SoruCevap
Yeni Üye
İnsan hayatının söz konusu olduğu bu sektörde güvenlik teknolojileri gün geçtikçe önem kazanmakta
Ülkemizdeki otomotiv sektöründe araç satın alırken klimalıdır mı? ABS var mı? Hava yastığı var mı? Şimdi teknolojik ekipman kullanımı gibi sorular soruluyor. İnsan hayatının tehlikede olduğu bu sektörde güvenlik teknolojileri önem kazanmakta ve yaygınlaşmaktadır. Şerit takip sistemi bu teknolojilerden biridir. Bu sistem, aracınız şeritten ayrılırsa sizi çeşitli şekillerde uyararak şeride tekrar girmenize yardımcı olur. Bu şekilde özetlenebilecek bu sistemin birçok farklı sürümü var. Bazıları yalnızca ses ve titreşimle uyarırken, diğerleri sürücü yerine direksiyon müdahaleleriyle aracı şeritte tutmaya yardımcı olur.
Farklı üreticiler çeşitli isimler kullanır. Volkswagen Grubu ve Audi bu sisteme Lane Assist adını verdi. Mercedes, Aktif Şerit Tutma Yardımı'nı kullanırken, BMW Lane Ayrılma Uyarısı'nı kullandı. Ford bu sisteme Şerit Tutma Sistemi adını verdi.
Şerit Takip Sistemi Nedir?
Çoğu kaza, sürücülerin yorgun veya dikkatsiz olduğu şeritten yasadışı bir şekilde ayrılmasından kaynaklanmaktadır. Yeni araçların çoğunda bulunan şerit destek sistemleri, aracın yoldaki durumunu izler, sürücünün istemeden şeritlerden çıkıp bırakıp bırakmadığını ve uyarılarla tepki gösterip göstermediğini veya aracı etkin bir şekilde şeride yönlendirdiğini tespit eder.
Şerit Takip Sistemi Nasıl Çalışır?
Şerit yardımı, arabaların daha güvenli hale getirilmesinde bir sonraki adımdır ve kazaların önlenmesine yardımcı olur. Amerikan Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, kazaların% 5'inin sürücüler tarafından yapılan ani şerit değişikliklerinden kaynaklandığını belirtti. Şerit destek sistemleri, bu rakamı azaltmak için şeritten çıkmaları durumunda sürücüyü uyarır.
Özetle; Şeritten çıkarsanız - bir ses, yanıp sönen ışık veya titreşimle - bir uyarı alırsınız. Şeridinize dönmezseniz, bu özellik şeridin ortasına yavaşça geri dönmenize izin verebilir. Bu, bir kazanın önlenmesine yardımcı olabilir. Bu özellik boyalı şeritlerin çalışmasını gerektirir. Bu özelliğin bazı sürümleri yoldan çıkmanızı engelleyebilir.
Yaygın olarak dikiz aynasının önünde bulunan geniş açılı kameralara sahip geniş bir sensör yelpazesi kullanan sistemler, şeritlerin nereye yerleştirildiğini belirler ve aracın konumunu sürekli izler. Sistem, sürücünün şeritten ayrılmak üzere olduğunu tespit ederse, sesli bir şekilde ve / veya bazı modellerde direksiyon simidinden titreşimli bir ses çıkarır. Bazı aktif sistemlerde, fiziksel olarak direksiyon simidine müdahale eder ve şerit bırakılması durumunda aracı yavaşça şeridine yönlendirir.
Audi ve Volkswagen gibi markalar tarafından kullanılan sistemler, aracı tekrar şeride yönlendirmek için elektronik hidrolik direksiyon kullanıyor. Mercedes'te kullanılan diğer bazı sistemlerin de frenlemesi var. Hemen hemen her büyük üreticinin arabası bir şerit desteği sunar.
Çoğu sistem, şerit geçişlerinin sık olduğu sürücüyü düşük hızlarda uyarmayacak şekilde ayarlanmıştır. Ancak hiçbir sistemin hatasız çalışmadığını söyleyemeyiz. Sistem zorlu yollarda, hiçbir şeridin görünmediği şeritlerde ve kötü havalarda arızalanabilir. Yol karla, yapraklar, sis veya enkazla kaplıysa, şerit asistanı yoldaki şerit işaretlerini tespit edemeyebilir.
Şerit yardımı genellikle güvenlik paketinin bir parçası olarak gelir; diğer seçeneklerle birlikte gelir ve fiyat artar. Elbette, güvenlik en önemli endişeniz ise, kaza olasılığını azaltmaya yardımcı olan ve ek bir ücret almayı hak eden çok değerli bir seçenektir.
