Seo Nedir Nasıl Yapılır?

SoruCevap

Yeni Üye
Çözümler
1
Tepkime
57
Yaş
36
Coin
256,936
SEO nedir ?
SeoGoogle dahil yandex, bing gibi bütün arama motorlarında dönüşüm sağlayan kelimelerde ilk sayfaya gelmek ve üst sıralara çıkmasıdır. Bu çalışmaya bağlı olarak ilgili sektörde yer edinmek için yapılan tüm dijital tanıtım çalışmalardır. SEO İngilizce açılımı Search Engine Optimization Türkçe karşılığı olarak Arama Motoru Optimizasyonu kelime öbeğinin kısaltılması şeklinde kullanılmaktadır.

Bu dijital pazarlama çalışmalarının doğal sonucu olarak marka bilinirliği artar, müşteri potansiyelinde ve sayısında artış olur. Nihayetinde ise ürün , hizmet satışları pozitif yönde etkilenir. Kurumsal büyüme , satış artışı, marka bilinirliğinde artış, fiziksel gelişme bu yüzden seo çalışması ile doğru orantılı olarak ilerler diyebiliriz.

Bu yazımızı okuyarak sizde dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce çalışmaların hangi aşamalardan ibaret olduğunu rahatlıkla öğrenebilirsiniz. Örnek verecek olursak teknik seo, içerik kalite analizi, kod yapısı, google politikalarına uyumluluk, kaliteli backlink edinme, sosyal medya çalışmaları, içerik ve site kodların seo uyumlu hale getirilmesi,diğer arama motorları algoritmalarına uyumlu olarak pozitif değişiklikler yapmak bunlar arasında sayılabilir.

Seo nasıl yapılır ?
Seo çalışması süreci içinde organik çalışma nasıl yapılır diye soracak olursak. Bu soru için verilebilecek en net cevap organik ve doğal çalışma tekniklerinin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesidir. Genel hatları ile bir seo çalışmasında nelerin nasıl yapıldığını saymak gerekirse ;

Site kodlarının arama motoru optimizasyonu uyumlu olacak şekilde optimize edilmesi
Dijital pazarlama analiz araçlarının etkin bir şekilde kullanılması
Rakip sitenin çalışmalarını takip etmek
Backlink sorgulama siteleri ile rakip sitelerin aldığı bağlantıları takip etmek ve buna göre bir yöntem geliştirmek.
Site hızı arama motorları tarafından sevilecek düzeye getirilmesi
İçeriğin makale yazım kurallarına uyacak şekilde düzenlenmesi
Resimlerin hem boyut hem de özgünlük yönünden kontrolü
Doğal backlink alımı ile sitenize daha fazla referans sağlanması
Rich Snippet ( Yapısal veri kullanımı )
Anahtar kelimeleri bulma, analiz etme ve içeriklere yön verme çalışması
Sitede bulunan içeriklerin yeterli uzunlukta olması için incelemeler yapıması
Aşırı seo ve spam’e yol açacak etkenlerden uzak durmak
İçeriği ilk giren olmaya ve özgün olmaya gayret etmek
Uygun bir domain tespiti
Sayfa otoritesinin artırılması için çalışmalar yapılması
Yerel dizinlerine kayıt
Sosyal medya yönetimi ile sosyal sinyallerin artırılması. Böylece marka bilinirliğine katkıda bulunmak
İtibar yönetimi ile firma , marka güvenini artırmak
Google kalite politikalarına uygunluk
Responsive tasarım ile tüm mobil cihazlarda ergonomik kullanımın elde edilmesi 2018 yılından itibaren AMP gibi teknolojilerin kullanılması.
Yapısal veri kullanarak kullanıcıya daha verimli içerik sunmak
Yelp gibi iş ile ilgili dizinlere kayıt işlemleri
Seo çalışmasını etkileyen faktörler nelerdir ?
Dünyanın en iyi dijital pazarlama araçlarından biri olan Semrush verilerine göre bir kelimede google arama motorunda başarı sağlayabilmek için gerekli faktörlerle ilgili detaylı bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada 600 binden fazla kelime analiz ve onbin civarında site analiz edilmiştir. Araştırma sonrasında ortaya çıkan sonuçlara göre arama motoru optimizasyonu başarısını etkileyen faktörler şu şekilde belirlenmiştir. Vaka analizlerinin ve deneysel çalışmaların teori bilgilere göre çok daha kaliteli olduğu düşünüldüğünde bu faktörleri ezberlemek gerekir diye düşünüyoruz.

