Sınav Kaygısı Nedir, Sınav Kaygısı Nasıl Oluşur?

SoruCevap

Yeni Üye
Çözümler
1
Tepkime
57
Yaş
36
Coin
256,936
İmtihan derdi olan bireylere yaklaşımlarımız nasıl olmalıdır?
Herkes hayatının bir periyodunda anksiyete(kaygı) yaşamaktadır. Bireylerin günlük hayatın akışına nazaran kendisini telaşlı hissetmesi son derece olağandır. Lakin korku bozukluğu olanlarda korku hisleri daimdir ve günlük hayatı da etkileme eğilimindedir. bu sizin akıl hastası, güçsüz olduğunuz yahut bir kişilik sorunu olduğu manasına gelmez. Tesirli tedavi yolları vardır.
Telaş, kişinin kaygı verici yahut tehdit edici bir duruma karşı vermiş olduğu ruhsal ve bedensel bir yansıdır. Bu yansıyı vakit zaman her insan yaşar. Korku ve kaygı yakından bağlı hislerdir. Kaygı daha çok ortaya çıkan tehlikelere karşı gösterilen bir reaksiyon iken dert gelecek ile ilgili telaşları içermektedir. Yani korku daha çok geleceğe yöneliktir. Korkunun en uygun örneklerinden birisi ülkemizde milyonlarca insanın girdiği imtihanlarda yaşanmaktadır. İmtihanda ve imtihana girmeden birçok öğrenci imtihan telaşı duymaktadır. Korkunun kaynağı muhakkak değildir. Korktuğumuzda ve kaygılandığımızda meydana gelen baş dönmesi, iç bulantısı, sersemlik duygusu, uykusuzluk, kas gerginliği vücudumuzun bize verdiği ihtardır.
Pekala imtihan telaşı nasıl oluşur?
Bireyin imtihana yüklediği mana, imtihan ile ilgili oluşturulan imaj, imtihan sonrası elde edilecek kazanımlar, toplumsal etrafın beklentileri ve baskısı da kıymetli rol oynamaktadır. İmtihan telaşının oluşmasında değerli rol oynayan bir öteki niyet ise yıl boyunca öğrenilen bilginin imtihan esnasında aktarılamaması dehşetidir. Başaramama korkusu ağır bir dert oluşturmaktadır. Mükemmelliyetçi kişilik yapısına sahip olmak, buhrana eğilimli bir yapıya sahip olmak da imtihan korkusunu tetiklemektedir.
Bireyler imtihan derdi ile başa çıkmak için neler yapmalıdır?
İmtihan tasası aslında gerekli ve yararlıdır, öğrenciyi bir gaye edinmeye motive eder. Fakat yararlı olmayan çok derttir. Çok imtihan telaşı başarısızlığa neden olur. Dert ile başa çıkmak hem bedensel hem zihinsel efor gerektirir. İmtihan telaşı ile başa çıkabilmek için birinci adım korkuyu bastırmak yerine onu kabullenmeye çalışmaktır. İmtihana yüklediğimiz manası farklı bir gözle tekrar kıymetlendirmek yapılacak bir öteki sistemlerdendir. Nefes alma idmanları, gevşeme idmanları, dikkatimizi toplamaya çalışmak olumsuz kanıyı denetim altına almamızı kolaylaştıracak usullerdendir.
Ailelere teklifler
Aileyi hayal kırıklığına uğratmak, onları üzmek onların gözünde kıymetsiz ve başarısız olma korkusu tüm imtihanların yaşatacağı telaştan daha büyük bir tasadır. Aileler çocuklarının hudutlarını bilmelidirler. Çocuklara gereğinden ve sonundan fazla inanç ve sorumluluk vermemelidir. Olumlu geri bildirimlerde bulunulmalıdır. Çocuktan yüksek beklentilerinin olması, imtihana yönelik tavır ve yaklaşımlarının kıymetli olduğu unutulmamalıdır. Ve mutlaka akranlarıyla karşılaştırmaktan kaçınılmalıdır. Aileler beklenti seviyelerini gerçekçi hudutlara indirerek sağlam temelli aile alakaları oluşturmalıdır. Aileler çocuklarını şartsız sevmeli uygun rol-model olmalıdır. Çocuklarınıza ve kendi hissenize inancın. Çocuklarınızın sizin için her imtihandan her muvaffakiyetten kıymetli olduğunu hatırlayın ve bunu onunla paylaşın.


SEVGİ, İTİMAT, MUVAFFAKİYET DOLU GÜNLER DİLERİM.
 
Üst Alt