Regl Doneminde Sure Okunur Mu
Regl Doneminde Kuran Okunur mu
Cunup, adetli veya lohusa olan kadın Kuran ayetlerinden hic birini okuyamaz, caiz değildir
Bu hususta Resulullah (asm) şoyle buyururlar:
Cunup ve adetli kadın Kurandan hicbir şey okuyamaz1
Yani sırf Kuranı Kerim okumak niyetiyle bir ayetten daha az bile okuyamaz Ancak dua, sena, Allaha sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut oğretmek maksadıyla Kurandan bazı ayetleri okumak caizdir
aractan inerken de Rabbena enzilni munzelen mubareken ve ente hayrulmunzilin (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin)3
Bir musibet ve olum haberi alınca, İnna lillahi ve inna ileyhi raciUn (Muhakkak biz Allah iciniz ve muhakkak yalnız Ona donuculeriz)4
Yine bir işe başlarken Bismillahirrahmanirrahim demek, şukur maksadıyla Elhamdulillah demek de bu kabildendir
Aynı şekilde Fatiha, Ayetulkursi, Felak, Nas ve İhlas SUrelerini zikir maksadıyla, Allahı hatırlamak duşuncesiyle okumak haram değildir
Maliki mezhebine gore, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kuran okumasında bir mahzur bulunmamaktadır Bu az miktar da yukarıda adı gecen sUreler miktarıdır Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun sure bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsanen caiz gormuşlerdir
Hanbeli ve Hanefi mezhebine gore, Kuranı Kerimin kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir Cunku boyle bir okuyuş kıraate girmemektedir Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini cıkarmadan icinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir Cunku bu durumda da kıraatten (okumaktan) soz edilmez5
Butun bu goruşler muctehid imamların ceşitli delillere dayanarak vardıkları ictihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur
Bunun yanında, Kelimei Şehadet, Kelimei Tevhid, istiğfar, salavatı şerife gibi tevhid ve zikir cumlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir
Hanımların bugunlerde Kurani Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dini kitapları ellerine almaları İmamı Azama gore caizdir Ancak bu kitapların icinde bulunan ayetlere el surmemeleri gerekir
Kuran ayetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde elFetevalHindiyyede şu kayıtları okuyoruz:
Cunup veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kurandan bir ayet yazmaları mekruhtur Fakat yazdıkları bu ayetleri okumazlarsa mekruh olmaz
Regl Doneminde Kuran Okunur mu
Cunup, adetli veya lohusa olan kadın Kuran ayetlerinden hic birini okuyamaz, caiz değildir
Bu hususta Resulullah (asm) şoyle buyururlar:
Cunup ve adetli kadın Kurandan hicbir şey okuyamaz1
Yani sırf Kuranı Kerim okumak niyetiyle bir ayetten daha az bile okuyamaz Ancak dua, sena, Allaha sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut oğretmek maksadıyla Kurandan bazı ayetleri okumak caizdir
aractan inerken de Rabbena enzilni munzelen mubareken ve ente hayrulmunzilin (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin)3
Bir musibet ve olum haberi alınca, İnna lillahi ve inna ileyhi raciUn (Muhakkak biz Allah iciniz ve muhakkak yalnız Ona donuculeriz)4
Yine bir işe başlarken Bismillahirrahmanirrahim demek, şukur maksadıyla Elhamdulillah demek de bu kabildendir
Aynı şekilde Fatiha, Ayetulkursi, Felak, Nas ve İhlas SUrelerini zikir maksadıyla, Allahı hatırlamak duşuncesiyle okumak haram değildir
Maliki mezhebine gore, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kuran okumasında bir mahzur bulunmamaktadır Bu az miktar da yukarıda adı gecen sUreler miktarıdır Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun sure bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsanen caiz gormuşlerdir
Hanbeli ve Hanefi mezhebine gore, Kuranı Kerimin kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir Cunku boyle bir okuyuş kıraate girmemektedir Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini cıkarmadan icinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir Cunku bu durumda da kıraatten (okumaktan) soz edilmez5
Butun bu goruşler muctehid imamların ceşitli delillere dayanarak vardıkları ictihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur
Bunun yanında, Kelimei Şehadet, Kelimei Tevhid, istiğfar, salavatı şerife gibi tevhid ve zikir cumlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir
Hanımların bugunlerde Kurani Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dini kitapları ellerine almaları İmamı Azama gore caizdir Ancak bu kitapların icinde bulunan ayetlere el surmemeleri gerekir
Kuran ayetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde elFetevalHindiyyede şu kayıtları okuyoruz:
Cunup veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kurandan bir ayet yazmaları mekruhtur Fakat yazdıkları bu ayetleri okumazlarsa mekruh olmaz