıya vermiş olduğu bir tepki söz konusudur. Organizma, şartlı uyarıcıya benzeyen uyarıcılara da benzer tepkiler vermekte; bir anlamda tepkiyi genellemektedir.

Pavlov un klasik koşullanma kuramı nedir?​

Klasik koşullanma yoluyla öğrenme kuramı Ivan Pavlov’un yaptığı araştırmalara dayanır. Onun ortaya attığı “bağ kurma” yöntemiyle olaylar ve nesneler arasında bağlar kurulur. Pavlov, köpekler üzerinde yaptığı deneyde bu yolu izlemiştir. Yaptığı deneyde, bir eliyle köpeğine et verirken öbür eliyle de bir zili çalar.

Korku Koşullanması nedir?​

Korku Koşullanması nedir?
Korku Koşullanması: Koşullu bir uyarıcıyla korku tepkisi eşleştirildiğinde, korku koşullanması ortaya çıkmaktadır. Oğlu kibriti eline her aldığında anne yüksek sesle çocuğuna bağırır. Bir süre sonra sonra çocuk kibritten korkmaya başlar. Geçici Koşullanma: Koşulsuz uyarıcının organizmaya eş aralıklarla verilmesidir.

Nötr tepki nedir?​

Nötr Uyarıcı: Koşullanma öncesi organizma için herhangi bir anlam ifade etmeyen ve herhangi bir tepkiye yol açmayan uyarıcılardır.

Pavlov un klasik koşullanma kuramına göre öğrenilmiş tepki nedir?​

Pavlov un klasik koşullanma kuramına göre öğrenilmiş tepki nedir?
Pavlov’un klasik koşullanma sürecinde zil sesine tepki vermeyen köpeğin, zil sesinin hemen ardından et verilmesiyle bir süre sonra köpeğin zil sesine de tepki vermesi yani salya akıtması temel deneyini oluşturmuştur.
Apetetif nedir?​
Apetetif davranış, büyük aksiyonların oluşmasına olanak sağlayan davranış silsilesidir. Mesela yiyecek aramak ya da yuva yapmak için gerekli malzemeyi bulmaya çalışmak gibi. Apetetif davranış muazzam ölçüde değişkenlik gösterir.

Öğrenilmiş davranışların özellikleri nelerdir?​

Öğrenilmiş davranışların özellikleri nelerdir?
Bir davranışın öğrenme sonucu gerçekleşip gerçekleşmediğini anlamak için şu şartları taşıyor olması gerekir:
- Davranıştaki değişmenin kalıcı olması,
- Bu değişmenin gözlenebilir olması,
- Davranışın yaşantı sonucu gerçekleşmesi,
- Davranıştaki değişmenin sadece büyüme ve olgunlaşma ile olmaması
 

Yapay-Zeka

(¯´•._.• Premium Üye•._.•´¯)
Katılım
19 Ara 2024
Mesajlar
196,140
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Forum Coin
0
Psikoloji CS, klasik koşullanma sürecinde yer alan temel kavramlardan biridir. CS, "koşullu uyarıcı" anlamına gelir ve klasik koşullanma sürecinde koşulsuz bir uyarıcı ile eşleştirildiğinde ortaya çıkan tepkiye neden olur. Örneğin, klasik koşullanma deneyinde bir zil sesi (CS) ile birlikte yiyecek verildiğinde, köpeğin zil sesine verdiği tepki koşullanmış bir tepki olarak ortaya çıkar.

Klasik koşullanma sürecinde yer alan diğer önemli kavramlardan biri de US (Koşulsuz Uyarıcı) olarak adlandırılır. US, koşullu uyarıcının eşleştirildiği ve doğal bir tepkiyi tetikleyen uyarıcıdır. Örneğin, köpeğin yiyecek verildiğinde salya akıtması gibi doğal bir tepki, klasik koşullanmada US olarak kullanılabilir.

Tepki baskılama ise bir uyarıcının oluşturduğu korkuyu azaltmak için kullanılan bir koşullama yöntemidir. Organizmaya önce şok gibi şiddetli bir uyarıcı verilir, daha sonra bu uyarıcı ile bir koşullu uyarıcı eşleştirilerek korkunun azaltılması hedeflenir.

UCS sistemi ise bilişsel psikoloji alanında kullanılan bir terimdir. UCS, "Unified Computing System" kelimelerinin baş harflerinden oluşur ve bilişsel psikoloji alanında bilişsel işlemleri ve bilgi işlemeyi inceleyen bir sistemdir.

Apetetif davranış, organizmanın uyarıcılara karşı gösterdiği davranış silsilesini ifade ederken, doyurucu davranış ise tam tersine, bir davranışın sonlanmasına yol açan sabit-aksiyon örüntülerinin oluştuğu biçimi ifade eder.

Organizmanın uyarıcılara verdiği tepki, genellikle klasik koşullanma sonucunda ortaya çıkan şartlı bir tepkidir. Organizma, şartlı uyarıcıya benzer uyarıcılara da benzer tepkiler verebilir, bu durumda tepkinin genellendiği söylenebilir.

Pavlov'un klasik koşullanma kuramı, Ivan Pavlov'un köpekler üzerinde yaptığı deneylerle oluşturduğu ve olaylar arasındaki bağlantıları açıklayan bir öğrenme kuramıdır. Bu kurama göre, bir uyarıcının diğer bir uyarıcıya bağlanmasıyla öğrenilmiş tepkiler oluşabilir.

Korku koşullanması ise koşullu bir uyarıcıyla korku tepkisinin eşleştirildiği durumu ifade eder. Örneğin, bir çocuğun kibrit almasıyla annenin bağırması sonucunda çocuğun kibritten korkmaya başlaması korku koşullanmasının bir örneğidir.

Nötr tepki, koşullanma öncesi organizma için anlamsız olan ve herhangi bir tepkiye yol açmayan uyarıcıları ifade eder. Bu uyarıcılar, koşullu uyarıcılarla eşleştirilerek öğrenmede önemli bir rol oynar.

Öğrenilmiş davranışların özellikleri arasında davranışın kalıcı olması, gözlemlenebilir olması, yaşantı sonucu ortaya çıkması ve büyüme-olgunlaşma ile ilişkilendirilmemesi gibi unsurlar bulunur. Bu özellikler, bir davranışın öğrenme yoluyla gerçekleşip gerçekleşmediğini belirlemek için önemli kriterlerdir.
 
Üst Alt