Makale Başlıkları Hide
- SEO Nedir?
- Seo Ne işe yarar
- Teknik SEO
- Site İçi SEO
- Site İçi SEONedir? Nasıl Yapılır?
- Heading Tags (Başlık Etiketleri)
- İçerik Optimizasyonu
- SEO Uyumlu URL Yapıları Oluşturma
- Site Dışı SEO
- Backlinkler
- Site Dışı SEO Backlinkler Nasıl Yapılır?
- TAMSEO'nun SEO'ya Bakış Açısı
- Sitenin Durumu
- Link Profil Analizi
- Sıralamaların Değişimi
SEO Nedir?
Öncelike henüz SEO ile alakalı bir fikri olmayanlar için, SEO’nun açılımından ve tanımından bahsedelim.SEO‘nun açılımı Search Engine Optimization’dır. Türkçeleştirilmiş olarak Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelen bir kısaltmadır.
SEO, arama motorlarının, web sitelerini daha kolay ve iyi bir şekilde taramasını ve anlamasını sağlayan, web sitelerin organik arama sonuçlarında daha iyi pozisyonlar edinebilmesi için yapılan çalışmalardır.
SEO, en önemli dijital pazarlama ürünlerinden biridir. Çok zaman alır, sürekli ve zorlu bir çalışma yöntemi vardır ve elbette en yüksek geri dönüşü de SEO sağlar.
Özellikle son yıllarda SEO sektörü çok hızlı bir şekilde gelişmekte, reklama ayrılan bütçelerden daha karlı ve kalıcı bir tanıtım çözümü olduğu anlaşılmaktadır.
SEO'nun önemini daha iyi kavramak adına, önce şu verilere bir göz atalım:
Eğer raporu detaylı incelerseniz, Türkiye’nin hem internet kullanım oranının hem de internette geçirdiği sürenin Dünya ortalamasının her seferinde üzerinde kaldığını görürsünüz.
Şu anda Türkiye için internet penetrasyonu oranı %74, yani nüfusun internete erişim oranı %74 seviyesinde. (Bu oran 2024 yılında ise %72 idi.) Her ne kadar çok iyi bir sıralamamız olmasa da, dünya ortalaması olan %59’un çok üzerindeyiz.
Ayrıca raporda ilginç olarak bir önemli veri daha yer almakta. Türkiye’deki internet kullanıcılarının %50’si reklam engelleyici (AdBlocker) bir program kullanmakta. Bu oran da dünya ortalamasının üzerinde. Sadece bu veriden dahi yola çıkarak organik olarak ziyaretçi çekmenin ne denli önemli olduğu verisine ulaşabiliriz.
Seo Ne işe yarar
SEO bir web sitesi için en mühim konudur.
Diyelim ki internet üzerinden bir web sitesi projesi yapıyorsunuz; çok iyi bir yazılım yazabilir, yazdırabilirsiniz. Reklam bütçenize milyonlar ayırabilirsiniz. Çok geniş çaplı bir ekip kurabilirsiniz. Web sitenizin konusu ne olursa olsun, eğer marka değeriniz yeterli seviyeye ulaşmadıysa ve reklamlarınız da son bulduysa ziyaretçi trafiğiniz bir süre sonra düşüşe geçecektir. Çünkü web siteniz, siz her şeyi dört dörlük yapmanıza ve hiçbir fedakarlıktan kaçınmamanıza rağmen, SEO konusunda bir düzenlemeye sahip değildir.
Oysa, bir SEO Uzmanı‘ndan danışmanlık alsanız yahut bünyenizde bir seo departmanı bulunmuş olsa, web siteniz hiçbir reklama ihtiyaç duymadan, konusuna göre (genel de olabilir) tüm arama motorlarında yayın hayatına başladığı günden itibaren aktiflik gösterecek ve ziyaretçi toplayacaktır.
Türkiye’de çok iyi düşünülmüş, dahihane web projelerinin büyük hayal kırıklıkları yaratmasının başlıca ve en yaygın sebebi, proje sahiplerinin henüz SEO hakkında pek bilgilerinin olmamasıdır.
Ayrıca bir uyarıda bulunmalıyım, sektörün uzun süredir içerisinde olan biri olarak söylemeliyim ki; SEO uzmanı olarak danışmanlık aldığınız kimselere, işi vermeden önce iyi düşünmelisiniz. SEO sektörünün henüz çokça bilinmemesi ve yapılan işin %70′inin zaman alması ve kolay takip edilememesi gibi durumlardan ötürü kendini çokça SEO uzmanı olarak nitelendiren kişiler mevcut.
