Uretime yonelik pazarlama yonetimi
Bu kavram, ureticileri yonlendiren eski bir kavramdır Bu kavrama gore tuketiciler, satın almak istedikleri malların satış yerlerinde bulunmasına ve fiyatlarının uygun olmasına onem verirler Bu durumda yoneticiler uretim yonludurler
Bu kavramın başlıca nitelikleri soyle sıralanabilir:
İşletmeler malların verimli bir bicimde uretimine ve uygun bicimde fiyatlanmasına onem verirler
Tuketiciler, ozellikle malın talebi arzından fazla olduğunda, malı ele gecirmek icin caba harcarlar ve malın niteliğine pek onem vermezler
Ureticiler uretimi arttırmak icin uğraşırlar Eğer uretimin maliyeti yuksekse ve satışları arttırmak icin maliyetin, dolayısıyla fiyatın duşurulmesi gerekiyorsa, yoneticiler uretimin verimliliğini arttırarak bu sorunu cozmeye calışırlar
1900lu yıllarda Henry Fordun otomobil satışlarını arttırmak icin, otomobil uretimini verimli kılmak, seri halde uretim yaparak maliyetleri duşurmek icin uğraşması, bu kavrama en iyi ornek olarak gosterilir Gunumuzde de Japon işletmelerinin coğu uretim yonludurler Pazarlama felsefeleri, teknolojiyi geliştirerek uretimi verimli kılmaktır
Bu kavram, ureticileri yonlendiren eski bir kavramdır Bu kavrama gore tuketiciler, satın almak istedikleri malların satış yerlerinde bulunmasına ve fiyatlarının uygun olmasına onem verirler Bu durumda yoneticiler uretim yonludurler
Bu kavramın başlıca nitelikleri soyle sıralanabilir:
İşletmeler malların verimli bir bicimde uretimine ve uygun bicimde fiyatlanmasına onem verirler
Tuketiciler, ozellikle malın talebi arzından fazla olduğunda, malı ele gecirmek icin caba harcarlar ve malın niteliğine pek onem vermezler
Ureticiler uretimi arttırmak icin uğraşırlar Eğer uretimin maliyeti yuksekse ve satışları arttırmak icin maliyetin, dolayısıyla fiyatın duşurulmesi gerekiyorsa, yoneticiler uretimin verimliliğini arttırarak bu sorunu cozmeye calışırlar
1900lu yıllarda Henry Fordun otomobil satışlarını arttırmak icin, otomobil uretimini verimli kılmak, seri halde uretim yaparak maliyetleri duşurmek icin uğraşması, bu kavrama en iyi ornek olarak gosterilir Gunumuzde de Japon işletmelerinin coğu uretim yonludurler Pazarlama felsefeleri, teknolojiyi geliştirerek uretimi verimli kılmaktır