sahur ne demek,sahur hakkında bilgi, sahur ne demektir, sahur anlamı, sahur ne zaman yenir, sahur neden yenir
Sahur: Oruc tutmak icin gecenin son altıda birinde yenen yemektir Peygamberimiz Hz Muhammed (sav) sahur yemeğini ozellikle teşvik ederek, Yahudilerden sahur yemeği ile ayrılacağımızı beyan etmiş; mutlaka yenmesini tavsiye ile bunda bereket olduğunu soylemiştir
Boylece sahur yemeği oruc tutan muslumanların onem verdikleri bir yemek olmuştur Hz Peygamber (sas) Sahurda kalkınız, sahurda bereket vardır buyurmuştur
Orucun başlayış ve bitiş vakti gunduze gore tayin edilmiştir Gunduz ise guneşin doğuşu ile batışı arasındaki zamandır Kuranı Kerimin orucun başlangıcını bildirirken kullandığı ifade ile, orucun bitimini bildirirken kullandığı ifade arasında farklı bir uslup vardır Ayette orucun başlama zamanı icin siyah iplikle beyaz ipliğin birbirinden ayrılması ibaresi kullanılırken; orucun bitimi icin de geceye kadar ifadesi kullanılır
RasUlullah (sav): Bilalin ezanı ve ufuktaki uzunlamasına beyazlık,sizi sahur yemenizde aldatmasın Beyazlık yayılana kadar yiyin, icin (Muslim) buyurmuştur
Zirr b Hubeys diyor ki: Sahuru yedim, sonra mescide gidiyordum Yolda Huzeyfe İbnulYemaniye uğradım ve yanına girdim Doğuracak bir devenin sağılmasını emretti Getirilen sut kaynatıldı, sonra bana yaklaşıp, ye dedi Oruc tutmak niyetindeyim cevabını verdim O da ben de oruc tutmak niyetindeyim dedi Yedik, ictik, sonra mescide geldik namaz başladı Sonra Huzeyfe, bir defasında RasUlullahla boyle yapmıştık dedi Sabahtan sonra mı? diye sordum Evet sabahtı ama guneş henuz doğmamıştı cevabını verdi (Musnedi Ahmed İbn Hanbel) Bu vakit de genelde ikinci fecrin başlangıcından sonra gece karanlığının aralandığı vakittir
Ebu Zubeyr diyor ki: Cabir b Abdullaha oruc tutmak isteyen fakat kap elinde su icecek iken, ezan okunduğunu işiten bir kimsenin durumunu sordum Cabir, RasUlullahın icsin dediğinin rivayet edildiğini soyledi (Musnedi Ahmed İbn Hanbel)
Hubeybin halası Uneyse bir rivayette diyor ki: Eğer bir kadın sahurunu bitirememiş ise, Bilale derdi ki, Bekle sahurumu bitireyim (Abdurrezzak b Memmam, elMusannef)
İbn Munzir, Hz Ali sabah namazını kıldırdıktan sonra, İşte şimdi beyaz ipliğin siyah iplikten ayrılıp farkedildiği vakittir dediğini nakleder (elAyni, UmdetulKari li ŞerilBuhari)
Sadece bir kac ornekle bile yetinildiğinde, Hz Peygamberin ve sahabelerinin sahur konusundaki tavırlarının anlaşılması mumkundur Nitekim Maide suresindeki Ey insanlar, Allah dini sizi zorlamak icin vaz etmemiştir ayetini tefsir ederken, Fahreddin erRazi Mefatihul Gayb adlı eserinde şoyle soyluyor:
Bu ayeti kerime dinde onemli bir esas ve prensiptir Bu prensip zararlı şeylerin meşru olmaması prensibidir
Kuranda ve Hz Peygamberin tatbikatında da gorulduğu uzere, sahurun vakti gunduzun geceden ayrıldığı ve bunun bizzat acıkca yukumlunun şahsi gozleriyle tespit edildiği vakittir
Genelde fukahanın sahur vaktini belirlerken izledikleri sunnet şu olmuştur Hz Peygamber (sav) sahura son verip imsak ettikten sonra Kuranı Kerimden elli ayet kadar okur veya okuyacak bir vakit bekledikten sonra sabah namazını kıldırırdı Bu imsak vakti de yaklaşık guneşin doğmasından 7590 dakika kadar oncesi olur ki; sahur yemeği icin en son kabul edilen vakittir
