Önceki makalelerimde site SEO’su ile ilgili birçok bilgiye değinmiştim bunların içerisinde Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için Giriş yap veya üye ol. da bulunmaktaydı. Bu makalemizde ise site dışı seo çalışması nedir? Site dışı seo çalışmaları teknikleri hakkında bilgilere değineceğiz.
Site Dışı SEO Nedir?
Google yaklaşık olarak bilinen 200 kriteri değerlendirmektedir ama bunlardan kesin gözü ile bakılan sayısı yaklaşık olarak 70 civarındadır. Bu kriterler içerisinde önemli yer tutmakta olan site dışı seo ise web sayfalarınızın diğer ortamlarda yapılan çalışmalarıdır. Tam manası ile örnekler vermek gerekir ise; sosyal platform çalışmaları, marka bilinirliği, backlinklerin sayısı ve yapısı vb. gibi konuları içermektedir. Site dışı SEO web sitenin Google, Yandex, Bing benzeri arama motorlarında üst sıralarda sitenizin bulunması için yapılmakta olan sitenizin marka bilinirliği çalışmalarıdır. Sitenizin içinde tam manası ile SEO yapmış olabilirsiniz ama bu yeterli olmamaktadır. Siteniz haricinde de dış platformlarda boy göstermeniz web sitenizin ilk sıralarda çıkması için önemlidir.
Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?
Genel itibari ile birçok teknikleri içerisinde barındırmaktadır. Nasıl yapmanız gerektiği hakkında ki bilgileri madde madde sunmak daha sağlıklı bilgi olacaktır. İşte site dışı seo kriterleri:
Bloglar ile başlayabilirsiniz. İçeriğiniz ne ile ilgili ise onun ile alakalı olan bloglar ile dost olup oralarda bulunmanız ve sitenizi önermeniz kitlenizi arttıracaktır.
Sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanın Facebook, Twitter, Pinterest gibi medyalarda web sitenizin hayran kitlesini oluşturun. Kullanıcılarınıza buralardan da ulaşın.
Forumlar bu iş için en büyük kitle kaynağı. Alanınız ile ilgili olan bölümlerde siteniz hakkında öneriler de bulunarak insanlara ulaşabilirsiniz. Forumlarda makalelerde yer almanız ve site linklerinizi spam şekilde kullanmadan kullanıcılara yardım çerçevesinde bilgi vererek, link bulundurmanız yararınıza olacaktır.
Birçok kullanıcısı bulunan sözlüklerde de marka bilinirliğinizi oluşturabilirsiniz. Sözlüklerde yapılmış paylaşımlarda içeriğinizi önerebilirsiniz.
Haber siteleri bu işin en önemli kriterlerinden birisidir. İnsanlar buraya girdiğinde bilgi almak için sürekli bir okuma aşamasındadır. Önerebileceğim Google News Kayıtlı Sitelerde bulunmanız daha yararınıza olacaktır. Haber sitelerine içerik oluşturup yayınlatarak kaliteli backlink alabilirsiniz.
Şimdiye kadar backlink ve tanıtım amaçlı maddeler sıraladık. Sırada ise rakip analizi önerileri var.
Rakiplerinizin analizini yapın. Kullanıcılara ne gibi imkanlar sunmuşlar, kampanyaları neler, güvenirlik konusunda ne gibi garantiler sunuyor vb. maddeleri siteniz ile alakalı olan konu ile ilgili maddeler oluşturarak eksik taraflarınızı, tamamlayın.
Arama motorlarında üst sıralamalara sahip rakip siteleri iyice inceleyerek, bir rapor oluşturun kendinize; hangi sayfaları bulundurmakta, ne gibi içerikler vermiş, hangi anahtar kelime odaklı çalışmışlar vb. notlarınızı alarak çalışın.
Site dışı seo çalışmasının büyük yapısı olan backlink çalışması önemli yer tutmaktadır. Rakiplerinizin hangi sitelerden backlink aldığına dair raporlarınızı hazırlayın, backlinklerinizi spam şekilde değil; doğru bir şekilde, dürüst bir şekilde yapılandırın.
Site Dışı SEO Nasıl Yapılmaz!
Bazen sitelerini Google’de üst sıralara çıkarmak isteyen kullanıcılar bilgi sahibi olmadığı için, forumlar vb. yerlerde okumakta olduğu yanlış bilgiler sonucu daha vahim sorunlar ile karşılaşabilirler. Bilgi sahibi olur iken mutlaka doğru kaynaklara başvurmanızı ve edindiğiniz bilgilerin doğruluğunu araştırmanızı öneririm. Site Dışı SEO Nasıl Yapılmaz konusunu ise birkaç madde ile açıklamak gerekir ise:
Spam yaparak yapılmaz. Sitenizin linkleri sürekli bir yere kopyala yapıştır yapıp, sitenizi daha zor durumlara sokmayın.
Kişilere backlink paketi sattığını iddaa ederek bir günde binlerce spam backlink kasmakta olan yanlış yöntemlere başvurmayın. Backlinklerinizi temiz bir şekilde, aşamalı olarak toparlayın.
