SoruCevap
Yeni Üye
Ramazana Ozel Guzel Yazılar
Ramazan Ozel Konu
Ramazan ve Orucun Hikmeti
“Allah, kimin goğsunu İslam’a acmışsa, artık o, Rabbinden bir nur uzerindedir, (oyle) değil mi? Fakat Allah’ın zikrinden (yana) kalpleri katılaşmış olanların vay haline İşte onlar, apacık bir sapıklık icindedirler (Zumer Suresi, 22)
ORUCUN BİR HİKMETİ: NİMETLERİN KIYMETİNİ TAKDİR EDEBİLMEK
Bu kutlu Ay’ın, tum Musluman kardeşlerimize hayır ve bereket getirmesini Cenabı Haktan niyaz ediyoruz
Rabbimiz’in Kuran ile insanlara bildirdiği tum hukumlerinde olduğu gibi, orucun da insanlar icin cok fazla hayır ve hikmetleri vardır Ramazan Ayı, iman edenlerin bu hikmetleri gorup duşunmelerine ve bu şekilde imanda derinleşmelerine vesile olmaktadır
Orucun hikmetlerinden biri, insanların Rabbimiz’in uzerimizdeki nimetlerini ve rahmetini daha derin kavramalarına ve daha cok şukretmelerine vesile olmasıdır Insan yaşadığı her an Rabbimiz’in kendisine sunduğu pek cok nimetle muhatap olur Allah (cc) kara bir topraktan insanlara rengi, şekli, kokusu ve lezzeti mukemmel olan rızıkları hazır olarak sunmaktadır Eğer Allah (cc) dileseydi bize tek bir ceşit rızık yaratabilir ve bu rızkın lezzeti de cıktığı toprağa uygun olarak acı veya tatsız olabilirdi Ancak Allah (cc)’ın kullarına merhametinin bir gereği olarak sahip olduğumuz yiyecekler, sayamayacağımız kadar cok ceşitte ve lezzettedir Bediuzzaman bu konuyu insanların unuttuğuna dikkat cekmiş ve Ramazan Ayı’nın Allah (cc)’ın Rahman ve Rahim isminin tecellisi olan bu nimet ceşitliliğinin hatırlandığı bir zaman olduğunu belirtmiştir Cunku Ramazan Ayı’nda insanlar kısa bir sure icin de olsa bu nimetlerden uzak kalırlar Oruclarını tamamladıklarında ise Rabbimiz’in kendilerine lutfettiği nimetlerin değerini daha iyi anlama imkanı elde ederler
Bediuzzaman Said Nursi Mektubat adlı eserinde orucun hikmetlerini acıkladığı 29 Mektup’unda bu gerceğe şu sozleriyle dikkat cekmiştir:
İşte, Ramazanı Şerif’teki oruc, hakiki ve halis, azametli ve umumi bir şukrun anahtarıdır Cunku, sair (başka) vakitlerde mecburiyet tahtında olmayan insanların coğu, hakiki aclık hissetmedikleri zaman, cok nimetlerin kıymetini derk (idrak) edemiyor Kuru bir parca ekmek, tok olan adamlara, hususan (ozellikle) zengin olsa, ondaki derecei nimet (nimetin derecesi) anlaşılmıyor Halbuki, iftar vaktinde, o kuru ekmek, bir mu’minin nazarında (gozunde) cok kıymettar (kıymetli) bir nimeti İlahiye (Allah (cc)’ın verdiği bir nimet) olduğuna kuvvei zaikası (tat alma duyusuyla) şehadet (şahitlik) eder Padişahtan ta en fukaraya kadar herkes, Ramazanı Şerif’te o nimetlerin kıymetlerini anlamakla bir şukru maneviye (manevi şukre) mazhar olur (kavuşur)
Hem gunduzdeki yemekten memnUiyeti cihetiyle (yemeğin yasak olması acısından), “O nimetler benim mulkum değil Ben bunların tenavulunde (kullanlımasında) hur değilim Demek başkasının malıdır ve in’amıdır (ihsan ettiği nimetidir); O’nun emrini bekliyorum diye, nimeti nimet bilir, bir şukru manevi eder (manevi şukreder) İşte, bu suretle oruc cok cihetlerle (acıdan) hakiki vazifei insaniye (insanın hakiki vazifesi) olan şukrun anahtarı hukmune gecer
