Satışa yonelik pazarlama yonetimi
Bu kavrama gore işletme yonetimi gereken olcude satış cabaları yapmadıkca, işletmenin malının tuketiciler tarafından yeter olcude satın alınmamasının olağan olduğu kanısındadır
Bu kavramın başlıca nitelikleri şunlardır :
İşletmenin temel gorevi, yeterli olcude satışı sağlamaktır
Tuketiciler olağan koşullarda kendi başlarına yeter olcude mal satın alamazlar
Turlu satış arttırıcı araclar kullanılarak, tuketiciler satın almaya ozendirilebilir
Mal satın alanların bir daha almaları umulur, almazlarsa başka tuketiciler alabilirler
Bu kavramın ışığında calışan işletmeler, malların satın alındığı değil satıldığı kanısındadırOrneğin, hayat sigortası, ansiklopedi kolayca satın alınan aranan mallar değillerdir Bu malları satın alacaklar bulunmalı ve mallar zorla satılmalıdır Bu kavramın en buyuk sakıncası tuketici doygunluğuna onem verilmemesidir Bu nedenle alıcı satıcıya guvenini yitirebilir
Bu kavram kar amacı gutmeyen orgutlerde de benimsenir Orneğin, siyasal partiler secimlerde bu kavramın ışığında cok para ve caba harcayarak secimi kazanmaya calışırlar Uretim kapasitesi fazla olan işletmelerde bu kavramı benimseyerek satabilecekleri mallar geliştirme yerine, urettikleri mallar daha cok satmak isteyecekler ve bunun icin calışacaklardır
Bu kavrama gore işletme yonetimi gereken olcude satış cabaları yapmadıkca, işletmenin malının tuketiciler tarafından yeter olcude satın alınmamasının olağan olduğu kanısındadır
Bu kavramın başlıca nitelikleri şunlardır :
İşletmenin temel gorevi, yeterli olcude satışı sağlamaktır
Tuketiciler olağan koşullarda kendi başlarına yeter olcude mal satın alamazlar
Turlu satış arttırıcı araclar kullanılarak, tuketiciler satın almaya ozendirilebilir
Mal satın alanların bir daha almaları umulur, almazlarsa başka tuketiciler alabilirler
Bu kavramın ışığında calışan işletmeler, malların satın alındığı değil satıldığı kanısındadırOrneğin, hayat sigortası, ansiklopedi kolayca satın alınan aranan mallar değillerdir Bu malları satın alacaklar bulunmalı ve mallar zorla satılmalıdır Bu kavramın en buyuk sakıncası tuketici doygunluğuna onem verilmemesidir Bu nedenle alıcı satıcıya guvenini yitirebilir
Bu kavram kar amacı gutmeyen orgutlerde de benimsenir Orneğin, siyasal partiler secimlerde bu kavramın ışığında cok para ve caba harcayarak secimi kazanmaya calışırlar Uretim kapasitesi fazla olan işletmelerde bu kavramı benimseyerek satabilecekleri mallar geliştirme yerine, urettikleri mallar daha cok satmak isteyecekler ve bunun icin calışacaklardır