SEO çalışmalarında, çalışma öncesi plan ve çalışma süreci programı çok önemlidir. Eğer mümkünse site yapımından önce hedeflenilen anahtar kelimelerin listeleri çıkarılmalı ve buna göre çalışma programı oluşturulmalıdır. Bu çalışma planında çok önemli bir soru ile karşı karşıya kalıyoruz : SEO’da Sıralamada Yükselmek Mi? Çok Ziyaretçi Mi? Maalesef bu sorunun tek bir yanıtı yok. Bu soruya yanıt verebilmemiz için websitesi türünü bilmemiz ve amaçları iyi analiz etmemiz gerekir. Şimdi “SEO’da Sıralamada Yükselmek Mi? Çok Ziyaretçi Mi?” sorusu ile ilgili olarak konuları inceleyelim.
SEO çalışmalarında ziyaretçilere mi yoksa anahtar kelimelere mi odaklanmak gerektiği site türüne göre değişir. Bunlara örnek vermek gerekirse,
Yukarıda örneklerini verdiğimiz site türleri aslında sadece ziyaretçi odaklı ya da sadece anahtar kelime odaklı değillerdir. Örnek olarak bir haber sitesi “son dakika haberler” kelimesini de hedeflerken, hizmet siteleri de blog yazıları vasıtasıyla uzun kuyruk anahtar kelimelerden gelen organik ziyaretçileri hedefleyebilir.
Hizmet siteleri özelinde örnek vermek gerekirse; “Bursa temizlik“, “Bursa temizlik firmaları“, “Bursa temizlik firması” gibi anahtar kelimeleri karşılayan sadece 1 tane sayfa olması gerekmektedir. Sitedeki sayfaları planlarken kullanıcı niyetini (user intent) mutlaka dikkate almak gerekmektedir. Ziyaretçi odaklı websitelerinden olan haber sitelerinde ise gündem yoğunluğuna paralel olarak 1 anahtar kelimeyi karşılayan 1’den fazla sayfa bulunabilir.
Özetlemek gerekirse, site sahiplerinin ziyaretçi sayısına mı yoksa anahtar kelime sıralamasına mı dikkat etmesi tamamen sitenin türüne, firmanın önemsediği konulara ve sektöre göre değişkenlik göstermektedir.
SEO çalışmalarında ziyaretçilere mi yoksa anahtar kelimelere mi odaklanmak gerektiği site türüne göre değişir. Bunlara örnek vermek gerekirse,
Ziyaretçi odaklı websiteleri | Anahtar kelime odaklı websiteleri |
Haber siteleri | Hizmet siteleri |
Kişisel blog | E-ticaret siteleri |
Forumlar ve portallar | Ürün tanıtım siteleri |
Hangi tür sitelere hangi tür çalışmalar yapılmalıdır?
Sitelerin türüne göre de yapılacak SEO çalışmaları farklılık gösterecektir. Örnek olarak haber siteleri ya da kişisel blog sitelerinde içerik kalitesinin önemi çok fazla iken, e-ticaret ve hizmet sitelerinde dış SEO çalışmalarının (backlink inşaası) önemi daha fazla olmaktadır. Ağırlığı fazla olan çalışmaların yanında sosyal medya içeriklerinin yönetimi, online reklamcılık gibi çalışmaların da yapılması mutlaka gerekmektedir. Unutmayalım ki, SEO çalışmalarının esas amacı kullanıcı deneyimini maksimize etmektir..Sitenin amacına göre site hiyerarşisi nasıl olmalıdır?
Sitenin amacına göre site hiyerşisi de farklı olabilmektedir. Örnek olarak haber sitelerinde 1 anahtar kelimeyi karşılayan 1’den fazla URL olabilirken hizmet ve ürün tanıtım sitelerinde anahtar kelimeyi karşılayan sadece 1 sayfa olmalıdır.Hizmet siteleri özelinde örnek vermek gerekirse; “Bursa temizlik“, “Bursa temizlik firmaları“, “Bursa temizlik firması” gibi anahtar kelimeleri karşılayan sadece 1 tane sayfa olması gerekmektedir. Sitedeki sayfaları planlarken kullanıcı niyetini (user intent) mutlaka dikkate almak gerekmektedir. Ziyaretçi odaklı websitelerinden olan haber sitelerinde ise gündem yoğunluğuna paralel olarak 1 anahtar kelimeyi karşılayan 1’den fazla sayfa bulunabilir.
Özetlemek gerekirse, site sahiplerinin ziyaretçi sayısına mı yoksa anahtar kelime sıralamasına mı dikkat etmesi tamamen sitenin türüne, firmanın önemsediği konulara ve sektöre göre değişkenlik göstermektedir.