Ramazan Ozel Konu
Ramazan ve Orucun Hikmeti
“Allah, kimin goğsunu İslam’a acmışsa, artık o, Rabbinden bir nur uzerindedir, (oyle) değil mi? Fakat Allah’ın zikrinden (yana) kalpleri katılaşmış olanların vay haline İşte onlar, apacık bir sapıklık icindedirler (Zumer Suresi, 22)
ORUCUN BİR HİKMETİ: NİMETLERİN KIYMETİNİ TAKDİR EDEBİLMEK
Bu kutlu Ay’ın, tum Musluman kardeşlerimize hayır ve bereket getirmesini Cenabı Haktan niyaz ediyoruz
Rabbimiz’in Kuran ile insanlara bildirdiği tum hukumlerinde olduğu gibi, orucun da insanlar icin cok fazla hayır ve hikmetleri vardır Ramazan Ayı, iman edenlerin bu hikmetleri gorup duşunmelerine ve bu şekilde imanda derinleşmelerine vesile olmaktadır
Orucun hikmetlerinden biri, insanların Rabbimiz’in uzerimizdeki nimetlerini ve rahmetini daha derin kavramalarına ve daha cok şukretmelerine vesile olmasıdır Insan yaşadığı her an Rabbimiz’in kendisine sunduğu pek cok nimetle muhatap olur Allah (cc) kara bir topraktan insanlara rengi, şekli, kokusu ve lezzeti mukemmel olan rızıkları hazır olarak sunmaktadır Eğer Allah (cc) dileseydi bize tek bir ceşit rızık yaratabilir ve bu rızkın lezzeti de cıktığı toprağa uygun olarak acı veya tatsız olabilirdi Ancak Allah (cc)’ın kullarına merhametinin bir gereği olarak sahip olduğumuz yiyecekler, sayamayacağımız kadar cok ceşitte ve lezzettedir Bediuzzaman bu konuyu insanların unuttuğuna dikkat cekmiş ve Ramazan Ayı’nın Allah (cc)’ın Rahman ve Rahim isminin tecellisi olan bu nimet ceşitliliğinin hatırlandığı bir zaman olduğunu belirtmiştir Cunku Ramazan Ayı’nda insanlar kısa bir sure icin de olsa bu nimetlerden uzak kalırlar Oruclarını tamamladıklarında ise Rabbimiz’in kendilerine lutfettiği nimetlerin değerini daha iyi anlama imkanı elde ederler
Bediuzzaman Said Nursi Mektubat adlı eserinde orucun hikmetlerini acıkladığı 29 Mektup’unda bu gerceğe şu sozleriyle dikkat cekmiştir:
İşte, Ramazanı Şerif’teki oruc, hakiki ve halis, azametli ve umumi bir şukrun anahtarıdır Cunku, sair (başka) vakitlerde mecburiyet tahtında olmayan insanların coğu, hakiki aclık hissetmedikleri zaman, cok nimetlerin kıymetini derk (idrak) edemiyor Kuru bir parca ekmek, tok olan adamlara, hususan (ozellikle) zengin olsa, ondaki derecei nimet (nimetin derecesi) anlaşılmıyor Halbuki, iftar vaktinde, o kuru ekmek, bir mu’minin nazarında (gozunde) cok kıymettar (kıymetli) bir nimeti İlahiye (Allah (cc)’ın verdiği bir nimet) olduğuna kuvvei zaikası (tat alma duyusuyla) şehadet (şahitlik) eder Padişahtan ta en fukaraya kadar herkes, Ramazanı Şerif’te o nimetlerin kıymetlerini anlamakla bir şukru maneviye (manevi şukre) mazhar olur (kavuşur)
Hem gunduzdeki yemekten memnUiyeti cihetiyle (yemeğin yasak olması acısından), “O nimetler benim mulkum değil Ben bunların tenavulunde (kullanlımasında) hur değilim Demek başkasının malıdır ve in’amıdır (ihsan ettiği nimetidir); O’nun emrini bekliyorum diye, nimeti nimet bilir, bir şukru manevi eder (manevi şukreder) İşte, bu suretle oruc cok cihetlerle (acıdan) hakiki vazifei insaniye (insanın hakiki vazifesi) olan şukrun anahtarı hukmune gecer