Yanlış bir seçim, projenizin sonu da olabilir. Bazı SEO hataları, web sitenizin ve harcadığınız emeğin boşa gitmesine ve ne yazık ki sıfırdan başlamanıza sebebiyet verebilir.
Bu yüzden özellikle bir seo danışmanlığı alacaksınız, seo danışmanlığı verecek seo uzmanının referanslarını isteyin. Bir seo uzmanının size herhangi bir sıra garantisi vermesinden önce, sitenizi incelemesi, sonrasında rakiplerinizi incelemesi gerektiğini de unutmayın.
SEO Nasıl Yapılır?
SEO tamamen deneyim işidir. Henüz yeni başlıyorsanız, çok okumanız, çok denemeniz ve çok da yanılmanız gerektiğini söyleyelim.
SEO’nun kesinleşen kuralları olduğu gibi, ki bunlar ancak buz dağının görünen yüzü olabilir, çok daha fazla henüz kesinleşmemiş ya da bilmediğimiz kuralları ve etki eden sinyalleri var.
Teknik SEO
İçerik OptimizasyonuAnahtar Kelimeler
Hız
Backlinkler
Kullanıcı Deneyimi
Bizler, SEO’yu iki ana konu altında ele alıyoruz. Bunlardan ilki On-Page SEO (Site-İçi SEO) diğeri de Off-Page SEO (Site-Dışı SEO).
Site İçi SEO
Site İçi SEO, adından da anlaşılacağı üzere, web sitesi içerisinde yapılan optimizasyon ve iyileştirme çalışmalarıdır.Teknik SEO Düzenlemeleri
İçerik Optimizasyonu
Anahtar Kelime Seçimi
Site Hızını Arttırma
Mobil Uyumluluk
Kullanıcı Deneyimi Optimizasyonu
Site Dışı SEO
Site Dışı SEO ise, web sitenizin SEO hedefleri doğrultusunda, genellikle başka sitelerden backlink sağlayarak yapılan çalışmalarıdır.
Backlinkler
Sosyal Medya Paylaşımları
Site İçi SEO
Site İçi SEO’yu bir binanın temeli gibi düşünebilirsiniz. SEO’nun hedefler belirlendikten sonraki ilk aşaması site içi optimizasyondur. Nasıl ki, sağlam ve yeterince bir temel atılmadan yüksek katlı bir bina yapılamıyorsa (-yapılırsa en ufak sarsıntıda yıkılır) aynı şekilde başarılı bir SEO süreci için de eksiksiz bir site içi seo çalışması gerekmektedir.
Bu bölümde site içi seo’nun konusuna giren en önemli alt başlıkları detaylandırarak anlatacağız.
Meta Title & Desciption
Başlık Etiketleri (H1, H2, H3…)
Video ve Görseller İçin SEO
Anahtar Kelimeler
İçerik Optimizasyonu
İç Bağlantılar ve Gezinme
URL Yapıları
Mobil Uyum
Hız
Kullanıcı Deneyimi
Site İçi SEONedir? Nasıl Yapılır?
Meta Title & DescriptionMeta Title & Description (Meta Başlık ve Açıklama) sayfamızın arama motorları tarafından görünen başlığı ve açıklamasıdır. Çok basit bir madde fakat SEO açısından en önemli maddelerden biri.
Bu konuda uymanız gereken kesin kurallar şu şekilde:
Web sitenizde bulunan her sayfanın benzersiz bir başlığı ve açıklaması olmalı.
Meta Title ( Sayfa Başlığı) uzunluğu en çok 60 karakter olmalı.
Meta Description (Sayfa Açıklaması) uzunluğu en çok 160 karakter olmalı.
Başlık ve Açıklama bölümünde “anahtar kelime” doldurarak spam yapmaktan kaçınmalısınız.
Başlık ve Açıklama bölümü hem sayfanın içeriği ile alakalı hem de kullanıcıyı cezbedecek şekilde tasarlanmalı.
15 ila 40 karakter arasındaki başlıklar en yüksek tıklama oranına sahiptir.
Araştırmalara göre, başlık etiketi uzunluğu 15 ile 40 karakter arasında olan sayfalar, bu aralığın dışındaki sayfalara kıyasla% 8,6 daha yüksek bir TO’ya sahiptir.
Heading Tags (Başlık Etiketleri)
Başlık etiketleri sayfanız ve içeriğinizin tasarımı ile alakalı bir konudur. Metin editörlerinde muhakkak görmüşsünüzdür, bu etiketler sayfamızın ana ve alt başlıklarını belirtmek için kullanılırlar.
