TC Kimlik kartı nasıl alınır?

TC Kimlik kartı nasıl alınır?
0
204

erkantug

Yönetici
Site Sahibi
Super Mod
Site Yetkilisi
Tc Onaylı Üye
Premium Üye
Co-Admin
Tepkime
28,534
Coin
1,203

1. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?​

  • Fotoğraflı ve geçerli kimlik belgesi (Nüfus cüzdanı, kimlik kartı, uluslararası aile cüzdanı, sürücü belgesi, pasaport, geçici kimlik belgesi ve kurumların kendi mevzuatlarında kimlik yerine geçen resmi belge)
  • Son altı ay içinde çekilmiş Biyometrik Fotoğraf (1 adet)
(On beş yaşını tamamlamış olanların biyometrik fotoğrafı gerekir. Kimlik kartı başvurusu sırasında talep edilmesi veya kimlik kartının seyahat belgesi olarak kullanılacağının başvuran tarafından beyan edilmesi halinde on beş yaşını tamamlamamış olanların da kimlik kartı fotoğraflı olarak düzenlenir.)
  • Hazine ve Maliye Bakanlığınca belirlenen kimlik kartı satış bedelinin ödenmesi

2. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı başvurusunu kimler, nasıl, nereye yapar?​

  1. Kimlik kartı başvurusu; randevulu veya randevusuz olarak yurt içinde nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılır. Kimlik kartı başvurusu için randevu alınması; yurt içinde Alo199 üzerinden veya internet adresinden veya e-devlet kapısı üzerinden yapılır.
  2. Kimlik kartı; doğum, değiştirme, kayıp, yeniden kayıt ve vatandaşlığın kazanılması nedenleriyle düzenlenir.
  3. Kimlik kartı başvurusunda; on beş yaşını tamamlayan kişilerin şahsen başvurmaları esastır. Kimlik belgesi ibraz edemeyen veya ibraz ettiği kimlik belgesinde fotoğrafı bulunmayan ve biyometrik doğrulama yapılamayan on beş yaşını tamamlayan kişinin MERNİS’te kayıtlı aynı kişi olup olmadığı hususunda tereddüde düşülmesi durumunda Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Yönetmeliğinin 12’nci maddesindeki usul ve esaslara göre başvuru işlemleri yapılır.
  4. On beş yaşını tamamlamayanların başvuruları ise veli, vasi, kayyum, bunların bulunmaması halinde, çocuğun büyük ana, büyük baba, ergin kardeşleri, çocuğu yanında bulunduranlar ya da vekâletname ibraz eden resmî vekil tarafından yapılır.
  5. 2828 sayılı Kanun ile 5395 sayılı Kanun kapsamında koruma altında bulunan on beş yaşını
    tamamlamayan çocuklara ait kimlik kartı başvurusu; veli veya vasiye ulaşılamaması veya ulaşılmasının sakıncalı olması halinde ilgili kuruluş yetkililerince yapılır.
  6. Akıl hastalığı veya zayıflığı nedeniyle kısıtlananların başvuruları veli, vasi veya kayyum tarafından yapılır. Standartlara uygun biyometrik fotoğraf veya biyometrik verilerin alınamaması halinde bu durum başvuru makamınca kayıt altına alınarak başvuru işlemi tamamlanır.
  7. Doğum bildirimi ile birlikte doğum olayının kişinin aile kütüklerine tescili sonrasında kimlik kartı başvurusu alınır.
  8. Türk vatandaşlığının kazanılması nedeniyle kimlik kartı düzenlenmesinde, (kişinin vatandaşlık kazanma olayının aile kütüklerine tescili sonrasında) bir adet biyometrik fotoğrafı, kimliğini ispatlayan pasaport benzeri bir belge ve vatandaşlığı kazandığını gösterir resmi bir belge istenir.

3. Başvurusu yapılan Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı kime/nereye teslim edilir?​

  1. Akıl hastalığı veya zayıflığı nedeniyle kısıtlanmamış on beş yaşını tamamlayan kişilerin kimlik kartları kendilerine veya başvuru sırasında belirlediği kişiye teslim edilir. Bu durumda talepte bulunan ile kimlik kartını teslim alacak kişi arasında soy bağı bulunması şartı aranmaz.
  2. İlgilisine veya başvurusu sırasında belirlediği kişiye teslim edilemeyen kartlar ilgilinin başvurusu sırasında belirttiği nüfus müdürlüğüne teslim edilir. Belirlenen süre (90 gün) içinde teslim alınmayan kartlar iptal ve imha edilir.
  3. Akıl hastalığı veya zayıflığı nedeniyle kısıtlı olanların kimlik kartları veli, vasi veya kayyum ya da bunların belirlediği kişiye teslim edilir.
  4. On beş yaşını tamamlamamış çocukların kimlik kartları; ana, baba ya da vasileri, bunların bulunmaması hâlinde büyük ana, büyük baba veya ergin kardeşleri ya da çocukları yanlarında bulunduranlar veya vekâletname ibraz eden resmî vekili ile veli ya da vasi tarafından belirlenen kişiye teslim edilir.
  5. 2828 sayılı Kanun ile 5395 sayılı Kanun kapsamında adına başvuru yapılan kişinin kimlik kartı, kuruluş yetkilisine teslim edilir.
  6. Dış temsilciliklerce alınan başvurularda Genel Müdürlük tarafından kişiselleştirilen kimlik kartları dış temsilcilikler yoluyla başvuru sahibine teslim edilmek üzere Dışişleri Bakanlığına gönderilir. Belirlenen süre (180 gün) içinde teslim alınmayan kartlar iptal ve imha edilir.

4. Kimlik kartında kullanılacak fotoğraf nasıl olmalıdır?​

Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatının (ICAO) 9303 sayılı Makinede Okunabilir Seyahat Belgeleri (MRTD) dokümanı ve eklerine uygun olarak; yüz tamamen görünür şekilde ön cepheden çekilmiş, gözler açık konumda; alın, yüz ve çene açık olmalı ve renkli cam ya da güneş gözlüğü kullanılmaz. Fotokopi, bilgisayarda çoğaltılan veya biyometrik olmayan fotoğraflar kabul edilmez.

Kimlik kartı başvurusunda on beş yaşını tamamlamış olanların biyometrik fotoğrafı gerekir. Yüz biyometrisinin tespit edilmesine engel olacak herhangi bir sağlık sorunu bulunması halinde bu durum başvuru makamınca kayıt altına alınır.

Seyahat belgelerinin uluslararası standartları (ICAO) gereği seyahat belgelerinde her yaş gurubu için fotoğraf bulunmaktadır. Kimlik kartı başvurusunda talep edilmesi veya kimlik kartının seyahat belgesi olarak kullanılacağının beyan edilmesi halinde on beş yaşını tamamlamamış olanların da kimlik kartı fotoğraflı olarak düzenlenir.

 
Üst Alt