Bir ogretim programi hazirlanirken nelere dikkat edilmeli?

Lupus tehlikeli bir hastalik midir?

LTAD evreleri nedir?

<

Editör

Yeni Üye
Puan 0
Çözümler 0
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
149.169
Tepkime puanı
0
Puan
0
Editör

Bir öğretim programı hazırlanırken nelere dikkat edilmeli?


Öğretim Programı Genel Hedefleri
- Eleştirel düşünme.
- Yaratıcı düşünme.
- İletişim becerileri.
- Araştırma ve sorgulama.
- Girişimcilik.
- Türkçeyi doğru ve etkili kullanma.
- Problem çözme becerisi.
- Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi gibi hedefleri içermektedir.

Eğitim programı taslağını oluşturan temel öğeler nelerdir?


Ancak bir programı oluşturan temel öğeler dört tanedir. Bunlar; 1-Kazanım/ amaç/ hedefler 2-İçerik 3-Öğrenme-öğretme süreci 4-Ölçme ve değerlendirme boyutlarıdır.

Öğretim Programı neye göre hazırlanır?


Öğretim Programı neye göre hazırlanır?
Öğretim programları, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun 2. maddesinde ifade edilen "Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları", "Türk Millî Eğitiminin Temel İlkeleri" ve 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'de yer alan "Özel Eğitimin Temel İlkeleri" esas alınarak hazırlanmıştır.

Bir dersin öğretim programını kim hazırlar?


Bir dersin öğretim programını kim hazırlar?
Öğretim programları ilgili genel müdürlüklerin koordinatörlüğünde temsilciler, öğretmenler, eğitim uzmanları ve akademisyenlerden oluşturulan komisyonlarca hazırlandı.

Eğitimde program türleri nelerdir?


Posner'a Göre Eğitim Programı Yaklaşımı:
- Resmi Program (Açık – Yazılı Program):
- 2. Uygulanan Program (Gerçekleşen – İşlevsel):
- 3. İhmal Edilen Program (Geçersiz – Gerçekleşmeyen):
- Örtük Program (İnformal – Gizil):
- Ekstra Program (Destekleyici-Fazladan):

Müfredatı kim belirliyor?


Türkiye'deki bütün eğitim aşamalarının müfredat ve kitaplarının tespit edildiği, tüm eğitim sisteminin biçimlendirildiği bir komisyon. 1947 yılından beri, Türkiye eğitim sistemi bu komisyonun denetiminde.

Eğitim programı içerik nedir?


Eğitim programı içerik nedir?
İçerik öğretim hedeflerine yönelik bilgi, beceri, tutum vb. özelliklerin tümünü kapsar. – Programın içerik boyutunda belirtilen amaçlara ulaşmak için "ne öğretelim?" sorusuna yanıt aranmaktadır. Öğretim içeriği, öğrenme faaliyetlerini öğretim hedeflerine ve kuramsal gerekçelere bağlayan temeldir.
 
<
Öğretim programları oluşturulurken birden fazla önemli noktaya dikkat edilmesi gerekmektedir. Programın genel hedefleri belirlenirken eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim becerileri, araştırma ve sorgulama, girişimcilik, Türkçeyi doğru ve etkili kullanma, problem çözme becerisi, bilgi teknolojilerini kullanma gibi unsurlar göz önünde bulundurulmalıdır. Bu hedefleri gerçekleştirmek için programın temel öğeleri kazanımlar/amaçlar/hedefler, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme boyutlarından oluşmaktadır.

Öğretim programları oluşturulurken Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları, Temel İlkeleri ve Özel Eğitimin Temel İlkeleri gibi resmi belgeler esas alınarak hazırlanmaktadır. Programların hazırlanmasında ilgili genel müdürlüklerin koordinatörlüğünde temsilciler, öğretmenler, eğitim uzmanları ve akademisyenlerden oluşan komisyonlar görev almaktadır.

Eğitimde program türleri arasında Posner'a göre Resmi Program (Açık-Yazılı Program), Uygulanan Program (Gerçekleşen-İşlevsel), İhmal Edilen Program (Geçersiz-Gerçekleşmeyen), Örtük Program (İnformal-Gizli) ve Ekstra Program (Destekleyici-Fazladan) gibi yaklaşımlar bulunmaktadır.

Müfredatın belirlenmesinde ise Türkiye'deki tüm eğitim aşamalarının müfredat ve kitaplarının tespit edildiği bir komisyonun denetimde olduğu belirtilmektedir. Bu komisyon, Türkiye'nin eğitim sisteminin şekillendirilmesinden sorumlu olup 1947 yılından bu yana faaliyet göstermektedir.

Eğitim programı içeriği ise öğretim hedeflerine yönelik bilgi, beceri, tutum vb. özelliklerin tümünü kapsamaktadır. Programın içerik boyutunun belirlenmesinde "ne öğretelim?" sorusuna yanıt aranarak öğrenme faaliyetlerini öğretim hedeflerine ve kuramsal gerekçelere bağlayan temel unsurlar belirlenmektedir. Bu içerik, öğrencilerin hedeflenen kazanımlara ulaşmalarını desteklemek amacıyla tasarlanmaktadır.
 

Lupus tehlikeli bir hastalik midir?

LTAD evreleri nedir?

Geri
Üst Alt