Modoratör
Efsanevi Üye
Bir spor işletmesinde hangi işlevler vardır?
Spor tesis işletmeleri tiplerine göre pek çok amaca sahiptir. Bu amaçlar, kâr elde etmek, sosyal fayda sağlamak, sporu yaygınlaştırmak, spor dallarını tanıtmak, verimli olmak, tüketici memnuniyeti sağlamak ve bünyesinde bulunduğu teşebbüsün imajını yükseltmektir.
Spor işletmesinin tanımı nedir?
Spor işletmesinin tanımı nedir?
Spor işletmeleri, insanların sosyal hayatlarını şekillendirmek, farklı spor aktiviteleri düzenlemek için yapılandırılmış kurumlardır. Spor işletmeleri gerek devlet tekelinde, gerekse statülere uygun fark-lı kurumlar olarak göze çarpmaktadır.
Spor tesislerinin kuruluş amaçları nelerdir?
Spor tesislerinin kuruluş amaçları nelerdir?
Sosyal Fayda Sağlamak: Toplumsal kurumlara ve devlete ait spor tesislerinin temel kuruluş amacı toplumun tüm kesimlerine yönelik spor hizmeti üreterek sosyal fayda sağlamaktır. Bu tesislerin kuruluş nedeni sporu kitlelere yaymak suretiyle toplumsal hizmet ve sosyal fayda yaratmaktır.
Sporda tüketici ne demek?
6-Spor tüketimi nedir? Burada spor tüketimi kavramı , spor ile ilgili oyunları, resmi işleri, izleme, dinleme, okuma ve koleksiyon yapma gibi bir çok konuyu kapsar. Bunları yapanlar da spor tüketicileridir. Burada spor tüketicisinin davranışı önemlidir.
Spor Yönetiminde sporun unsurları nelerdir?
Spor Yönetiminde sporun unsurları nelerdir?
Spor alanındaki yönetim unsurlarını şu şekilde sıralayabiliriz.
- Spor yöneticisi.
- Spor teşkilatı
- Spor politikası
- Spor mevzuatı
- Spor tesisleri.
- Spor organizasyonudur.
Spor pazarlaması ne demek?
Spor pazarlaması ne demek?
"Spor pazarlaması, spor tüketicilerinin ihtiyaç ve isteklerini karşılamak amacıyla mal ve hizmet değişimi sürecindeki tüm faaliyetlerin düzenlenmesini içerir." Özet olarak spor ürün ve hizmetinin pazarlanması faaliyetidir.
Işletmenin genel amaçları nelerdir?
İşletmelerin geleneksel temel amaçları, kar etmek ve topluma hizmettir. Bu temel amaçların sıra ve boyutları değişkendir. Ancak, her işletme için geçerlidir.
Spor pazarlamasının özellikleri nelerdir?
Spor pazarlamasının özellikleri nelerdir?
Spor aracılığı veya spor sayesinde yapılan pazarlama anlayışında en temel ayırt edici özellik ise, ürünlerin sporla doğrudan ilgili olmaması ancak yine de spor mecrasını kullanmasıdır. Zira sporla doğrudan bağlantılı olmayıp pazarlanan ürünler de bulunmakta olup, bunlar da spor pazarlaması kapsamında değerlendirilir.
Pazarlama prensiplerinin spor ürünlerine uygulanmasına ne denir?
Pazarlama prensiplerinin spor ürünlerine uygulanmasına ne denir?
Spor pazarlaması, pazarlama prensiplerinin spor ürünlerine ve spor ile bütünleşerek pazarlanan spor ile ilgisi olmayan ürünlere uygulanmasıdır (Shank, 1999: 2). Bu bağlamda spor pazarlamasında iki unsurun ön plana çıktığı görülmektedir.
Spor hizmeti ne demek?
Temel hizmet olarak ele alındığında spor ve fiziksel etkinlikler "seyire yönelik spor hizmetleri" ve "katılıma dayalı spor ve fiziksel etkinlik hizmetleri" olarak ikiye ayrılmaktadır. Bu hizmetler "kamu" ve "özel" örgütler tarafından yönetilerek işler hale getirilmektedir.
Yönetim işlevi nedir?
Yönetim işlevi nedir?
YÖNETİMİN TEMEL FONKSİYONLARI
- PLANLAMA.
- ÖRGÜTLEME.
- YÖNELTME.
- KOORDİNASYON.
- DENETİM.
- GÜDÜLEME.
- YETİŞTİRME.
Spor yönetimi süreçleri nelerdir?
Spor yönetimi süreçleri nelerdir?
Gregg, yönetim süreçlerini karar verme, planlama, örgütleme, iletişim, yönetme, koordinasyon ve değerlendirme olmak üzere yedi grupta toplanmıştır. Hicks'e(19) göre, bu süreçler birbirini tamamlayan, iç içe geçmiş ve birbirine bağlı fonksiyonlardır.