Riyazü ş Şuara kimin eseri?
Riyâzî'nin Mahmûd, Abdüllatîf ve Nasûhî isimli 3 oğlu vardır. Abdüllatîf Efendi, Lutfî mahlasıyla şiirler yazmış bir şairdir. 16.yy. şairlerinden Hayâlî Abdülvehhâb Çelebi'nin Riyâzî'nin anne tarafından akrabası olduğu Riyâzü'ş-Şu'arâ'da Riyâzî tarafından ifade edilmiştir.
Tezkiretü ş Şuara kimin eseri Divan?
Latîfî'nin yazdığı on kadar eserleri arasında en meşhuru 1546da tamamlayıp Kânûnî Sultan Süleymana sunduğu Tezkiret-üş-Şuarâ adlı eseridir. Tezkiretü'ş–Şuara, Anadolu sahasında Sehî Bey'inkinden sonra bu türde yazılan ikinci eserdir. Eser, bir önsöz, üç bölüm ve bir sonuçtan meydana gelir.
Teşrifatü ş Şuara manzum mu?
Özet: Teşrifâtü'ş-Şu'arâ, 17. yüzyıl şairlerinden Güftî'ye ait olup Türk edebiyatının bilinen tek manzum tezkiresidir. Mesnevi nazım biçimiyle yazılan tezkirede, yazarı Güftî'nin kendisi de dahil 106 adet şaire yer verilmiştir.
Tezkireler tiyatro mu?
Divan edebiyatındaki tezkire, günümüz edebiyatında biyografinin karşılığıdır. Bu eserler mensur yazılmakla birlikte içinde manzum kısımların yer aldığı tezkireler de vardır. Tezkireler bugünkü edebiyat tarihlerinin ve şiir antolojilerinin yerini tutmaktadır. Tezkireler, çağının bir edebiyat ve kültür ürünüdür.
Yümni kimdir?
İlim ve marifetle meşhur olan Mehmed Sâlih'in mürettep divanı olmamakla beraber devrin şiir mecmualarında bazı şiirlerine rastlanır. Şiirlerinde Yümnî mahlasını kullandı. Şiirleri sanat gücü bakımından vasattır.
Riyazi tezkiresi nedir?
Riyâzî tezkiresi, şairlerin ölümleri konusunda verilen dikkatli bilgiler ve düşürülen tarihlerin kaydedilmesiyle de dikkat çekmektedir. Ayrıca derkenarlarda başka şairlere atfedilen şiirlerin asıl sahiplerinin tesbiti hususunda kayıtlar düşülmüştür.
Hatimetü l eşar kimin eseri?
Hâtimetü'l-Eş'âr: Fatîn'e asıl şöhretini kazandıran eseridir. Çevreden gelen teklif üzerine Safâyî'nin 1720'de bitirmiş olduğu şuara tezkiresine ve Sâlim'in 1721'de bitirmiş olduğu tezkiresine zeyl olarak yazılmıştır. 1269/1853'te tamamlanmıştır ve daha basılmadan önce görenlerde büyük ilgi ve takdir uyandırmıştır.
Zübdetü l eşar kimin eseri?
Tezkire yazma geleneği Klasik Türk edebiyatımızda on beşinci yüzyılda başlamış yüzyıllar boyu devam edegelmiştir. Faizi'nin yazmış olduğu Zübdetü'l– eş'ar yeni bir tezkire türü olarak karşımıza çıkmaktadır.
Riyâzî'nin Mahmûd, Abdüllatîf ve Nasûhî isimli 3 oğlu vardır. Abdüllatîf Efendi, Lutfî mahlasıyla şiirler yazmış bir şairdir. 16.yy. şairlerinden Hayâlî Abdülvehhâb Çelebi'nin Riyâzî'nin anne tarafından akrabası olduğu Riyâzü'ş-Şu'arâ'da Riyâzî tarafından ifade edilmiştir.
Tezkiretü ş Şuara kimin eseri Divan?
Latîfî'nin yazdığı on kadar eserleri arasında en meşhuru 1546da tamamlayıp Kânûnî Sultan Süleymana sunduğu Tezkiret-üş-Şuarâ adlı eseridir. Tezkiretü'ş–Şuara, Anadolu sahasında Sehî Bey'inkinden sonra bu türde yazılan ikinci eserdir. Eser, bir önsöz, üç bölüm ve bir sonuçtan meydana gelir.
Teşrifatü ş Şuara manzum mu?
Özet: Teşrifâtü'ş-Şu'arâ, 17. yüzyıl şairlerinden Güftî'ye ait olup Türk edebiyatının bilinen tek manzum tezkiresidir. Mesnevi nazım biçimiyle yazılan tezkirede, yazarı Güftî'nin kendisi de dahil 106 adet şaire yer verilmiştir.
Tezkireler tiyatro mu?
Divan edebiyatındaki tezkire, günümüz edebiyatında biyografinin karşılığıdır. Bu eserler mensur yazılmakla birlikte içinde manzum kısımların yer aldığı tezkireler de vardır. Tezkireler bugünkü edebiyat tarihlerinin ve şiir antolojilerinin yerini tutmaktadır. Tezkireler, çağının bir edebiyat ve kültür ürünüdür.
Yümni kimdir?
İlim ve marifetle meşhur olan Mehmed Sâlih'in mürettep divanı olmamakla beraber devrin şiir mecmualarında bazı şiirlerine rastlanır. Şiirlerinde Yümnî mahlasını kullandı. Şiirleri sanat gücü bakımından vasattır.
Riyazi tezkiresi nedir?
Riyâzî tezkiresi, şairlerin ölümleri konusunda verilen dikkatli bilgiler ve düşürülen tarihlerin kaydedilmesiyle de dikkat çekmektedir. Ayrıca derkenarlarda başka şairlere atfedilen şiirlerin asıl sahiplerinin tesbiti hususunda kayıtlar düşülmüştür.
Hatimetü l eşar kimin eseri?
Hâtimetü'l-Eş'âr: Fatîn'e asıl şöhretini kazandıran eseridir. Çevreden gelen teklif üzerine Safâyî'nin 1720'de bitirmiş olduğu şuara tezkiresine ve Sâlim'in 1721'de bitirmiş olduğu tezkiresine zeyl olarak yazılmıştır. 1269/1853'te tamamlanmıştır ve daha basılmadan önce görenlerde büyük ilgi ve takdir uyandırmıştır.
Zübdetü l eşar kimin eseri?
Tezkire yazma geleneği Klasik Türk edebiyatımızda on beşinci yüzyılda başlamış yüzyıllar boyu devam edegelmiştir. Faizi'nin yazmış olduğu Zübdetü'l– eş'ar yeni bir tezkire türü olarak karşımıza çıkmaktadır.