Çoğu web sitesinde başlık etiketleri ile alakalı hatalar bulunmakta. Her ne kadar çok büyük bir negatif etkisi olmasa da küçük de olsa faydası olduğu kesin bir kriterdir, üstelik uygulaması da oldukça basit.
Sayfanızda yalnızca 1 adet H1 etiketi bulunmalı.
Sayfanızda en az 1 adet H2 etiketi bulunmalı.
Sayfanızda en az 1 adet H3 etiketi bulunmalı.
Başlık etiketleri içerisinde hedeflediğiniz anahtar kelimeyi bulundurmak faydalıdır.
H4, H5 ve H6 kullanımı şart değildir, bu tamamen sayfanızın ve içeriğinizin yapısı ile alakalıdır, sayfanızın yeterince zengin olduğunu düşünüyorsanız kullanabilirsiniz.
Başlık etiketleri doğru hiyerarşi ile sıralanmalı. H1 en önemli ana başlığınız, sonra H2 ve sonra H3 şeklinde daha alt başlıklara şeklinde ilerlemeli.
H1
H2
H3
H4
H5
H6
Görseller ve Videolar
İçerikler her zaman metin olarak karşımıza çıkmaz. Zaten günümüzde güzel resim ve fotoğraflar ile desteklenmiş, hatta video gibi zengin medya içerikleri ile desteklenmiş sayfalar çok daha ilgi çekici. Elbette arama motorlarının bu zengin medya içeriklerini anlayıp, doğru şekilde tarayıp, indexleyebilmesi için uygulamamız gereken birkaç konu var.
Görseller için SEO kuralları
Sayfanıza eklediğiniz görsel ilgi çekici, yüksek kaliteli olmalı.
Görselinizin, Google tarafından anlaşılabilmesi için muhakkak bir “alt etiketi” olmalı.
Görselinizin dosya adı, görseliniz ile alakalı olmalı. Gelişi güzel numara ya da anlamsız dosya isimleri kullanmaktan kaçınmalısınız.
Görselinizin hızlı yüklenmesi için kesinlikle optimize edin. (Tinypng.com gibi siteler kullanışlı olacaktır.)
Görseller için bir site haritası hazırlamalısınız.Videolar için SEO kuralları
Sayfanıza video ekliyorsanız kesinlikle video içeriğini metin olarak da sayfanızda bulundurun.
Videonuzu kendi sitenizde host edecekseniz eğer yine dosya adına önem vermelisiniz.
Video içeriğinizi Youtube’a ekleyip, sayfanıza gömmek avantajlıdır.
Videolarınız için bir Video Site Haritası hazırlayıp gönderin.
Anahtar Kelime Seçimi
Hangi kelimelerin sizin için doğru ve önemli olduğunu biliyor musunuz? Doğru anahtar kelimeleri tespit etmek, bu anahtar kelimeleri doğru oranlarda ve şekilde sayfanıza yansıtmak aslında sandığınız kadar basit değil.
Sizi, işinizi çok kolaylaştıracağını düşündüğümüz bir terimle tanıştıralım:
Long Tail Keywords
Türkçesi Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler olan bu terim, anahtar seçim stratejileri arasında her ne kadar çok az tercih ediliyor olsa da en başarılı sonuç vereni.
Basit bir örnekle;
Diyelim ki bir online ayakkabı mağazamız var ve bu mağazada Adidas ve Nike markalarını da barındıran siyah, beyaz ve gri renkte koşu ayakkabıları da bulunuyor.
İnsanlar genel olarak SEO stratejisi planlarken hemen ayakkabı, spor ayakkabı, Adidas, Adidas Ayakkabı gibi anahtar kelimeler üzerine plan yapıyor. Bu anahtar kelimelerde iyi sıralamalar elde etmek için vakitlerini boşa harcıyorlar. Bu tarz popüler anahtar kelimelerde başarı yakalamak uzun ve zahmetli bir süreç alır.
Oysa “Adidas Beyaz Koşu Ayakkabısı” gibi bir anahtar kelime hedeflemek çok daha mantıklıdır. Popüler anahtar kelimelere göre çok daha çabuk sonuç alınır ve bu terim tam olarak ne aradığını bilen bir müşteri aramasıdır. İşte long tail keywords için güzel bir örnek.
Long Tail Keywords olarak adlandırılan anahtar kelime grupları en yüksek dönüşümü sağlamaktadır.
Araştırmalar, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin çok büyük bir oranla müşteri aramalarından oluştuğunu ve bu gruptaki kelimelerin yüksek TO sağladığını gösteriyor.
