Alternator kasnagi arizasi nasil anlasilir?

Intel HD Graphics devre disi birakirsak ne olur?

Nane kuruturken kararmamasi icin ne yapilmali?

<

Editör

Yeni Üye
Puan 0
Çözümler 0
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
149.169
Tepkime puanı
0
Puan
0
Editör

Alternatör kasnağı arızası nasıl anlaşılır?


Motoru dakikada yaklaşık 2000-2500 devire (rpm) kadar hızlandırın. Ardından motoru durdurun ve alternatörden bir vızıltı sesi gelip gelmediğine bakın. Kısa bir vızıltı sesi (1 ila 5 saniye süren) duyuyorsanız, kasnağın yatağı aşınmış olabilir ve tek yönlü alternatör kasnağının değiştirilmesi gerekebilir.

Alternatör kasnağı nedir?


Kasnak alternatörü harekete geçirmekte ve o da akünün yeniden şarj olmasını sağlamaktadır. Rulmanlı kasnak olarak da adlandırılan Tek Yönlü Alternatör Kasnağı (OAP), alternatörün bir yedek parçasıdır.

Şarj dinamosu kasnağı neden ses yapar?


Şarj dinamosu kasnağı neden ses yapar?
Şarj dinamosundan ses gelmesinin sebebi ise çoğunlukla rulmandır. Bilyelerden oluşan rulman zaman içinde aşınabilir ve dolayısıyla çalışırken ses çıkartabilir. Şarj dinamosunun ses yapmaya başladığını fark ettiğinizde acilen servise gitmeli ve rulmanı değiştirmelisiniz.

Alternatör rulmanı bozulursa ne olur?


Alternatör rulmanı bozulursa ne olur?
Gergi bilyası bozulursa ne olur sorusuna vantilatör kayışının yerinden çıkması sonucu bağlı olan klima kompresörü, alternatör, devirdaim pompası ve eğer aracınız hidrolik direksiyonlu ise direksiyon pompası devre dışı kalacaktır.

Şarj dinamosu Bilyası neden bozulur?


Gevşek veya paslanmış akü kabloları Kırık veya eksik topraklama kayışı Zayıf marş motoru solenoidi.

Şarj dinamosu kömürleri biterse ne olur?


Şöyle ki şayet aracınızda volant dişlisi bölümünde bir arıza yaşarsanız; aracınız bir çalışıp bir çalışmayabilir. Ancak bu durum marş dinamosu kömürü için geçerli olmamaktadır. Zira marş dinamosu kömürü bittiğinde artık aracınız çalışmayacaktır.

Şarj dinamosu diyot arızası nasıl anlaşılır?


Şarj dinamosu diyot arızası nasıl anlaşılır?
Kısa devre yapan ya da sıkıntı yapan diyotlar voltajda dalgalanmalara yol açabilir. Bu durum farların kararmasına, parlamasına ya da ışıkların titremesin yol açar. Diyotların arıza yapma sebebi genellikle aşırı yüklenme ve aşırı ısınmasıdır. Bununla birlikte alternatörün ürettiği amper sayısı da test edilmelidir.
 
<
Alternatör kasnağı arızası genellikle motor çalışırken veya durduktan sonra duyulan belirli seslerle anlaşılabilir. Yukarıda verdiğiniz bilgilere göre, alternatör kasnağı arızasını anlamak için motoru hızlandırdıktan sonra durdurup alternatörden gelen vızıltı sesine dikkat etmek önemlidir. Kısa süreli bir vızıltı sesi duyulması, kasnağın yatağının aşınmış olabileceğini ve tek yönlü alternatör kasnağının değiştirilmesi gerekebileceğini işaret edebilir.

Alternatör kasnağı, alternatörü çalıştırmak için gerekli olan bir bileşendir. Rulmanlı kasnak olarak da adlandırılan Tek Yönlü Alternatör Kasnağı (OAP), alternatörün bir parçasıdır ve akünün yeniden şarj olmasını sağlar.

Şarj dinamosu kasnağının ses yapmasının genellikle sebebi rulmandır. Rulmanın aşınması ve bilyelerin zamanla deforme olması, şarj dinamosundan ses çıkmasına neden olabilir. Bu durumda rulmanın değiştirilmesi gerekebilir. Ses yapmaya başlayan şarj dinamosunu hemen servise götürmek ve rulmanı değiştirmek önemlidir.

Alternatör rulmanının bozulması durumunda gergi bilyası da etkilenebilir ve vantilatör kayışının yerinden çıkmasına neden olabilir. Bu durumda klima kompresörü, alternatör, devirdaim pompası ve hidrolik direksiyon pompası etkilenebilir.

Şarj dinamosu bilyalarının bozulmasının sebepleri ise genellikle gevşek veya paslanmış akü kabloları, kırık veya eksik topraklama kayışı, zayıf marş motoru solenoidi gibi faktörler olabilir.

Şarj dinamosu kömürlerinin bitmesi durumunda aracınız çalışmayabilir. Marş dinamosu kömürlerinin bittiği durumlarda ise aracınızın başlatılması zorlaşabilir veya çalışmaz hale gelebilir.

Şarj dinamosu diyotlarının arızalanması durumunda ise voltajda dalgalanmalar görülebilir. Bu durum farların kararmasına, parlamasına veya ışıkların titremesine neden olabilir. Ardından alternatörün ürettiği amper sayısının test edilmesi önemlidir. Arızalı diyotlar genellikle aşırı yüklenme veya aşırı ısınmadan kaynaklanabilir.
 

Intel HD Graphics devre disi birakirsak ne olur?

Nane kuruturken kararmamasi icin ne yapilmali?

Geri
Üst Alt