Risalei Nur’da mehdilik
Sozler Mecmuası:
Yirminci Soz'un ahirindeki sual ve cevabda izah ettiğimiz mes'eledir İcmali şudur ki: Din bir imtihandır, bir tecrubedir Ervahı aliyeyi, ervahı safileden tefrik eder Oyle ise ileride herkese goz ile gorulecek vukuatı oyle bir tarzda bahsedecek ki; ne butun butun mechul kalsın, ne de bedihi olup herkes ister istemez tasdike mecbur kalsın Akla kapı acacak, ihtiyarı elinden almayacak Zira eğer tamamen bedahet derecesinde bir alameti Kıyamet gorulse, herkes tasdike muztar olsa; o vakit komur gibi bir istidad, elmas gibi bir istidad ile beraber kalır Sırrı teklif ve neticei imtihan zayi' olur İşte bunun icin, Mehdi ve Sufyan mes'eleleri gibi cok mes'elelerde cok ihtilaf olmuş Hem rivayat dahi cok muhteliftir, birbirine zıd hukumler olmuş (24 Soz)
Mehdi gibi eşhasın hakkındaki rivayatın ihtilafatı ve sırrı şudur ki: Ehadisi tefsir edenler, metni ehadisi tefsirlerine ve istinbatlarına tatbik etmişler Mesela: Merkezi saltanat o vakit Şam'da veya Medine'de olduğundan, vukuatı Mehdiye veya Sufyaniyeyi merkezi saltanat civarında olan Basra, KUfe, Şam gibi yerlerde tasavvur ederek oyle tefsir etmişler Hem de o eşhasın şahsı manevisine veya temsil ettikleri cemaate ait asarı azimeyi o eşhasın zatlarında tasavvur ederek oyle tefsir etmişler ki, o eşhası harika cıktıkları vakit butun halk onları tanıyacak gibi bir şekil vermişler Halbuki demiştik: Bu dunya tecrube meydanıdır Akla kapı acılır, fakat ihtiyarı elinden alınmaz Oyle ise o eşhas, hatta o mudhiş Deccal dahi cıktığı zaman cokları, hatta kendisi de bidayeten Deccal olduğunu bilmez Belki nuru imanın dikkatiyle, o eşhası ahirzaman tanılabilir (24 Soz)
Mektubat Mecmuası:
Sufyan (İslam Deccalı) ve Mehdi hakkındaki hadislerin ifade ettikleri mana budur ki: Ahirzamanda dinsizliğin iki cereyanı kuvvet bulacak:
Birisi: Nifak perdesi altında, risaleti Ahmediyeyi (ASM) inkar edecek Sufyan namında mudhiş bir şahıs, ehli nifakın başına gececek, şeriatı İslamiyenin tahribine calışacaktır Ona karşı Ali Beyti Nebevinin silsilei nuranisine bağlanan, ehli velayet ve ehli kemalin başına gececek Ali Beytten Muhammed Mehdi isminde bir zatı nurani, o Sufyan'ın şahsı manevisi olan cereyanı munafıkaneyi oldurup dağıtacaktır (15 Mektub)
Hazreti Mehdi'ye dair muhtelif rivayetler var Tafsilat ve tasvirat, başka başkadır Halbuki Yirmidorduncu Soz'un bir dalında isbat edildiği gibi; Resuli Ekrem Aleyhissalatu Vesselam, vahye istinaden, her bir asırda kuvvei maneviyei ehli imanı muhafaza etmek icin, hem dehşetli hadiselerde ye'se duşmemek icin, hem alemi İslamiyetin bir silsilei nuraniyesi olan Ali Beytine ehli imanı manevi rabtetmek icin, Mehdi'yi haber vermiş Ahirzamanda gelen Mehdi gibi, herbir asır Ali Beytten bir nevi Mehdi, belki Mehdiler bulmuş Hatta Ali Beytten ma'dud olan Abbasiye Hulefasından, Buyuk Mehdi'nin cok evsafına cami' bir Mehdi bulmuş
İşte Buyuk Mehdi'den evvel gelen emsalleri, numuneleri olan Hulefayı Mehdiyyin ve Aktabı Mehdiyyin evsafları, asıl Mehdi'nin evsafına karışmış ve ondan rivayetler ihtilafa duşmuş (15 Mektub)
“Eimmei Erbaa (dort mezheb imamı), Sahabeden ve Mehdi'den sonra en efdallerdir (23 Mektub)