İçerik Optimizasyonu
Site içi SEO’nun en önemli kriterine geldik. İçerik! 10 yıl önce olduğu gibi bugün de ve gelecekte de içerik en önemli SEO kriteri olmaya devam edecek.Kaliteli içerik üreten web siteleri her zaman kazanır. Üretmek emek harcamayı gerektirir. İnanın bu sayfadaki içerikleri ve tasarımları hazırlamak yaklaşık olarak 1 hafta sürdü. 1 hafta çalışarak üstelik yeni bir sayfa yayımlamıyor, sadece mevcut bir sayfayı güncelleyip geliştiriyoruz. Bu örnek size bir ipucu vermeli.
İçerik Kraldır!
Özgün içerikler oluşturun. Asla başka bir siteden içerik kopyalamayın. Küçük alıntılar yapmakta sıkıntı yoktur fakat kaynak göstermekten korkmayın.
İçeriğinizde verdiğiniz bilgiler güncel olmalı. Güncellenmesi gereken sayfaları güncelleyin.
Metin içeriğinizi görsel ve videolar kullanarak zenginleştirin.
Yazım hataları yapmaktan kaçının. İçeriğin konusu kadar okunabilirlik de önemlidir. Hiç kimse yazım hataları ile dolu, tek bir paragrafı olmayan uzun bir yazıyı okumak istemez.
İçeriğin paylaşılmasını kolaylaştıracak sosyal medya butonları eklemeyi düşünün.
İçeriğinizden, diğer içeriklerinize atıfta bulunun. Bu genelde iç linkleme olarak adlandırılır. İç linkleme de SEO açısından son derece faydalıdır.
Eğer binlerce ürün barındıran bir e-ticaret siteniz varsa, metin içeriği üretmek daha zor bir hal alabilir.
Bu gibi durumlarda kategori temelli düşünmek ve içerik stratejinizi kategorileriniz üzerine kurmak çok daha mantıklıdır.
SEO Uyumlu URL Yapıları Oluşturma
Sayfalarımızın açıklayıcı URL yapılarına sahip olması SEO açısından son derece önemli. Bu kural da tamamen kullanıcı odaklı düşünce sayesinde ortaya çıkmıştır.İnsanlar bağlantılara tıklamadan önce karşılaşacakları konu hakkında bilgi edinmek isterler.
Basit bir örnek ile açıklayalım:
Sizin önünüze iki farklı URL koysam ve bunların ikisi de aynı sayfayı açıyor desem siz bu aşağıdaki URL’lerden hangisine tıklamak isterseniz ?
Durun tahmin edelim, ikincisine değil mi ? Çünkü ilk linkte açılacak sayfa tamamen sürpriz iken ikinci linkte ise ulaşacağımız sayfanın SEO ile alakalı olduğunu görüyoruz.
İçeriğiniz ile alakalı, okunabilen URL’ler oluşturun.
Oluşturduğunuz URL’in çok uzun olmasından kaçının.
Hedef anahtar kelimenizin URL içerisinde geçmesinin SEO açısından faydası vardır
Anahtar kelime içeren URL’ler, anahtar kelime içermeyen URL’lere kıyasla % 45 daha yüksek tıklama oranına sahiptir .
İnsanlar büyük ihtimalle aradıkları şeyi URL’de gördüklerinde, aradıkları sayfaya ulaştıklarını düşünüp daha fazla tıklama eğilimi gösteriyorlar.
Site Dışı SEO
Site Dışı SEO, site içi seo çalışmaları sonlandıktan sonra başlayacağınız bölümdür. Yine bir bina inşaatı gibi temellerimizi on-page seo ile attıktan sonra sıra kat çıkmaya geliyor.Site dışı SEO’nun en önemli unsuru her zaman için geri bağlantılar yani backlinkler olmuştur. Backlinkleri daha iyi kavrayabilmek için bu konu ile alakalı birkaç terimi bilmenizde fayda var.
Backlink
Backlink, bir web sitesinden başka bir web sitesine oluşturulan linktir.
Anchor Text
Türkçe Çapa Metin, Backlink in sitenize bağlanırken, yönlendirirken kullandığı anahtar kelimedir.
Backlinkler
Pagerank AlgoritmasıBacklink Türleri
Nofollow ve Dofollow Backlinkler
Backlink Profili Analizi
SEO Saldırıları ile Mücadele
Link Reddetme İşlemi
Trafik Yaratan Reklam Çalışmaları
Sosyal Medya Postları
Kaynaklar
Site Dışı SEO Backlinkler Nasıl Yapılır?
