Regl Doneminde Yasin Okunur Mu
Regl Doneminde Kuran Okunur mu
Hayız ve nifas halinde olan bir kadına Kur'an okumak haramdır Peygamber Efendimiz hayızlı, loğusa ve cunubun Kuran okuması ile ilgili şoyle buyurmuştur; Hayızlı kadın ve cunup olan kimse Kurandan bir şey okuyamaz buyurmuşlardır( Tirmizi, Taharet, 98; İbni Mace, Taharet, ,105; Darakutni, Sunen, 1117)Ayrıca hz Ali (ra)de şoyle demiştir: Allah Resulunu cunupluğun dışında Kuran okumadan bir şey alıkoymazdı (Ebu Davud, Taharet, 90; Nesei, Taharet, 170; İbn Mace, Taharet, 105) Dolayısıyla bu hadisler cunup ile hayızlı Kuran okuyamayağı hususunda onemli bir delildir(Ayni, elBinaye, 1644)
Bu hadislerden hareketle İslam alimlerinin coğunluğu hayızlı kadının Kurandan, Kuran okuma maksadıyla bir ayet bile okuyamacağını soylemişlerdir Aynı zamanda bunlar bu halde iken Kuran ayetlerini de yazamazlar Bu konuda Tevrat, İncil ve Zebur da Kuran gibidir(İbni Abidin, Haşiyetu ReddilMuhtar, 1293)
Fatiha dua niyetiyle okunabilir Ayrıca Kurandaki duaya benzeyen ayetler de Kuran okuma niyetiyle değil de dua maksadıyla okunabilir Mesela; Rabbena atina fiddunya haseneten ve filahireti haseneten ve gına azabennar gibi
Aynı şekilde sevincli bir haber duyan bir kimse Elhamdulillah diyebilir Uzucu bir haber duyan da İnna lillah ve inna ileyhi raciun diyebilir (İbrahim Halebi, Halebi, Sağir, s3739; İbni Abidin, Haşiyetu ReddilMuhtar, 1293)
Regl Doneminde Kuran Okunur mu
Hayız ve nifas halinde olan bir kadına Kur'an okumak haramdır Peygamber Efendimiz hayızlı, loğusa ve cunubun Kuran okuması ile ilgili şoyle buyurmuştur; Hayızlı kadın ve cunup olan kimse Kurandan bir şey okuyamaz buyurmuşlardır( Tirmizi, Taharet, 98; İbni Mace, Taharet, ,105; Darakutni, Sunen, 1117)Ayrıca hz Ali (ra)de şoyle demiştir: Allah Resulunu cunupluğun dışında Kuran okumadan bir şey alıkoymazdı (Ebu Davud, Taharet, 90; Nesei, Taharet, 170; İbn Mace, Taharet, 105) Dolayısıyla bu hadisler cunup ile hayızlı Kuran okuyamayağı hususunda onemli bir delildir(Ayni, elBinaye, 1644)
Bu hadislerden hareketle İslam alimlerinin coğunluğu hayızlı kadının Kurandan, Kuran okuma maksadıyla bir ayet bile okuyamacağını soylemişlerdir Aynı zamanda bunlar bu halde iken Kuran ayetlerini de yazamazlar Bu konuda Tevrat, İncil ve Zebur da Kuran gibidir(İbni Abidin, Haşiyetu ReddilMuhtar, 1293)
Fatiha dua niyetiyle okunabilir Ayrıca Kurandaki duaya benzeyen ayetler de Kuran okuma niyetiyle değil de dua maksadıyla okunabilir Mesela; Rabbena atina fiddunya haseneten ve filahireti haseneten ve gına azabennar gibi
Aynı şekilde sevincli bir haber duyan bir kimse Elhamdulillah diyebilir Uzucu bir haber duyan da İnna lillah ve inna ileyhi raciun diyebilir (İbrahim Halebi, Halebi, Sağir, s3739; İbni Abidin, Haşiyetu ReddilMuhtar, 1293)