ulkemizin yuzyıllardır ticaret yollarının geciş noktası olmasının nedeni nedir

SoruCevap

Yeni Üye
Çözümler
1
Tepkime
57
Yaş
36
Coin
256,936
ulkemizin yuzyıllardır ticaret yollarının geciş noktası olmasının nedeni nedir

Baharat Yolumuz ,


Cok Eski cağlarda, Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticart yollarından biridir Diğeri İpek Yolu'dur Baharat gunumuzden binlerce yıl once Doğu ulkelerinde kullanılıyordu Orta Cağ Avrupa'sında soyluların sofralarına da girince cok onemli bir ticaret urunu haline geldi, ama pahalı olması nedeniyle ancak varlıklı kimseler satın alabiliyordu Aslında tarcın, kakule, zencefil ve zerdecal satışına dayanan baharat ticaretini Cinliler İsadan once başlatmıştı

Baharat, Doğudan Avrupa'ya iki ayrı yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya uzerinden gecen İpek Yolu'ydu Ama İpek Yolu asıl olarak eskicağlarda Cin ipeğinin Romaya taşındığı yoldu Obur yol ise, Hindistan ve Seylan'dan ( Kızıldeniz'deki Akabe Korfezi'ne, Yemen kıyılarına ya da Basra Korfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonra gene denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı

Baharat ticareti uzun yıllar Venediklilerin elindeydi Avrupalılar 15 yuzyılın sonlarında Venedikin egemenliğini kırmak amacıyla, baharat ureten ulkelere doğrudan ulaşmanın yollarını aradılar Sonunda Vasco da Gama 1498'de Umit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu actı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Guney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Boylece baharat ureten ulkelere yeni yollar acıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da onemini yitirdi



Kral Yolumuz

Kral Yolu veya tam ismi ile Pers Kral Yolu, Pers İmparatorluğu Kralı Darius I zamanında MO 5 yuzyılda yapılmış olan bir antik anayoldur Darius yolu buyuk imparatorluğunu boyunca Susa'dan Sardis'e kadar hızlı ulaşımı kolaylaştırmak icin yapmıştır Bu kuryeler yedi gunde 2699 kilometre seyahat edebiliyorlardı Yunanlı tarihci Herodotus'un yazdığı, Dunya'da Persli kuryelerden daha hızlı seyahat eden başka bir şey yokturcumleleri ile onları ovmektedir Benzer bir şekilde, Ne kar ne yağmur ne sıcaklık ne de gecenin karanlığı onların gorevlerini yapmalarına engeldicumlesi ise bu kuryelerin gayri resmi sloganlarıydı

Yolun seyri Herodotus'un yazılarından, arkeolojik araştırmalardan ve tarihi kayıtlardan yararlanılarak yeniden yapılmıştır Batıda Sardis'ten başlayarak, doğuya doğru şu anki Turkiye'nin orta kuzey kısmından Asur'un başkenti Nineveh'a varmaktadır, daha sonra Babil'in guneyine gecmektedir Babil'in yakınından, yolun iki ayrı yola ayrıldığı duşunulmektedir, bir tanesi kuzeybatıya daha sonra batıdan Ecbatana ve oradan da İpek Yolu ile beraber gitmektedir, diğer yol ise doğuya devam ederek Pers başkenti Susa'ya ulaşmaktadır ve daha sonra guneydoğudan Persepolis gecmektedir

İpek yolumuz

Avrupa, doğunun kaliteli ipek ve baharatı ile tanışınca, bu urunlere buyuk bir talep doğmuş ve İpek Yoluolarak adlandırılan tarihi ticaret yolları yapılmıştır Cin'in en uc noktasından başlayıp Anadolu'nun ceşitli yerlerinden gecerek İstanbul'da birleşen ve oradan da Avrupa'nın iclerine giden bu yol boyunca, yukleri taşıyan kervanlar sadece ticaretin gelişmesini değil, Asya ile Avrupa arasında gunumuzde de izleri gorulen kultur alışverişini de sağlamıştır

Ortacağda İpek Yolu, Antakya'dan başlayıp, Gaziantep'ten gecerek İran ve Afganistan'ın kuzeyinde Pamir Ovası'na kadar uzanmaktadir Ayrıca, Anadolu'da Guneydoğu Bolgesi'nde bulunan Gaziantep ve Malatya'yı gecip, Trakya uzerinden ve Ege kıyılarında İzmir, Karadeniz'de Trabzon ve Sinop, Akdeniz'de ise Alanya ve Antalya gibi onemli limanlar uzerinden Avrupa'ya ulaşırdı
 
Üst Alt