BacklinklerSite dışı SEO’nun faydası kanıtlanmış, en önemli unsuru olan backlinkler, hedef anahtar kelimelerde yükselmek adına gerçekleştirilen en önemli çalışma konumunda. Bu konuda SEO ile alakalı biraz bile bilgi sahibi olan herkesin bir fikri vardır. Backlinkler, tüm arama motorları tarafından dikkate alınan, sıralama faktörlerini ciddi şekilde etkileyen (olumlu ya da olumsuz) en önemli sinyallerden biri.
Öncelikle hiçbir arama motoru web sitenize backlink sağlayın şeklinde bir öneride bulunmaz. Çünkü SEO’nun en çok suistimal edilen kriteri backlinklerdir. İnsanlar kendi web sitelerine gelişi güzel ve çok sayıda backlink oluşturma eğilimindedir. Aslında nicelikten ziyade niteliğe odaklanmak çok daha doğru bir stratejidir.
Başta Google olmak üzere arama motorları, backlinkler üzerinden yapılan spam işlemini anlayabilir ve manipülatif çalışmaları cezalandırma yoluna gidebilir.
10 Yıllık Tecrübe’nin Ürünü Olarak Bizce Backlink Çalışmaları Şu Şekilde Olmalı:
Nicelik değil, niteliğe odaklanılmalı.
Backlink alınacak web sitesinin illa yüksek pagerank değerine sahip olması gerekmez. Güncel ve spam yapmayan bir web sitesi olması yeterlidir.
Yaygın Site-Wide (Web sitelerinin çoğunlukla footer bölümünden alınan linkler) backlinklerden kaçınmak gerekir.
Birkaç anahtar kelime odaklı (anchor text) backlink çalışmaları başarısız olur.
Backlink çalışmaları sırasında illa ki marka bazlı çalışmalar da yapmak gerekir.
Backlink İnşası hakkında hazırladığımız içeriğe göz atın.
Link İnşası konusu çokça bilgi kirliliği yaratan, karışık bir konu gibi gözükebilir, biz bu konuda inanmamanız gereken 10 yalanı sizler için inceledik.
Backlink Türleri - Dofollow ve Nofollow
Backlinkler bağlanma şekillerine ve alındıkları yerlere göre isimler alır. Hemen bunları görelim:
Dofollow Backlink
Dofollow Baclinkler, pagerank değerini geçiren, sahip olunduğunda sitenizin domain otoritesini arttıran backlinklerdir. Bir linkin dofollow olarak sitenize gelmesi için gelen linkin kaynağında rel=”nofollow ibaresinin yer almaması gerekir.
Nofollow Backlink
Nofollow Backlinkler, pagerank değerini geçirmeyen, domain otoritenizi arttırmayan, link kaynağında rel=nofollow etiketi barından linklerdir. Her ne kadar arama motorlarına takip etme uyarısı bulundursa da tamamen faydasız olduğu görüşü doğru değildir.
Pagerank
Pagerank, Google’ın web siteleri için kullandığı bir değerleme sistemidir. Bu değer 0 ile 10 arasında olabilir. Geçtiğimiz yıllarda, Google Pagerank değerlerini, Google Toolbar aracılığı ile bize sunsa da yüksek PR değerine sahip domainler çok kolay tespit edildiği ve iş tamamen backlink ticaretine döküldüğü için bu veriyi artık paylaşmamaktadır. Veri her ne kadar gizli tutulsa da PageRank Algoritması aynı şekliyle devam etmektedir.
Link inşası sırasında doğal bir yapı oluşturmak gerekir.
Bir web sitesi sadece en kaliteli ve yüksek domain otoritesine sahip sitelerden link almaz. Doğal bir backlink profilinde her türde (Blog, Haber, Forum vb.) ve seviyede web siteleri bulunur.
Backlink Profilini İnceleme ve Anlama
Backlink profilinizi düzenli olarak takip etmeniz ve analiz etmeniz gerekir. Kendi siteniz ya da kontrolün sizde olduğu web siteleri için bunu yapmanın ücretsiz ve basit bir yolu Google Search Console’a web sitenizi eklemek. Google Search Console, sitenize gelen bağlantıları tespit edebileceğiniz gibi, sitenizin sağlık, hız ve performansı konusunda çok yararlı bilgiler sunan, Google’ın webmasterlar için oluşturduğu ücretsiz bir servistir.
