Modoratör
Yeni Üye
Belge türleri nelerdir?
BELGE ÇEŞİTLERİ
- Analiz Raporu – (Certificate of Analysis)
- A.T.A Karnesi – (A.T.A Carnet)
- A.TR.
- Bitki Sağlık Sertifikası – (Phytosanitary Certificate)
- Çeki Listesi – (Weight List)
- Koli/Ambalaj Listesi – (Packing List)
- EUR.1 Dolaşım Belgesi – (Movement Certificate)
- Ticari Fatura – (Commercial Invoice)
Belgelerin işlevleri nelerdir?
Kurumsal iletişimde, doğrulama ve onaylama gibi işlevleri üstlenen belgeler, geçmişe dönük bilgi birikimi barındıran, geleceğe yönelik en önemli karar kaynaklarından biri konumundadır. anlatımdan farklı olarak ,herhangi bir kişi ya da tüzel kuruluş tarafından üretilen ve iletimi gerekli olan bilgi olarak tanımlanır.
Belge yönetimi ne anlama gelir?
Belge yönetimi ne anlama gelir?
Belge yönetimi (records management), belgelerin oluşturulmasında ve düzenlenmesinde, gereken durumlarda kullanılması için depolanması ve korunmasında, erişim kolaylığının sağlanmasında ve bunun için düzenlenmesinde rol alan uygulamalar ve sistemler bütünüdür.
Belge akışını izlemek nedir?
Belge akışını izlemek nedir?
Belge akışı eğitiminin tanımı; belgelerin akışlarını ve belgelerin önemini içerek eğitimdir. Belge akışı eğitimi sayesinde, ofis içerisinde ki dosya planlamasını yapabilecek, ofis araç ve gereçlerinin kullanarak belge akışlarını izleyebileceksiniz.
Belge nedir ve belge çeşitleri?
Belge; bir iş için meydana getirilen yazılı kâğıtlardır. Ayrıca kişilerin kendilerine ait mektup ve notları da birer özel belge sayılır.
- Acele Belge. Önceliği olan normal evraktan önce ve ayrı işlem görmesi gereken yazılardır.
- Gizli Belge.
- Önemli Belge.
- Değerli (Kıymetli) Belge.
- Normal Belge.
Arşiv belge türleri nelerdir?
ARŞİV TÜRLERİ Belli başlı arşiv türleri şunlardır: Devlet arşivleri, şehir arşivleri, noter arşivleri, dinî arşivler, özel arşivler, hastahane arşivleri, ekonomik arşivler, kartografik arşivler, iko- nografik arşivler, odyovizuel arşivler ve kurum arşivleridir.
Belge yönetimi fonksiyonları nelerdir?
Belge yönetimi fonksiyonları nelerdir?
Belge yönetim sistemlerinin temel fonksiyonları; bilginin üretilmesi, tutulması ve kullanılmasıdır.Sistemin unsurları, belge yönetim çalışmalarının gerektirdiği kaynakları, sorumlulukları, düzenlemeleri, araç gereçlerin tasarımı ve sürekliliğinin sağlanmasını kapsamaktadır.
Belge yönetimi unsurları nelerdir?
Belge yönetimi unsurları nelerdir?
Belge Yönetimi Dört Aşamada Ele Alınmaktadır. Bunlar; (1) üretim-dolaşım (2) dosyalama-erişim-kullanım (3) depolama-koruma (4) değerlendirme-düzenlemedir.
Belge Yönetimi Nasıl Yapılır?
Belgelerin sahip olduğu özellikler nelerdir?
Tüm bu tanımlamalar ışığında bir belgenin hukuksal geçerlilik bakımından taşıması gereken özellikler üç ana başlık etrafında toplanabilir: Yazılı Olma, • Hukuki Değer Taşıyan Bir İçeriğe Sahip Olma (Kanıt Oluşturabilme Özelliği), • Düzenleyicisinin Belli Olması (Belgenin Aidiyetinin Saptanabilir Olması).
Belge üzerinde Dosyalanabilir işareti yoksa ne yapılır?
Belge üzerinde Dosyalanabilir işareti yoksa ne yapılır?
Eğer belge üzerinde "dosyalanabilir" işareti yok ise belge ilgili bölüme veya kişiye geri iade edilir. Bunun nedeni, üzerinde işlem yapılmamış veya yapılan işlem tamamlanmamış belgenin ya da dosyalanmasına gerek görülmeyen bir belgenin dosyaya konmasını önlemektir.