Modoratör
Yeni Üye
Bir taşıtta kavrama tertibatı nereye bağlanır?
Kavrama diskinin volana kenetlenmesiyle (kavraşmasıyla) motor, kavrama diskini, kavrama diski de şanzıman giriş milini (prizdirekt milini) döndürür ve sonuç olarak tekerler de döner. Piriz direk mili, baskı plakasının içinden geçerek kavrama diskine, frezeli göbek aracılığıyla bağlanır.
Kavrama ne işe yarar?
Döner haldeki bir parçanın hareketini aynı eksen üzerinde bulunan diğer bir parçaya iletmek veya iletilmekte olan bu hareketi istendiği zaman durdurmak amacıyla kullanılan tertibata kavrama adı verilir.
Kuru tip kavrama nedir?
Kuru tip kavrama nedir?
Kuru kavrama; debriyaj arasında yağ bulunmayan kavrama tipidir. Kuru kavramada kavramalar bir birine yağ temas ettiği için debriyaj plakaları ıslak kavramaya göre daha fazla ısınırlar bunun sonucunda daha hızlı aşınırlar bundan dolayı kuru kavramanın ömrü ıslak kavramaya göre daha kısa olur.
Kavrama nasıl çalışır?
Debriyaj pedalı yavaşça bırakıldığında, baskının şemsiyeleri yavaş yavaş normal haline gelir ve araç hareket etmeye başlar. Bu işleme kavrama adı verilir. Bu işlem sürtünme kuvveti ile çalıştığı için zamanla aşınır. Balata biter, baskının ise şemsiyeleri aşınır.
Araba kavrama nasıl yapılır?
Şimdi ayağınızı debriyajdan kaldırırken aracınız hareket ettiğinde ayağınızı o noktada sabit tutunuz. Ayağınızı bu noktada beş saniye bekletin yada bir araç boyu gidene kadar bekleyin artık kavrama yapılmış güç aktarımına hazırsınız verdiğiniz gazı araç kullanacaktır.
Islak kavrama kuru kavrama nedir?
Islak kavrama kuru kavrama nedir?
Islak kavrama debriyajın arasında yağ bulunan bir kavrama tipidir; Islak kavramada kavramalar bir birine yağ ile temas ettiği için kuru kavramaya göre daha az ısınırlar ve bunun sonucunda ıslak kavramanın ömrü kuru kavramaya göre daha uzun olur.
5 araç hareket hâlinde iken ayağın debriyaj kavrama pedalının üzerinde devamlı durması hâlinde aşağıdakilerden hangisi olur?
Araç hareket halinde iken ayak devamlı debriyaj pedalında tutulursa debriyaj balatası aşınır. Ani ve sert kalkış yapılırsa yakıt sarfiyatı artar. Kaçırma ve kayma nedeni balatanın yağlanmasıdır. Motor aniden çekişten düşerse balata yağlanmıştır.