Elbette analiz işini kolaylaştıran üçüncü parti, ücretli servisler de mevcut. Örnek vermek gerekirse Ahrefs.com bu konuda çok başarılı bir örnektir. Özellikle rakiplerinizin ne yaptıklarına göz atmak istiyorsanız işinizi Google Search Console çözmez. Bunun için kesin olarak Ahrefs.com gibi bir servise ücret edemek zorundasınız.
Sağlıklı bir backlink profili nasıl olur?
Backlinklerin bağlanma şekli önemlidir, anchor textlerinizi takip edin, sadece popüler anahtar kelimeler üzerinden gelen backlinkler belli yoğunluklar aşılınca tehlikeli olurlar.
Doğal bir backlink profilinde, anchor textler içerisinde muhakkak Marka Adı ve Domain URL’i yer alır. Örnek: Tamseo, Tamseo.com, Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için Giriş yap veya üye ol. gibi.
Link tipleri mantıklı şekilde dağılmalıdır. Toplam 1000 adet backlinkiniz varsa bunların tamamının DoFollow olarak yer alması mantıklı değildir.
Backlinkler sadece metinlerden çıkmazlar, aynı zamanda bir görsel üzerinden de link almak mümkündür. Bunu düşünün.
Backlink profilinizde sizinle alakası olmayan terimlere rastlıyorsanız bir saldırıya maruz kalıyor olabilirsiniz. Bu linkleri tespit edip, reddetme işlemi gerçekleştirmelisiniz.
Backlink profilini inceleme ve anlama başlıklı makaleye göz atın.
Backlinkler, site dışı seo’nun en önemli unsuru, backlink profillerini doğru analiz etmek, SEO stratejisini doğru kurmanızı sağlar.
Google Search Console nasıl kullanılır? Tüm ayrıntıları ile anlattık
Google Search Console size hem Site İçi SEO’da hem de Site Dışı SEO’da harika bir yol gösterici olacak. Search Console’a hakim olmanız son derece önemli.
SEO Saldırıları ile Mücadele
SEO sektöründe de kötü niyetli uygulamalara sıklıkla rastlıyoruz. Google yönergelerine uygun şekilde, kullanıcı odaklı çalışan kişilere White Hat (Beyaz Şapkalı) ve Google algoritmalarını suistimal ederek, kullanıcıyı ve arama motorlarını kandırma çabası güden, sadece hızlı para kazanmak amaçlı işlem yapan kişilere de Black Hat (Siyah Şapkalı) diyoruz.
Özellikle başarılı olduğunuzda Black Hat’lerden nasibinizi alacaksınız.
Sağlıklı bir backlink profili nasıl olur?
Backlinklerin bağlanma şekli önemlidir, anchor textlerinizi takip edin, sadece popüler anahtar kelimeler üzerinden gelen backlinkler belli yoğunluklar aşılınca tehlikeli olurlar.
Doğal bir backlink profilinde, anchor textler içerisinde muhakkak Marka Adı ve Domain URL’i yer alır. Örnek: Tamseo, Tamseo.com, Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için Giriş yap veya üye ol. gibi.
Link tipleri mantıklı şekilde dağılmalıdır. Toplam 1000 adet backlinkiniz varsa bunların tamamının DoFollow olarak yer alması mantıklı değildir.
Backlinkler sadece metinlerden çıkmazlar, aynı zamanda bir görsel üzerinden de link almak mümkündür. Bunu düşünün.
Backlink profilinizde sizinle alakası olmayan terimlere rastlıyorsanız bir saldırıya maruz kalıyor olabilirsiniz. Bu linkleri tespit edip, reddetme işlemi gerçekleştirmelisiniz.
Backlink profilini inceleme ve anlama başlıklı makaleye göz atın.
Backlinkler, site dışı seo’nun en önemli unsuru, backlink profillerini doğru analiz etmek, SEO stratejisini doğru kurmanızı sağlar.
Manuel İşlemler Vaka Analizi
Doğal Olmayan Bağlantılara maruz kalmış, manuel işleme tabi tutulmuş web sitesini inceledik ve kurtardık.
Eski bir müşterimize yapılmış hatalı çalışmalar sonucu, web siteleri manuel işleme tabi tutulmuş ve web sitesi Google’dan tamamen silinmişti. Hem bu manuel işlemi inceledik, gerekli işlemleri yaptık ve sonrasında siteyi cezadan çıkardık.
TAMSEO'nun SEO'ya Bakış Açısı
Doğru bir SEO planlaması yapmak için öncelikle arama motorlarının çalışma mantığını anlamanız gerekiyor. Biraz empati yapın, siz Google’ın yöneticisi olsaydınız, en çok backlink alan web sitesini mi kendi kullanıcılarınıza öncelikli gösterirdiniz, yoksa gerçekten değer üreten web sitelerini mi ön planda tutardınız?Google’ın açıklamalarına göre Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için Giriş yap veya üye ol. var ve bu faktörlerden sadece biri backlinkler!