Direk web site ziyaretleri ( Marka bilinirliğinin yüksek olduğunu gösterir )
Sitede kalma süresi ( time on site )
Ortalama oturum başı sayfa sayısı ( pages per session )
Hemen çıkma oranı ( bounce rate )
Siteye verilen bağlantıların domain sayısı ( referrin domain )
Siteye verilen toplam backlink sayısı ( total backlinks )
Siteye bağlantı veren toplam IP sayısı
İçerik uzunluğu ve kalitesi ( content length )
SSL sertifikası ( Https )
Site içinde anahtar kelimenin anchor olarak kullanılması
Site içinde anahtar kelimenin yazı içlerinde kullanılması
Anahtar kelime yoğunluğu ( keyword density )
Anahtar kelimenin yazı başlığında ( meta title ) geçmesi
Anahtar kelimenin açıklama ( meta description ) içerisinde geçirilmesi
İçerikte video olması çok önemlidir, sayfada kalma süresini de doğal olarak artırır.
Semantik seo nedir ? nasıl yapılır ?
Semantik seo yani gizli anlamsal bağlantıların konu içinde kullanılarak hem kullanıcı deneyimini artırmayı hemde google yapay zeka algoritmasına uyumluluğu ifade eder. İçerik oluştururken o konu ile ilgili, bağlantılı terimlerin, başlıkları, alt başlıkların makale içinde kullanılması semantik seo uygulaması için yeterlidir. LSI ( Latent Semantic Indexing – Gizli Anlamsal Uyum ) uyumlu makale üretmek için LSI keyword araçlarından LSIGraph: LSI Keyword Generator sitesini kullanabilirsiniz. Yine KWFinder: Keyword Research and Analysis Tool aracıda oldukça işe yarar ve gizli anlamsal uyumlu anahtar kelime üretme aracı olarak kullanılabilir.

İyi bir seo çalışmasında ise çok daha ekonomik şekilde hiç bir reklam gideri olmaksızın sitenize gelen ziyaretçi sayısı artırılabilir. Ve buna bağlı olarak müşteri potansiyelinizi yükseltebilirsiniz. Bu işlemler hakkında bilgi almak için İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya veya hangi ilde olduğunuz hiç fark etmemektedir. Bizlere iletişim sayfamızdan kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

Siteyi daha fazla kişinin ziyaret etmesi nasıl sağlanır ?
Reklam ile siteye giren sayısını artırmak
Google Ads , Facebook ve Instagram reklamları ile ücreti mukabilinde google ‘da ilk sayfada kolayca yer alabilirsiniz. Bu yöntem yukarıda da belirttiğimiz gibi sürekli bir reklam bütçesi gerektirir. Bulunduğunuz sektörde rekabet oranının yüksek olması bu giderlerin daha da artmasına sebep olur. Günümüzde bir reklam tıklamasının 15 TL yi bulduğu sektörler vardır. Bu da kaba bir hesapla sitenize 10 ziyaretçi gelmesi maliyetinin 150 TL olduğu anlamına gelmektedir.

Organik seo yöntemleri kullanarak trafik arttırma
Bu yöntemin en güzel tarafı reklam masraflarının minimize edilmesidir. Doğal sonuçlarda çıkmanın ayrıca kullanıcılara sıcak geldiğine ve daha fazla güven verdiğine dair araştırmalar vardır. Bu şekilde arama sonuçlarında çıkmak için yapılan bazı temel çalışmalar vardır. Bunları genel kapsamda özetlemek gerekirse ; strateji belirleme, içerik optimizasyonu, sosyal medya çalışma stratejisi, kullanıcı deneyimini artırma vb. işlemlerdir.

Sosyal medyayı etkin şekilde kullanma
Sosyal medya da internet sitelerinin alternatif trafik kaynaklarından biridir. Kimi siteler organik trafiğin yanı sıra ciddi derecede hit akışını bu kaynaklardan sağlarlar. Bu yüzden kaliteli sosyal medya hesaplarının marka bilinirliğine ve müşteri artışına ciddi etkisi olacaktır.

Sitede kalma süresinin uzatılması
Kullanıcı deneyimi google ve diğer arama motorları açısından son derece önemlidir. Kaliteli sitelerde kalma süreleri genellikle daha fazladır. Bu yüzden öncelikli olarak kullanıcı deneyimi ve buna bağlı metriklerin düzeltilmesi sağlanır.

Bounce rate ( hemen çıkma oranı ) optimizasyonu
Bounce rate oranı her ne kadar google tarafından bir seo kriteri olarak görülmediği açıklansa da pratikte bu böyle değildir. Tecrübelerimize göre hemen çıkma oranı anormal şekilde yüksek olan siteler arama performansı açısından da sorun yaşıyorlar. Tabiiki sitede bulunan bir içeriği okuyup insanların çıkması son derece doğaldır. Ancak bu her site için doğal bir sonuç değildir. Bu nedenle bounce rate değerlerinin de optimizasyonu, takip edilmesi önemlidir.

Kaliteli backlink sağlanması
İnternet sitesini referans gösteren kaliteli sitelerin doğal şekilde artması önemlidir. Ancak daha da önemlisi sizi öneren yani link çıkan sitelerin otoriter siteler olmasıdır. Bu yüzden çok backlink değil kaliteli backlink politikası güdüyoruz.

Siteye doğrudan adres yazarak yapılan girişlerin artırılması
Marka bilinirliğinin doğal bir sonucu olarak insanların sitenize direk girişlerinin artması da beklenir. Hatta Semrush verilerine gire direk trafik seo başarısına etki eden unsurlar arasında yer almaktadır. Farklı trafik kaynaklarından biri olan doğrudan girişler de bu yüzden oldukça önemli bir veri olarak kabul ediliyor.

Seo fiyat teklifi hazırlarken aşağıdaki kriterlere göz önünde bulundurmaktayız.

Hangi kelimeler için çalışma istiyorsunuz
Kaç kelime için optimizasyon yaptırmak istiyorsunuz
Sitenizin halihazırdaki google otorite ve seo değeri nedir
Sektörünüzdeki rekabet oranı
Unutmayın ! google ‘ da ilk sayfada çıkmak günlük , haftalık , aylık bir iş değildir. Düzenli olarak yapılması gereken bir çalışmadır.
 
Üst Alt