Sabah namazı ne zaman başlarne zamana kadar kılınır?
Sabah Namazının Vakti Sabah namazının vakti, “fecri sadık denilen ikinci fecrin doğmasından (tan yerinin ağarmaya başlamasından) güneşin doğuşu öncesine kadar olan süredir
“Fecir, fecri kâzib ve fecri sadık olmak üzere iki kısımdır:
Fecri kâzib denilen birinci fecir, sabaha karşı doğuda tan yerinde ufuktan göğe doğru dikey olarak yükselen bir beyazlıktır
Bu geçici beyazlıktan sonra, yine kısa bir süre karanlık basar ve bunun ardından da fecri sadık aydınlığı başlar
Fecri sadık, birinci fecrin ardından sabaha karşı doğu ufkunda yatay olarak boydan boya uzanan, giderek genişleyip yayılan bir aydınlıktır Bu andan itibaren yatsı namazının vakti çıkmış, sabah namazının vakti girmiş olur
Bu vakit aynı zamanda, sahurun sona erip orucun başlaması (imsak) vaktidir
Sabah namazının ortalık aydınlandıktan sonra kılınması (isfar) müstehaptır Hz Muhammed (sav), “Sabah namazını isfarda (ortalık biraz aydınlandığında) kılınız Çünkü sabah namazını isfarda kılmakta daha çok sevap vardır (Tirmizî, Salat, 117) buyurmuştur
Bu aydınlığın (isfar vaktinin) ölçüsü, atılan okun düştüğü yerin görülebileceği ölçüde bir aydınlıktır Kurban bayramının ilk günü Müzdelife’de bulunan hacılar, o günün sabah namazını, ikinci fecir doğar doğmaz, ortalık henüz karanlık iken (tağlîs) kılmaları daha faziletlidir Diğer mezheplere göre, sabah namazını her zaman ilk vaktinde kılmak daha faziletlidir
Hz Muhammed'e, amellerin hangisi daha faziletlidir, diye sorulmuş; َ İlk vaktinde kılınan namazdır (Tirmizî, Salât, 127) “Vaktin evveli, Allah’ın hoşnutluğudur, vaktin sonu ise affıdır (Tirmizî, Mevakît, 127) buyurmuştur ْ
“Güneş doğmadan önce bir rekata yetişen kimse, sabah namazını vaktinde kılmış olur (Müslim, Mesacid, 163)
Sabah Namazının Vakti Sabah namazının vakti, “fecri sadık denilen ikinci fecrin doğmasından (tan yerinin ağarmaya başlamasından) güneşin doğuşu öncesine kadar olan süredir
“Fecir, fecri kâzib ve fecri sadık olmak üzere iki kısımdır:
Fecri kâzib denilen birinci fecir, sabaha karşı doğuda tan yerinde ufuktan göğe doğru dikey olarak yükselen bir beyazlıktır
Bu geçici beyazlıktan sonra, yine kısa bir süre karanlık basar ve bunun ardından da fecri sadık aydınlığı başlar
Fecri sadık, birinci fecrin ardından sabaha karşı doğu ufkunda yatay olarak boydan boya uzanan, giderek genişleyip yayılan bir aydınlıktır Bu andan itibaren yatsı namazının vakti çıkmış, sabah namazının vakti girmiş olur
Bu vakit aynı zamanda, sahurun sona erip orucun başlaması (imsak) vaktidir
Sabah namazının ortalık aydınlandıktan sonra kılınması (isfar) müstehaptır Hz Muhammed (sav), “Sabah namazını isfarda (ortalık biraz aydınlandığında) kılınız Çünkü sabah namazını isfarda kılmakta daha çok sevap vardır (Tirmizî, Salat, 117) buyurmuştur
Bu aydınlığın (isfar vaktinin) ölçüsü, atılan okun düştüğü yerin görülebileceği ölçüde bir aydınlıktır Kurban bayramının ilk günü Müzdelife’de bulunan hacılar, o günün sabah namazını, ikinci fecir doğar doğmaz, ortalık henüz karanlık iken (tağlîs) kılmaları daha faziletlidir Diğer mezheplere göre, sabah namazını her zaman ilk vaktinde kılmak daha faziletlidir
Hz Muhammed'e, amellerin hangisi daha faziletlidir, diye sorulmuş; َ İlk vaktinde kılınan namazdır (Tirmizî, Salât, 127) “Vaktin evveli, Allah’ın hoşnutluğudur, vaktin sonu ise affıdır (Tirmizî, Mevakît, 127) buyurmuştur ْ
“Güneş doğmadan önce bir rekata yetişen kimse, sabah namazını vaktinde kılmış olur (Müslim, Mesacid, 163)