İçeriğinizin özgünlüğü, tasarımınız, web sitenizin hızı, URL yapılarınız, iç linkleriniz, dışa giden linkleriniz, alan adınız, reklamlarınız, mobil uyum vb gibi birçok faktör de aynı zamanda sıralamarınızı etkiliyor. Elbette hatasız bir web sitesi yapsanız da son kullanıcı faktörünü de unutmamanız gerekir. Ziyaretçilerinizin sitenizden hemen çıkma oranları, tekrar geri dönme oranları, sitenizde geçirdikleri süreler ve aynı zamanda gezdikleri sayfalar da emin olun yükseliş için bir kriter!
Özetle SEO sadece 1 ve 0 lardan oluşmuyor. Gerekli testleri yaparak, ziyaretçilerinizi mutlu etmenin yollarını da bulmalısınız. Düşünün Google, son kullanıcıdan aldığı verilere değer vermeden, sırf hiç hatası yok diye bir web sitesini ilgili anahtar kelimelerde üst sıralarda tutar mı? Google’ın da tüm amacı kendi kullanıcılarını memnun etmekten ibaret.
Biz bu mantıkla SEO çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz. Şimdi bir SEO çalışmasında ne aşamalar var bunları inceleyelim.
Fizibilite Aşaması
Optimizasyon Aşaması
Ölçümleme
Fizibilite
Projenin öncelikle uygulanabilirlik durumunu incelemek gerekiyor. İstekler ve beklentiler neler, rakipler, bütçe ve olası maliyet, hedef kitle, dönemsel hedefler, geliştirmeler için ekip imkanları…
Her proje başarıya ulaşabilir, elbette gerekli kaynaklar yaratılabiliyorsa… Çok kez büyük hedefler ve sınırlı bütçeler ile karşı karşıya kaldık. İhtiyaçlar sınırsızdır muhakkak fakat sınırlı kaynaklar ile sınırsız beklentiler içerisine girmek de mantıklı değil, optimizasyonu yapan taraf için de yaptıran taraf için de.
Bu sebeple bir projeye başlamadan önce bir fizibilite raporu hazırlamak gerekir.
Pazar Araştırması
Sektörünüzü, sektörünüzde ne şekilde iş yapıldığını öğrenmemiz gerekiyor. Pazar alışkanlıklarını doğru anlamak, yanlış hedefler ve stratejiler öne sürmemek için çok önemli.
Sitenin Durumu
Öncelikle SEO çalışması yapılacak web sitesinin durumu incelenir. Herhangi bir sağlık problemi var mı? Sıralamalar ve trafik ne durumda, Google Analytics verileri ne söylüyor? Büyük hatalar söz konusu mu?Hedef Kitle
Hangi sınıfa hitap ediyorsunuz? Yaş aralıkları, gelir düzeyi, eğitim düzeyi. Bu verileri araştırıp, anlamak SEO’da da birçok stratejiyi etkiler. İçerik geliştirme, tasarım…
Rakip Analizi
Rakiplerinizin durumu, iyi ve kötü uygulamaları, potansiyel trafikleri ve gerçekleştirmiş oldukları çalışmaları araştırıyoruz. Eğer bir rakibiniz SEO çalışması yapıyor ya da farklı stratejiler deniyorsa bunu anlamamız çok basit.
Öngörülerin Sunumu
Topladığımız veriler doğrultusunda, çalışmalarımız süresince yakalayabileceğimiz hedefleri belirliyoruz. Trafik yakalamak başarının önemli kıstaslarından biri. Hedef trafiğe ne gibi çalışmalar sonucunda, yaklaşık olarak ne kadar sürede yakalayabileceğimize dair çalışma yapıyoruz.
Planlama
SEO çalışmalarımızın içeriği, çalışma yoğunluğu, iş bölümü, teknik düzenlemeler ile alakalı iş planı çıkartıyor ve en yakın hedefe ulaşmak üzere SEO stratejimizi oluşturuyoruz.
Optimizasyon
SEO çalışmalarına başlamadan önce belli hedeflerin konulması ve bir stratejinin belirlenmesi gerekir. Bu aşamalar geçildikten sonra optimizasyon başlar.
Optimizasyon evresinde site içerisinde (On-Page SEO) ve site dışında (Off-Page SEO) çalışmalar gerçekleştirilir.
