Skolastik düşüncenin yıkılmasının sonuçları nelerdir kısaca,
Rönesans ve reform hareketlerinin meydana gelmesinden önce Avrupa’da skolastik düşünce hakimdi yani biraz daha açmak gerekirse araştırmak, öğrenmek, pozitif bilimler üzerinde çalışmalar yapmak yasaktır ve insanlar körü körüne kiliseye ve papaya inanıyorlardı ve dogma bilgilere inanmak durumunda olan insanların hiç bir şeyi sorgulamak gibi bir hakkı yoktu.
Rönesans ve reform hareketlerinin kıvılcım alması ile birlikte skolastik düşünce Avrupa’da yıkılmaya başlamıştır. Skolastik düşüncenin yıkılması ile birlikte ise Avrupa’nın yapısı kökten değişmeye başlamıştır.
Skolastik Düşüncenin Yıkılmasının Sonuçları:
Bu sistemin yıkılması ile birlikte öncelikle kiliseye ve papaya olan güven ve sadakat tamamen yıkılmaya başlamıştır.
Doğu’da yani İslam dünyasında bulunan matbaa, pusula, barut, dokuma, cam, deri, işleme gibi buluşlar Avrupa’da getirilerek yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır.
Skolastik düşüncenin baskın olduğu dönemlerde köylü sınıfının hiç bir hakkı bulunmuyor iken bu düşüncesinin yıkılması ile köylü sınıfı bir çok hak ve özgürlük elde etmiştir.
Avrupa halkı İslam medeniyetini yakından tanıma fırsatı yakalamıştır ve böylece İslam devletlerine karşı olan ön yargıları yıkılmıştır.
Pozitif bilimler üzerine bir çok çalışmalar başlatılmıştır.
Rönesans ve reform hareketlerinin meydana gelmesinden önce Avrupa’da skolastik düşünce hakimdi yani biraz daha açmak gerekirse araştırmak, öğrenmek, pozitif bilimler üzerinde çalışmalar yapmak yasaktır ve insanlar körü körüne kiliseye ve papaya inanıyorlardı ve dogma bilgilere inanmak durumunda olan insanların hiç bir şeyi sorgulamak gibi bir hakkı yoktu.
Rönesans ve reform hareketlerinin kıvılcım alması ile birlikte skolastik düşünce Avrupa’da yıkılmaya başlamıştır. Skolastik düşüncenin yıkılması ile birlikte ise Avrupa’nın yapısı kökten değişmeye başlamıştır.
Skolastik Düşüncenin Yıkılmasının Sonuçları:
Bu sistemin yıkılması ile birlikte öncelikle kiliseye ve papaya olan güven ve sadakat tamamen yıkılmaya başlamıştır.
Doğu’da yani İslam dünyasında bulunan matbaa, pusula, barut, dokuma, cam, deri, işleme gibi buluşlar Avrupa’da getirilerek yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır.
Skolastik düşüncenin baskın olduğu dönemlerde köylü sınıfının hiç bir hakkı bulunmuyor iken bu düşüncesinin yıkılması ile köylü sınıfı bir çok hak ve özgürlük elde etmiştir.
Avrupa halkı İslam medeniyetini yakından tanıma fırsatı yakalamıştır ve böylece İslam devletlerine karşı olan ön yargıları yıkılmıştır.
Pozitif bilimler üzerine bir çok çalışmalar başlatılmıştır.