Siteniz yeni ise binlerce backlink kasmayın. Kendinize belirli bir süre ya da takvim belirleyin. Uygun şekilde toparlayarak kullanıcıların yoğun olduğu yerlerde linklerinizi değerlendirin.
Site Dışı SEO Nedir?
Google yaklaşık olarak bilinen 200 kriteri değerlendirmektedir ama bunlardan kesin gözü ile bakılan sayısı yaklaşık olarak 70 civarındadır. Bu kriterler içerisinde önemli yer tutmakta olan site dışı seo ise web sayfalarınızın diğer ortamlarda yapılan çalışmalarıdır. Tam manası ile örnekler vermek gerekir ise; sosyal platform çalışmaları, marka bilinirliği, backlinklerin sayısı ve yapısı vb. gibi konuları içermektedir. Site dışı SEO web sitenin Google, Yandex, Bing benzeri arama motorlarında üst sıralarda sitenizin bulunması için yapılmakta olan sitenizin marka bilinirliği çalışmalarıdır. Sitenizin içinde tam manası ile SEO yapmış olabilirsiniz ama bu yeterli olmamaktadır. Siteniz haricinde de dış platformlarda boy göstermeniz web sitenizin ilk sıralarda çıkması için önemlidir.
Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?
Genel itibari ile birçok teknikleri içerisinde barındırmaktadır. Nasıl yapmanız gerektiği hakkında ki bilgileri madde madde sunmak daha sağlıklı bilgi olacaktır. İşte site dışı seo kriterleri:
Bloglar ile başlayabilirsiniz. İçeriğiniz ne ile ilgili ise onun ile alakalı olan bloglar ile dost olup oralarda bulunmanız ve sitenizi önermeniz kitlenizi arttıracaktır.
Sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanın Facebook, Twitter, Pinterest gibi medyalarda web sitenizin hayran kitlesini oluşturun. Kullanıcılarınıza buralardan da ulaşın.
Forumlar bu iş için en büyük kitle kaynağı. Alanınız ile ilgili olan bölümlerde siteniz hakkında öneriler de bulunarak insanlara ulaşabilirsiniz. Forumlarda makalelerde yer almanız ve site linklerinizi spam şekilde kullanmadan kullanıcılara yardım çerçevesinde bilgi vererek, link bulundurmanız yararınıza olacaktır.
Birçok kullanıcısı bulunan sözlüklerde de marka bilinirliğinizi oluşturabilirsiniz. Sözlüklerde yapılmış paylaşımlarda içeriğinizi önerebilirsiniz.
Haber siteleri bu işin en önemli kriterlerinden birisidir. İnsanlar buraya girdiğinde bilgi almak için sürekli bir okuma aşamasındadır. Önerebileceğim Google News Kayıtlı Sitelerde bulunmanız daha yararınıza olacaktır. Haber sitelerine içerik oluşturup yayınlatarak kaliteli backlink alabilirsiniz.
Şimdiye kadar backlink ve tanıtım amaçlı maddeler sıraladık. Sırada ise rakip analizi önerileri var.
Rakiplerinizin analizini yapın. Kullanıcılara ne gibi imkanlar sunmuşlar, kampanyaları neler, güvenirlik konusunda ne gibi garantiler sunuyor vb. maddeleri siteniz ile alakalı olan konu ile ilgili maddeler oluşturarak eksik taraflarınızı, tamamlayın.
Arama motorlarında üst sıralamalara sahip rakip siteleri iyice inceleyerek, bir rapor oluşturun kendinize; hangi sayfaları bulundurmakta, ne gibi içerikler vermiş, hangi anahtar kelime odaklı çalışmışlar vb. notlarınızı alarak çalışın.
Site dışı seo çalışmasının büyük yapısı olan backlink çalışması önemli yer tutmaktadır. Rakiplerinizin hangi sitelerden backlink aldığına dair raporlarınızı hazırlayın, backlinklerinizi spam şekilde değil; doğru bir şekilde, dürüst bir şekilde yapılandırın.
Site Dışı SEO Nasıl Yapılmaz!
Bazen sitelerini Google’de üst sıralara çıkarmak isteyen kullanıcılar bilgi sahibi olmadığı için, forumlar vb. yerlerde okumakta olduğu yanlış bilgiler sonucu daha vahim sorunlar ile karşılaşabilirler. Bilgi sahibi olur iken mutlaka doğru kaynaklara başvurmanızı ve edindiğiniz bilgilerin doğruluğunu araştırmanızı öneririm. Site Dışı SEO Nasıl Yapılmaz konusunu ise birkaç madde ile açıklamak gerekir ise:
Spam yaparak yapılmaz. Sitenizin linkleri sürekli bir yere kopyala yapıştır yapıp, sitenizi daha zor durumlara sokmayın.
Kişilere backlink paketi sattığını iddaa ederek bir günde binlerce spam backlink kasmakta olan yanlış yöntemlere başvurmayın. Backlinklerinizi temiz bir şekilde, aşamalı olarak toparlayın.
Siteniz yeni ise binlerce backlink kasmayın. Kendinize belirli bir süre ya da takvim belirleyin. Uygun şekilde toparlayarak kullanıcıların yoğun olduğu yerlerde linklerinizi değerlendirin.