Arka diferansiyel arızası nasıl anlaşılır?
Diferansiyel Arıza Belirtileri- Araç hareket ettiğinde duyulan sürtünme, uğultu ve ötme sesi.
- Yol tutuş özelliğinin kaybolması ve virajlarda aracın kontrolünün zorlaşması.
- Aracın hızı ile birlikte artan titreşimler.
- Araç hareket halinde iken duyulan yağ yanık kokuları.
- Lastiklerde düzensiz aşınmalar.
Arka aks bozulursa ne olur?
Aks kafası arızası da bu şekilde çok önemlidir ve kopması, kırılması durumunda araç yolda kalır. Aynı şekilde aksın diğer herhangi bir eklem parçaları kırılırsa da araç yine yolda kalacaktır. Bir diğer zararı ise aracın titreme yapması ve sürüş dinamiklerine zarar vermesidir.Aks arızası nasıl belli olur?
Aks arızası nasıl belli olur?Aks Arızası Belirtileri Nelerdir?
- Dönüşlerde Duyulan Tıkırtı Sesleri. Arızalı bir aks milinin en yaygın belirtisi, direksiyonu döndürdüğünüzde duyulan tıklama sesidir.
- Tekerleklere Bulaşan Gres Yağı
- 3. Sürüş Sırasında Aşırı Titreşim.
- Aracın Zıplaması
Arka aks mili nedir?
Genel olarak AKS mili nedir sorusuna yanıt vermek gerekirse, AKS mili motorlu araçlar içerisinde diferansiyel sistemlerinden çıkan dönme hareketi işlemini tekerleklere ileten çelik bir mildir. Sistematik bir şekilde bakıldığında motordan sağlanan güç ve tork AKS mili sayesinde tekerleğe ulaştırılır.Aks körüğü patlarsa ne olur?
Aks körüğü yırtıldığı takdirde yağ kaçırır ve bu durumda da aks mafsalı gres yağıyla yağlanır ve körüğün hemen değiştirilmesi gerekir. Önden çekişli araçlar üzerinde şanzımanla diferansiyel tek kutu içerisinde bulunur. Yani aksların iç tarafları direkt olarak vites kutusundaki diferansiyele girip yataklanır.Mafsal nedir ne işe yarar?
Mafsal nedir ne işe yarar?Mafsal ya da Eklem, hareket eden iki parçanın hareket edebilme özelliklerini kaybetmeden birbirine bağlanmasını sağlayan mekanik sistemdir. Mafsallar hareketin yönüne ve doğrultusuna göre çeşitlenebilir. En bilinenleri silindirik mafsal ve küresel mafsallardır.