Sozler Mecmuası:
Yirminci Soz'un ahirindeki sual ve cevabda izah ettiğimiz mes'eledir İcmali şudur ki: Din bir imtihandır, bir tecrubedir Ervahı aliyeyi, ervahı safileden tefrik eder Oyle ise ileride herkese goz ile gorulecek vukuatı oyle bir tarzda bahsedecek ki; ne butun butun mechul kalsın, ne de bedihi olup herkes ister istemez tasdike mecbur kalsın Akla kapı acacak, ihtiyarı elinden almayacak Zira eğer tamamen bedahet derecesinde bir alameti Kıyamet gorulse, herkes tasdike muztar olsa; o vakit komur gibi bir istidad, elmas gibi bir istidad ile beraber kalır Sırrı teklif ve neticei imtihan zayi' olur İşte bunun icin, Mehdi ve Sufyan mes'eleleri gibi cok mes'elelerde cok ihtilaf olmuş Hem rivayat dahi cok muhteliftir, birbirine zıd hukumler olmuş (24 Soz)
Mehdi gibi eşhasın hakkındaki rivayatın ihtilafatı ve sırrı şudur ki: Ehadisi tefsir edenler, metni ehadisi tefsirlerine ve istinbatlarına tatbik etmişler Mesela: Merkezi saltanat o vakit Şam'da veya Medine'de olduğundan, vukuatı Mehdiye veya Sufyaniyeyi merkezi saltanat civarında olan Basra, KUfe, Şam gibi yerlerde tasavvur ederek oyle tefsir etmişler Hem de o eşhasın şahsı manevisine veya temsil ettikleri cemaate ait asarı azimeyi o eşhasın zatlarında tasavvur ederek oyle tefsir etmişler ki, o eşhası harika cıktıkları vakit butun halk onları tanıyacak gibi bir şekil vermişler Halbuki demiştik: Bu dunya tecrube meydanıdır Akla kapı acılır, fakat ihtiyarı elinden alınmaz Oyle ise o eşhas, hatta o mudhiş Deccal dahi cıktığı zaman cokları, hatta kendisi de bidayeten Deccal olduğunu bilmez Belki nuru imanın dikkatiyle, o eşhası ahirzaman tanılabilir (24 Soz)
Mektubat Mecmuası:
Sufyan (İslam Deccalı) ve Mehdi hakkındaki hadislerin ifade ettikleri mana budur ki: Ahirzamanda dinsizliğin iki cereyanı kuvvet bulacak:
Birisi: Nifak perdesi altında, risaleti Ahmediyeyi (ASM) inkar edecek Sufyan namında mudhiş bir şahıs, ehli nifakın başına gececek, şeriatı İslamiyenin tahribine calışacaktır Ona karşı Ali Beyti Nebevinin silsilei nuranisine bağlanan, ehli velayet ve ehli kemalin başına gececek Ali Beytten Muhammed Mehdi isminde bir zatı nurani, o Sufyan'ın şahsı manevisi olan cereyanı munafıkaneyi oldurup dağıtacaktır (15 Mektub)
Hazreti Mehdi'ye dair muhtelif rivayetler var Tafsilat ve tasvirat, başka başkadır Halbuki Yirmidorduncu Soz'un bir dalında isbat edildiği gibi; Resuli Ekrem Aleyhissalatu Vesselam, vahye istinaden, her bir asırda kuvvei maneviyei ehli imanı muhafaza etmek icin, hem dehşetli hadiselerde ye'se duşmemek icin, hem alemi İslamiyetin bir silsilei nuraniyesi olan Ali Beytine ehli imanı manevi rabtetmek icin, Mehdi'yi haber vermiş Ahirzamanda gelen Mehdi gibi, herbir asır Ali Beytten bir nevi Mehdi, belki Mehdiler bulmuş Hatta Ali Beytten ma'dud olan Abbasiye Hulefasından, Buyuk Mehdi'nin cok evsafına cami' bir Mehdi bulmuş
İşte Buyuk Mehdi'den evvel gelen emsalleri, numuneleri olan Hulefayı Mehdiyyin ve Aktabı Mehdiyyin evsafları, asıl Mehdi'nin evsafına karışmış ve ondan rivayetler ihtilafa duşmuş (15 Mektub)
“Eimmei Erbaa (dort mezheb imamı), Sahabeden ve Mehdi'den sonra en efdallerdir (23 Mektub)