Ülkemizdeki otomotiv sektöründe araç satın alırken klimalıdır mı? ABS var mı? Hava yastığı var mı? Şimdi teknolojik ekipman kullanımı gibi sorular soruluyor. İnsan hayatının tehlikede olduğu bu sektörde güvenlik teknolojileri önem kazanmakta ve yaygınlaşmaktadır. Şerit takip sistemi bu teknolojilerden biridir. Bu sistem, aracınız şeritten ayrılırsa sizi çeşitli şekillerde uyararak şeride tekrar girmenize yardımcı olur. Bu şekilde özetlenebilecek bu sistemin birçok farklı sürümü var. Bazıları yalnızca ses ve titreşimle uyarırken, diğerleri sürücü yerine direksiyon müdahaleleriyle aracı şeritte tutmaya yardımcı olur.
Farklı üreticiler çeşitli isimler kullanır. Volkswagen Grubu ve Audi bu sisteme Lane Assist adını verdi. Mercedes, Aktif Şerit Tutma Yardımı'nı kullanırken, BMW Lane Ayrılma Uyarısı'nı kullandı. Ford bu sisteme Şerit Tutma Sistemi adını verdi.
Şerit Takip Sistemi Nedir?
Çoğu kaza, sürücülerin yorgun veya dikkatsiz olduğu şeritten yasadışı bir şekilde ayrılmasından kaynaklanmaktadır. Yeni araçların çoğunda bulunan şerit destek sistemleri, aracın yoldaki durumunu izler, sürücünün istemeden şeritlerden çıkıp bırakıp bırakmadığını ve uyarılarla tepki gösterip göstermediğini veya aracı etkin bir şekilde şeride yönlendirdiğini tespit eder.
Şerit Takip Sistemi Nasıl Çalışır?
Şerit yardımı, arabaların daha güvenli hale getirilmesinde bir sonraki adımdır ve kazaların önlenmesine yardımcı olur. Amerikan Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, kazaların% 5'inin sürücüler tarafından yapılan ani şerit değişikliklerinden kaynaklandığını belirtti. Şerit destek sistemleri, bu rakamı azaltmak için şeritten çıkmaları durumunda sürücüyü uyarır.
Özetle; Şeritten çıkarsanız - bir ses, yanıp sönen ışık veya titreşimle - bir uyarı alırsınız. Şeridinize dönmezseniz, bu özellik şeridin ortasına yavaşça geri dönmenize izin verebilir. Bu, bir kazanın önlenmesine yardımcı olabilir. Bu özellik boyalı şeritlerin çalışmasını gerektirir. Bu özelliğin bazı sürümleri yoldan çıkmanızı engelleyebilir.
Yaygın olarak dikiz aynasının önünde bulunan geniş açılı kameralara sahip geniş bir sensör yelpazesi kullanan sistemler, şeritlerin nereye yerleştirildiğini belirler ve aracın konumunu sürekli izler. Sistem, sürücünün şeritten ayrılmak üzere olduğunu tespit ederse, sesli bir şekilde ve / veya bazı modellerde direksiyon simidinden titreşimli bir ses çıkarır. Bazı aktif sistemlerde, fiziksel olarak direksiyon simidine müdahale eder ve şerit bırakılması durumunda aracı yavaşça şeridine yönlendirir.
Audi ve Volkswagen gibi markalar tarafından kullanılan sistemler, aracı tekrar şeride yönlendirmek için elektronik hidrolik direksiyon kullanıyor. Mercedes'te kullanılan diğer bazı sistemlerin de frenlemesi var. Hemen hemen her büyük üreticinin arabası bir şerit desteği sunar.
Çoğu sistem, şerit geçişlerinin sık olduğu sürücüyü düşük hızlarda uyarmayacak şekilde ayarlanmıştır. Ancak hiçbir sistemin hatasız çalışmadığını söyleyemeyiz. Sistem zorlu yollarda, hiçbir şeridin görünmediği şeritlerde ve kötü havalarda arızalanabilir. Yol karla, yapraklar, sis veya enkazla kaplıysa, şerit asistanı yoldaki şerit işaretlerini tespit edemeyebilir.
Şerit yardımı genellikle güvenlik paketinin bir parçası olarak gelir; diğer seçeneklerle birlikte gelir ve fiyat artar. Elbette, güvenlik en önemli endişeniz ise, kaza olasılığını azaltmaya yardımcı olan ve ek bir ücret almayı hak eden çok değerli bir seçenektir.