Alıntı
Sahur: Oruc tutmak icin gecenin son altıda birinde yenen yemektir Peygamberimiz Hz Muhammed (sav) sahur yemeğini ozellikle teşvik ederek, Yahudilerden sahur yemeği ile ayrılacağımızı beyan etmiş; mutlaka yenmesini tavsiye ile bunda bereket olduğunu soylemiştir
Boylece sahur yemeği oruc tutan muslumanların onem verdikleri bir yemek olmuştur Hz Peygamber (sas) Sahurda kalkınız, sahurda bereket vardır buyurmuştur
Orucun başlayış ve bitiş vakti gunduze gore tayin edilmiştir Gunduz ise guneşin doğuşu ile batışı arasındaki zamandır Kuranı Kerimin orucun başlangıcını bildirirken kullandığı ifade ile, orucun bitimini bildirirken kullandığı ifade arasında farklı bir uslup vardır Ayette orucun başlama zamanı icin siyah iplikle beyaz ipliğin birbirinden ayrılması ibaresi kullanılırken; orucun bitimi icin de geceye kadar ifadesi kullanılır
RasUlullah (sav): Bilalin ezanı ve ufuktaki uzunlamasına beyazlık,sizi sahur yemenizde aldatmasın Beyazlık yayılana kadar yiyin, icin (Muslim) buyurmuştur
Zirr b Hubeys diyor ki: Sahuru yedim, sonra mescide gidiyordum Yolda Huzeyfe İbnulYemaniye uğradım ve yanına girdim Doğuracak bir devenin sağılmasını emretti Getirilen sut kaynatıldı, sonra bana yaklaşıp, ye dedi Oruc tutmak niyetindeyim cevabını verdim O da ben de oruc tutmak niyetindeyim dedi Yedik, ictik, sonra mescide geldik namaz başladı Sonra Huzeyfe, bir defasında RasUlullahla boyle yapmıştık dedi Sabahtan sonra mı? diye sordum Evet sabahtı ama guneş henuz doğmamıştı cevabını verdi (Musnedi Ahmed İbn Hanbel) Bu vakit de genelde ikinci fecrin başlangıcından sonra gece karanlığının aralandığı vakittir
Ebu Zubeyr diyor ki: Cabir b Abdullaha oruc tutmak isteyen fakat kap elinde su icecek iken, ezan okunduğunu işiten bir kimsenin durumunu sordum Cabir, RasUlullahın icsin dediğinin rivayet edildiğini soyledi (Musnedi Ahmed İbn Hanbel)
Hubeybin halası Uneyse bir rivayette diyor ki: Eğer bir kadın sahurunu bitirememiş ise, Bilale derdi ki, Bekle sahurumu bitireyim (Abdurrezzak b Memmam, elMusannef)
İbn Munzir, Hz Ali sabah namazını kıldırdıktan sonra, İşte şimdi beyaz ipliğin siyah iplikten ayrılıp farkedildiği vakittir dediğini nakleder (elAyni, UmdetulKari li ŞerilBuhari)
Sadece bir kac ornekle bile yetinildiğinde, Hz Peygamberin ve sahabelerinin sahur konusundaki tavırlarının anlaşılması mumkundur Nitekim Maide suresindeki Ey insanlar, Allah dini sizi zorlamak icin vaz etmemiştir ayetini tefsir ederken, Fahreddin erRazi Mefatihul Gayb adlı eserinde şoyle soyluyor:
Bu ayeti kerime dinde onemli bir esas ve prensiptir Bu prensip zararlı şeylerin meşru olmaması prensibidir
Kuranda ve Hz Peygamberin tatbikatında da gorulduğu uzere, sahurun vakti gunduzun geceden ayrıldığı ve bunun bizzat acıkca yukumlunun şahsi gozleriyle tespit edildiği vakittir
Genelde fukahanın sahur vaktini belirlerken izledikleri sunnet şu olmuştur Hz Peygamber (sav) sahura son verip imsak ettikten sonra Kuranı Kerimden elli ayet kadar okur veya okuyacak bir vakit bekledikten sonra sabah namazını kıldırırdı Bu imsak vakti de yaklaşık guneşin doğmasından 7590 dakika kadar oncesi olur ki; sahur yemeği icin en son kabul edilen vakittir
Alıntı