Sosyal medya uzmanı calıştığı kurumun sosyal medyadaki etkinliklerinden sorumlu olan kişidir Sosyal medya uzmanın gorevi dijital pazarlama tekniklerini firmanın cıkarları doğrultusunda kullanmaktadır Her sektor sosyal medya kullanımı icin ideal olmamakla beraber, herkes de kolaylıkla sosyal medya uzmanı olamaz
Ulkemizde sosyal medya kullanımının ciddi bir şekilde artması, bir cok firmanın bu konuya onem vermesini sağlamıştır Bu yuzden de sosyal medya uzmanlarına ihtiyac doğmuştur Fakat sosyal medyanın işleyişi hakkında yeterli tecrube ve bilgi sahibi olmayan yoneticiler, bu platformlarda ne yapmaları gerektiğini bilmedikleri icin strateji cizmekte zorlanırlar İşin doğrusu, sosyal medya her firmanın gercekten de bulunması gereken bir platform değildir
Sosyal medya sitelerinin buyuk bir coğunluğu kullanıcıya odaklı geliştirilmiş ve ciddiyetin en duşuk seviyelere indiği, eğlencenin on planda tutulduğu yerlerdir Genellikle eğlence icerikli icerik ureten firmalar bu platformlarda daha başarılı olurlar Bir sosyal medya uzmanı acısından bunu anlamak cok onemlidir cunku bu platformlardaki başarının sırrı burada yatar Eğlence amacıyla Facebook’a giren bir kişiye nukleer enerji ureten bir firma bu platformda ne sunabilir?
Sosyal medya uzmanı olarak calışan kişilerin şirketleri hakkında yenilikleri Facebook, Twitter veya benzeri bir site uzerinden yayınlamaları yeterli olmamakla beraber, geri donuşu zayıf bir aktivite halini alabilir Hedef kitleye eğlenceli icerikler sunmak her sektor icin mumkun olmadığı gibi bazen de beklenmedik sonuclar da doğurabilir Bu gorevi alan kişilerin sosyal medyadaki dinamikleri cok iyi anlaması ve yoneticisinin bilgisi doğrultusunda icerik paylaşımı yapması tavsiye edilir
Sektore gore sosyal medyaya ayırılması gereken zaman cok iyi değerlendirilmeli ve bu platformlardan cok buyuk beklentiler icerisine girilmemelidir Orneğin, bazı ilac firmaları ilacların reklamlarını yapamadıkları icin sosyal medyayı kullanarak bazı konularda halkı bilgilendirmeyi denerler Fakat bunun satışlara ne kadar etkisi olduğuna dair kimse sağlıklı bir rapor sunamaz Online ve offline yapıları bir arada calıştırmak ve pazarlamanın etkisini olcmek pek de kolay değildir
Tamamen online yapılarda ise sosyal medyanın etkisi cok daha rahat olculebilir ama stratejiler kitlenin beklentilerini doğrultusunda oluşturulmalıdır Bir sosyal medya uzmanın en buyuk gorevi aslında promosyon yaptığı platformdaki kişileri etkilemek ve bu trafiği calıştığı firmanın sitesine getirmektir Promosyon amaclı sunulan iceriğin sadece beğenilmesi yeterli değil, kişilerin bunu paylaşması ve firmanın sayfasını ziyaret etmesi onemlidir
Ulkemizde sosyal medya kullanımının ciddi bir şekilde artması, bir cok firmanın bu konuya onem vermesini sağlamıştır Bu yuzden de sosyal medya uzmanlarına ihtiyac doğmuştur Fakat sosyal medyanın işleyişi hakkında yeterli tecrube ve bilgi sahibi olmayan yoneticiler, bu platformlarda ne yapmaları gerektiğini bilmedikleri icin strateji cizmekte zorlanırlar İşin doğrusu, sosyal medya her firmanın gercekten de bulunması gereken bir platform değildir
Sosyal medya sitelerinin buyuk bir coğunluğu kullanıcıya odaklı geliştirilmiş ve ciddiyetin en duşuk seviyelere indiği, eğlencenin on planda tutulduğu yerlerdir Genellikle eğlence icerikli icerik ureten firmalar bu platformlarda daha başarılı olurlar Bir sosyal medya uzmanı acısından bunu anlamak cok onemlidir cunku bu platformlardaki başarının sırrı burada yatar Eğlence amacıyla Facebook’a giren bir kişiye nukleer enerji ureten bir firma bu platformda ne sunabilir?
Sosyal medya uzmanı olarak calışan kişilerin şirketleri hakkında yenilikleri Facebook, Twitter veya benzeri bir site uzerinden yayınlamaları yeterli olmamakla beraber, geri donuşu zayıf bir aktivite halini alabilir Hedef kitleye eğlenceli icerikler sunmak her sektor icin mumkun olmadığı gibi bazen de beklenmedik sonuclar da doğurabilir Bu gorevi alan kişilerin sosyal medyadaki dinamikleri cok iyi anlaması ve yoneticisinin bilgisi doğrultusunda icerik paylaşımı yapması tavsiye edilir
Sektore gore sosyal medyaya ayırılması gereken zaman cok iyi değerlendirilmeli ve bu platformlardan cok buyuk beklentiler icerisine girilmemelidir Orneğin, bazı ilac firmaları ilacların reklamlarını yapamadıkları icin sosyal medyayı kullanarak bazı konularda halkı bilgilendirmeyi denerler Fakat bunun satışlara ne kadar etkisi olduğuna dair kimse sağlıklı bir rapor sunamaz Online ve offline yapıları bir arada calıştırmak ve pazarlamanın etkisini olcmek pek de kolay değildir
Tamamen online yapılarda ise sosyal medyanın etkisi cok daha rahat olculebilir ama stratejiler kitlenin beklentilerini doğrultusunda oluşturulmalıdır Bir sosyal medya uzmanın en buyuk gorevi aslında promosyon yaptığı platformdaki kişileri etkilemek ve bu trafiği calıştığı firmanın sitesine getirmektir Promosyon amaclı sunulan iceriğin sadece beğenilmesi yeterli değil, kişilerin bunu paylaşması ve firmanın sayfasını ziyaret etmesi onemlidir