Sitenin içerik, tasarım ve kaynak kodunda yer alan hata ve eksiklerinin giderilmesi genel olarak site içi, link edinme stratejileri ve sosyal medya aktivitesi ise site dışı çalışmalar olarak adlandırılır.
İçeriğin Kontrolü
SEO’da içerik son derece önemlidir. İçeriğinizin özgün, güncel ve akıcı olması gerekiyor. Bu sebeple kopya ya da yinelenen içerik kontrolü, özgünlük ve güncellik kontrolleri gerçekleştiririz.
İçerik Üretimi
İhtiyaca bağlı olarak, içerik üretilmesi gereken durumlarda içerik desteği sağlarız. Aynı zamanda bir editör takımınız bulunuyorsa, SEO uyumlu içerik üretimi adına eğitimler veririz.
Teknik SEO
Site içerisinde yer alan SEO hata ve eksiklerinin giderilmesi, görünürlük adına büyük avantajlar sağlar. Potansiyele ulaşabilmek adına site içi optimizasyon raporları hazırlanır, ihtiyaca bağlı olarak da tarafımızdan optimizasyon gerçekleştirilir.
Link Profil Analizi
Site dışı seo çalışmalarına başlamadan önce link profiliniz incelenir. Anchor textler, dofollow – nofollow linkler, domain otoriteniz, sayfa kaliteniz, gelen linklerin spam kontrolleri…Link Edinme
Link profiliniz incelenip, hatalı görülen linkler reddedildikten sonra link edinme stratejisi yaratılır. Kendi çalışmalarımız ve planlamamız dışında organik olarak link kazanmak adına çeşitli stratejiler yürütülür. Örneğin video içerikler üretmek ya da yüksek dönüşümlü içerik stratejileri geliştirmek gibi.
Sosyal Medya
Sosyal medya ciddi bir trafik kaynağı ve erişilebilirlik sunmakta. SEO bir çok kriterden etkileniyor demiştik. Sosyal medya da bu sebeple çalışmalarımızda son derece önemli. Kampanyalarınız ve sosyal medya stratejileriniz hakkında geliştirmeler yapılır.
Ölçümleme
SEO çalışmalarının sonuçlarını doğru şekilde ölçmek ve analiz etmek gerekir. Optimizasyon hiçbir zaman bitmez. Trafiğiniz, gösterim ve tıklama oranlarını doğru analiz ederek, kullanıcıların sayfanızı hangi terimler ile aratıp bulduğunu tespit ederek hem site içi hem de site dışı optimizasyona her zaman devam edilir.
Trafik arttıkça yeni hedefler eklenir, dönüşümler incelenir ve yeni stratejiler oluşturulur. SEO’da başarıdan söz edebilmek için sonuçların kalıcı olması gerekir. Anlık ya da kısa dönemli trafik artışları, genelde birkaç konu üzerine eğilindiğini, sınırlı bir çalışma gerçekleştirildiğini ifade eder. Doğru çalışma yöntemi ile ancak düzenli, istikrarlı bir trafik artışı yaşanabilir.
Sıralamaların Değişimi
Yapılan çalışmalar sonucunda hedef grup anahtar kelimelerdeki değişimleri listeliyor ve yükseliş grafiklerini çıkarıyoruz.Trafik Ölçümlemesi
Trafiğin değişimi de seo çalışmasının başarısını ölçen en önemli etkenlerden biri, görünürlük, tıklama oranları, organik trafiğin gelişimi tarafımızdan detaylı şekilde raporlanıyor.
Saldırılar ile Mücadele
Tecrübelerimiz gösteriyor ki popüler siteler gerek içeriklerinin kopyalanmasına gerek de rakiplerin çalıştıkları black hat seo’ların spam link saldırılarına çokça maruz kalıyor. Hem içeriğin güvenliğinin sağlanması hem de link profilinin sürekli göz önünde bulundurulması gerekir.
İstikrarı Sağlama
Yapılan çalışmalar başarıya ulaştırsa da mühim olan bu başarının kalıcı olmasıdır. Yeterli popülerliğe ulaşmış web sitelerinde bu başarıyı korumak çok da zor değildir. Önemli olan doğru uygulamaların sürdürülebilir olmasıdır.
Danışmanlık
Web sitenizi nasıl başarılı tutabileceğinize dair en iyi uygulamaları size sunarız. Size çıkardığımız yol haritasına göre devam eder, problem yaşadığınız acil durumları danışabilirsiniz.
Rapor Oluşturma
Yapılan tüm çalışmalar ve sonuçları anlaşılır şekilde raporlanır.
Moderatör tarafında düzenlendi: