Son konular

Sınav Kaygısı: Endişe Kaosu

SoruCevap

Yeni Üye
Çözümler
1
Tepkime
51
Yaş
36
Coin
256,936
İmtihan devirleri gençlerin en çok zorlandığı dönemlerdendir. Zira imtihan yalnızca imtihan değildir. İmtihandan evvelki ve sonraki süreçleri organize de etmesi gerekir işte tam bu durumda herkesin bir senaryoya gereksinimi vardır. Bu senaryoda imtihanın manası, imtihan süreci, imtihandan beklenti, kişinin yetenekleri ve ailenin ümitleri birbirleriyle dengeli olmak zorundadır .

Bir tiyatroya gittiğinizi düşünün salonda oturuyorsunuz ve sahneyi izliyorsunuz sahnedeki oyuncuların her birisinin farklı bir rolde olduğunu birbirinin kelamını kestiğini çok sayıda performansın birbirini dinlemediğini görüyorsunuz. Oyuncular ortasında bir tutarlılık yok . Oyunucular ortasındaki tutarlılığın olmadığını yavaş yavaş görüyorsunuz. Her ne kadar gerçekte birer profesyonel oyuncu olsalar bile şahane yetenekleri olsa bile birbirinden bağımsız davrandıkça tiyatro çekilmez oluyor. Oyuncular evvelce belirlenmiş ortak bir metne ve ortak bir senaryoya bağlı kalmadığı vakit ortaya bir sanat yapıtı yahut bir şov çıkmaz. Aslında kaos hakim olur. Ne seyirciler ne de oyuncular keyifli olurlar.

İmtihan telaşı olan biri ; ellerde titreme terleme ,karıncalanma ,mide bulantısı, kalp çarpıntıları, huzursuzluk, mutsuzluk, uykusuzluk ,iştahsızlık başarısızlık korkusu ,dikkat ve konsantrasyon sıkıntıları yaşar . Bedenini yönetmekte zorlanır. Güya organları farklı bir performans sergiliyor üzeredir.

İmtihan telaşı (anxiyete)kişinin gerilim karşısında dikkatini imtihandan evvelki sürece imtihanın tarihlerine imtihan sonuçlarının ebeveynler için değerine ve arkadaşlar ortasındaki söylentilere çok odaklanmasından ötürü yönetememe sorunu olarak bakabiliriz. Bu zihnindeki seslere ve ilgili rolleri oynarken kendisini o kadar tüketir ki en sonunda artık hiç bir ses duyamaz .Rolleri beklentileri ve ümitleri ortasında bir uçurum açılmıştır.

İmtihan tasası her ne kadar herkes de farklı oranlarda gözükse de imtihan derdiyle baş etmeye çalışan bir kişi bize çok şey söz eder .

1:Sınav telaşı atlatılabilir.

2: İmtihan telaşı imtihanın mana ve bedelleriyle yakından bağlantılıdır.

3: İmtihan tasası ferdî bir olgu üzere gözükse de toplumsal ve kültürel bir yanı vardır .

İmtihanla ilgili; korkuların idaresi, gerilim ,kendilik algısı, bedensel semptomları, okuma ve manaya ile ilgilidir.

Vücudumuz bir tiyatro sahnesi ise ; rolleri ,figüranları , oyun mantığını dengeli ve yönetilebilir kılmamız gerekiyor . İmtihan korkusunda bireye en çok yardımcı olacak oyuncular, gerilim idaresi, beklenti korkusu, tesirli kanılar, sağlıklı gelecek beklentisi ve bireyin özerkleşmesidir.

Sonuç olarak imtihan telaşını aza indiren birey başarılı bir imtihan süreci geçirir, öğrendiklerini yanıt kağıdına yansıtabilir.
 
Üst Alt