yayaların yanlış davranışları
trafikteki yanlış davranışlar
Yayalar tarafından sergilenen dogru ve yanlış davranışların belirlenmesi ve kaldırımda yurume ile ilgili dogru yanlış davranışlar nelerdir
Turkiye, trafik kazalarıyla ilgili yapılan istatistiklerde her zaman dunya
genelinde hep en ust sıralarda yer almıştır Bu kadar cok kaza olması ve
kaza başına hayatını yitiren insan sayısındaki yuksek oranlar, ulkemiz
trafiğini insan hayatını tehdit eden en buyuk faktor haline getirmiştir
Trafik kazalarında, surucu bilgi ve beceri eksikliğinin oranı son yıllardaki
istatistiklere bakarsak % 95 ile %98 arasında değişmektedir
Bu istatistikler ve yaşadığımız trafik ortamı bize gosteriyor ki, hem
suruculer, hem yolcular, hem de yayalar trafikle ilgili temel bir eğitim
almadıkları icin bir cok yanlışı goz gore gore yapmaktalar (Kırmızı ışıkta
gecmek gibi)
Otomobil kullanma ve trafikle ilgili ilk bilgileri genellikle once aile ortamında, daha sonra da herhangi bir yakınımızdan oğrenmişizdir Bize oğreten kişinin soylediği her şeyi doğru kabul edip, trafiğe oyle cıkmışızdır Bu yuzden ulkemizde otomobil kullanma ile ilgili bilgiler kulaktan dolma ve coğunlukla yanlıştır Doğruluğundan emin olmadığımız bircok bilgiyi savunarak, iddialara bile gireriz!
Gunumuzun acımasız trafik ortamında ise eksik ve yanlış bilgi ile yola cıkan surucunun şansı maalesef cok azdır Doğru bilgiyi; beceri, sağduyu ve saygıyla uygulamak trafikteki tek yaşam şansıdır
Coğu surucunun doğru olarak bildiği, ama aslında yanlış olan bazı bilgileri sizler icin derledik Bu bilgilerin ışığında hem sizler kendi bilginizi sınayın, hem de bundan sonra yakınlarınıza doğru bildiğiniz yanlışlar yerine doğruları oğreterek, bireysel sorumluluğunuzu yerine getirin
Usta surucu, duştuğu problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış!
Cunku usta surucu probleme girmeyen surucudur Karşısına cıkabilecek her turlu tehlikeyi onceden gorebilir, ona gore tedbirini onceden alır Problemlerle uğraşmaz
Otobanda tamam ama, şehir icinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış!
Emniyet kemeri hayat kurtaran en onemli guvenlik gerecidir 50 kms
hızda meydana gelen bir carpışmada otonun icindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı duşmeyle eşit şok yaşar
Arkada oturanlar icin emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış!
Motorlu araclar bir yere carptığında hemen durur, ancak icindeki yolcular aynı hızla bir yere carpana kadar ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir Her ne kadar henuz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların guvenliği icin geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır Kazalarda en cok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular gormektedir
Lastik havalarını duşuk tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış!
Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir Hatta yuke ve yolcu sayısına gore artırılmalıdır Cunku hava basıncı duşuk
lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir Havası duşuk lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik hava basıncı duşukken; kayma hareketleri cok daha duşuk hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine
daha gec cevap alınır Belki daha konforlu suruş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan cıkabilir, konforlu şekilde carpabilirsiniz!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek icin lastik havaları indirilir!
Yanlış!
Lastiğin ısınmasının en buyuk nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının duşuk olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir
trafikteki yanlış davranışlar
Yayalar tarafından sergilenen dogru ve yanlış davranışların belirlenmesi ve kaldırımda yurume ile ilgili dogru yanlış davranışlar nelerdir
Turkiye, trafik kazalarıyla ilgili yapılan istatistiklerde her zaman dunya
genelinde hep en ust sıralarda yer almıştır Bu kadar cok kaza olması ve
kaza başına hayatını yitiren insan sayısındaki yuksek oranlar, ulkemiz
trafiğini insan hayatını tehdit eden en buyuk faktor haline getirmiştir
Trafik kazalarında, surucu bilgi ve beceri eksikliğinin oranı son yıllardaki
istatistiklere bakarsak % 95 ile %98 arasında değişmektedir
Bu istatistikler ve yaşadığımız trafik ortamı bize gosteriyor ki, hem
suruculer, hem yolcular, hem de yayalar trafikle ilgili temel bir eğitim
almadıkları icin bir cok yanlışı goz gore gore yapmaktalar (Kırmızı ışıkta
gecmek gibi)
Otomobil kullanma ve trafikle ilgili ilk bilgileri genellikle once aile ortamında, daha sonra da herhangi bir yakınımızdan oğrenmişizdir Bize oğreten kişinin soylediği her şeyi doğru kabul edip, trafiğe oyle cıkmışızdır Bu yuzden ulkemizde otomobil kullanma ile ilgili bilgiler kulaktan dolma ve coğunlukla yanlıştır Doğruluğundan emin olmadığımız bircok bilgiyi savunarak, iddialara bile gireriz!
Gunumuzun acımasız trafik ortamında ise eksik ve yanlış bilgi ile yola cıkan surucunun şansı maalesef cok azdır Doğru bilgiyi; beceri, sağduyu ve saygıyla uygulamak trafikteki tek yaşam şansıdır
Coğu surucunun doğru olarak bildiği, ama aslında yanlış olan bazı bilgileri sizler icin derledik Bu bilgilerin ışığında hem sizler kendi bilginizi sınayın, hem de bundan sonra yakınlarınıza doğru bildiğiniz yanlışlar yerine doğruları oğreterek, bireysel sorumluluğunuzu yerine getirin
Usta surucu, duştuğu problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış!
Cunku usta surucu probleme girmeyen surucudur Karşısına cıkabilecek her turlu tehlikeyi onceden gorebilir, ona gore tedbirini onceden alır Problemlerle uğraşmaz
Otobanda tamam ama, şehir icinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış!
Emniyet kemeri hayat kurtaran en onemli guvenlik gerecidir 50 kms
hızda meydana gelen bir carpışmada otonun icindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı duşmeyle eşit şok yaşar
Arkada oturanlar icin emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış!
Motorlu araclar bir yere carptığında hemen durur, ancak icindeki yolcular aynı hızla bir yere carpana kadar ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir Her ne kadar henuz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların guvenliği icin geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır Kazalarda en cok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular gormektedir
Lastik havalarını duşuk tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış!
Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir Hatta yuke ve yolcu sayısına gore artırılmalıdır Cunku hava basıncı duşuk
lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir Havası duşuk lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik hava basıncı duşukken; kayma hareketleri cok daha duşuk hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine
daha gec cevap alınır Belki daha konforlu suruş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan cıkabilir, konforlu şekilde carpabilirsiniz!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek icin lastik havaları indirilir!
Yanlış!
Lastiğin ısınmasının en buyuk nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının duşuk olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir