Redd

Tepkime
10
Yaş
36
Coin
2
Reddin hikayesi, dört farklı hikayenin kesiştiği 1996 yazında başladı. Berke, Doğan, Güneş ve İlke bu tarihte biraraya gelerek birkaç ay sonunda bas gitarda Ege Göktuna ve davulda da Serkan Aymanla birlikte TEN ismiyle Beyoğlu Hayal Kahvesinde Pazar akşamları çalmaya başladı. 1996 2000 yılları arasında grup İstanbulda canlı müzik yapılan başlıca mekanların neredeyse hepsinde uzun süreli sayılabilecek programlar yaptı. Taksim gecelerinde canlı müziğin cover dan ibaret olduğu dönemde Redd canlı performanstaki başarısı, farklı parça seçimleri ve bu parçaların özgün yorumları ile dikkat çekmeyi başardı.
.
.
.
2000 yılında grup canlı müzik mekanlarında çalmaya devam ederken aynı anda beste çalışmaları yapmaya karar verdi. İlk beste çalışmaları Berke ve Doğan ın evde parça yazıp kaydetmesiyle başladı. 2002 yılında, beste çalışmaları devam ederken, İstanbuldaki canlı müzik mekanlarının ve canlı müziğin hızlı dejenerasyonu Reddi bar programlarını askıya almaya itti. Grup 2003 yılında beste ve düzenleme çalışmalarını evden stüdyoya taşıma zorunluluğu hissetti.

2003 yılında işin stüdyoya taşınmasıyla birlikte Redd, Suat Ayyıldız ile birlikte çalışma fırsatı buldu. Bir yılı geçen sürede onlarca şarkı yazıldı . Bu şarkılar defalarca düzenlenerek tekrar tekrar kaydedildi. Yoğun prova temposunu kiralık stüdyolarla devam ettiremeyeceğini anlayan grup kendi stüdyosunu kurma kararı aldı.

2004te kendi prova stüdyosunu oluşturan grup, burada 6 ay süren oldukça yoğun bir çalışma temposuna girdi. Üretim aşamasında piyasa ortamının yok etmesi muhtemel özgürlüğünden vazgeçmek istemeyen Redd, ilk albümü olan 50/50 yi kendi başına aşamalar halinde kaydetmeye karar verdi. Albümde co-prodüktör olarak Reddin yanında yer alan Levent Büyük ün de desteğiyle Redd ilk albümünde de yer alan 50/50, Meleksin Güzel i kaydetti. Kirli Suyunda Parıltılar albümünde yeniden düzenlenerek yer alacak olan Aşık yine aynı dönemde Stüdyo 18de kaydedildi. Bu süre içinde Stardiumla görüşmelere başlayan Redd, ilk stüdyo sürecinin bitmesine yakın bir tarihte Stardiumun ilk sanatçısı oldu. Kayıtlara kaldığı yerden devam eden grup yaklaşık 1 ay içinde albümü yayına hazır hale getirdi. Haftalarca liste başı olacak olan Mutlu Olmak İçini provalar sırasında albüm listesinden çıkaran grup, şarkıyı Levent Büyük ve Stardiumun ısrarıyla tekrar gündeme aldı. Albüm kayıtlarından önceki gece, şarkı 5 yıl aradan sonra yeniden düzenlendi ve Reddin çıkış şarkısı olarak seçildi. 2005 Şubatta çıkan 50/50 isimli albümün çıkış parçası Mutlu Olmak İçin birçok radyo ve müzik kanalının listelerinde haftalarca üst sıralarda yer buldu. Daha sonraki klip parçaları Öperler ve Bahçelere Daldıkla kitlesini genişleten grup, albümün çıkması üzerinden yaklaşık 8 ay geçmişken 2. albümü için çalışmalara başladı.

İkinci albüm çalışmalarına başlandığı sıralarda Redd, Suat Ayyıldızın da katılımıyla 5 kişi oldu. İlk albümün çıkmasından bir süre sonra Stardiumla yollarını ayıran Redd ikinci albüm için Pasaj Müzikle anlaştı. Yine yoğun bir prova süreci yaşayan grup 2006 Mayıs ayı başında Kirli Suyunda Parıltılar ismiyle ikinci albümünü yayınladı. Falan Filan isimli çıkış parçası 6 hafta boyunca Türkiye müzik listelerinde birinci oldu. Aynı tarihlerde MTV Europeda World Charta 10 numaradan giriş yaptı. İkinci klipleri Hala Aşk Var Mı yı 2006 Kasım ayında çıkaran grup , bu şarkıyla da uzun süre liste başı oldu.

Redd, 2005 ve 2006 yılında Türkiyenin bir çok yerinde konser verdi. 2006 yazında Bulutsuzluk Özleminin 20. Yılı için Açık Hava Sahnesinde düzenlenen konserde sahne performansı ve farklı soundu ile çok konuşulurken Barışa Rock konserinin de kuşkusuz yine en fazla dikkat çeken gruplarından biri oldu. Canlı performansı ve sahnesiyle dikkat çeken Redd konserlerinde kullandığı özenle secilmiş videolarla şarkı sözlerindeki derin anlatımı zenginleştirmeyi amaçlamaktadır.

Videokliplerinde de farklı bir anlatım dili üzerinde duran Redd bilinen tüm Rock klişelerini de şiddetle reddeden bir çizgide, işitsel anlatım kadar görsel anlatımın da önemli olduğunu savunan, müzikal kaygısı kadar felsefi ve estetik kaygısı da yoğun bir gruptur.

Redd, hayat görüşü ile müzikal tavrı arasında gerçek bir tutarlılık yakalayabilmiş belki de ender rock gruplarındandır. Redd üyelerinin her birinin sıradışı hikayeleri olması belki de bunun en önemli göstergelerinden biridir. Reddin farklı duruşunun ardında şarkı sözlerindeki kendine haslığı, benzersizliği ve müzikal kabiliyeti, 10 yılı birlikte çalarak, yazarak ve üreterek geçirmiş olmasının, insanın hayata bakışının onun sanatsal ifadesini oluşturması gerektiğine inancı yatmaktadır.
 

Create an account or login to comment

You must be a member in order to leave a comment

Create account

Create an account on our community. It's easy!

Log in

Already have an account? Log in here.

Üst Alt