Son Konular

Bir tasitta kavrama tertibati nereye baglanir?

Yag tapasi ne zaman degisir?

Nurettin Nebati kim?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Bir taşıtta kavrama tertibatı nereye bağlanır?


Kavrama diskinin volana kenetlenmesiyle (kavraşmasıyla) motor, kavrama diskini, kavrama diski de şanzıman giriş milini (prizdirekt milini) döndürür ve sonuç olarak tekerler de döner. Piriz direk mili, baskı plakasının içinden geçerek kavrama diskine, frezeli göbek aracılığıyla bağlanır.

Kavrama ne işe yarar?


Döner haldeki bir parçanın hareketini aynı eksen üzerinde bulunan diğer bir parçaya iletmek veya iletilmekte olan bu hareketi istendiği zaman durdurmak amacıyla kullanılan tertibata kavrama adı verilir.

Kuru tip kavrama nedir?


Kuru tip kavrama nedir?
Kuru kavrama; debriyaj arasında yağ bulunmayan kavrama tipidir. Kuru kavramada kavramalar bir birine yağ temas ettiği için debriyaj plakaları ıslak kavramaya göre daha fazla ısınırlar bunun sonucunda daha hızlı aşınırlar bundan dolayı kuru kavramanın ömrü ıslak kavramaya göre daha kısa olur.

Kavrama nasıl çalışır?


Debriyaj pedalı yavaşça bırakıldığında, baskının şemsiyeleri yavaş yavaş normal haline gelir ve araç hareket etmeye başlar. Bu işleme kavrama adı verilir. Bu işlem sürtünme kuvveti ile çalıştığı için zamanla aşınır. Balata biter, baskının ise şemsiyeleri aşınır.

Araba kavrama nasıl yapılır?


Şimdi ayağınızı debriyajdan kaldırırken aracınız hareket ettiğinde ayağınızı o noktada sabit tutunuz. Ayağınızı bu noktada beş saniye bekletin yada bir araç boyu gidene kadar bekleyin artık kavrama yapılmış güç aktarımına hazırsınız verdiğiniz gazı araç kullanacaktır.

Islak kavrama kuru kavrama nedir?


Islak kavrama kuru kavrama nedir?
Islak kavrama debriyajın arasında yağ bulunan bir kavrama tipidir; Islak kavramada kavramalar bir birine yağ ile temas ettiği için kuru kavramaya göre daha az ısınırlar ve bunun sonucunda ıslak kavramanın ömrü kuru kavramaya göre daha uzun olur.

5 araç hareket hâlinde iken ayağın debriyaj kavrama pedalının üzerinde devamlı durması hâlinde aşağıdakilerden hangisi olur?


Araç hareket halinde iken ayak devamlı debriyaj pedalında tutulursa debriyaj balatası aşınır. Ani ve sert kalkış yapılırsa yakıt sarfiyatı artar. Kaçırma ve kayma nedeni balatanın yağlanmasıdır. Motor aniden çekişten düşerse balata yağlanmıştır.
 
Kavrama tertibatı bir taşıtın motor gücünü şanzıman giriş miline aktaran ve tekerleklerin dönmesini sağlayan bir sistemdir. Kavrama diskinin volana kenetlenerek motorun tekerleklere güç aktarmasını sağlar. Bir otomobilde kavrama tertibatı genellikle motor ile şanzıman arasında yer alır.

Kavrama, döner bir parçanın hareketini başka bir döner parçaya iletmek veya bu hareketi istendiğinde durdurmak amacıyla kullanılan bir tertibattır. Otomobillerde kavrama, motorla şanzıman arasındaki bağlantıyı sağlar ve aracın vites değiştirmesine yardımcı olur.

Kuru tip kavrama, yağ kullanılmadan çalışan bir kavrama tipidir. Diğer bir deyişle, kuru kavrama yağ içermeyen bir yapıya sahiptir. Kuru kavramalarda kavramalar birbirine yağ temas etmez ve bu nedenle daha fazla ısınma ve aşınma problemleri yaşanabilir. Bu durum, kuru kavramaların ömrünün ıslak kavramalara göre kısa olmasına neden olabilir.

Islak kavama ise kavramanın yağ içerdiği bir kavrama tipini ifade eder. Islak kavramalarda kavramaların yağ içinde çalışması sayesinde daha az ısınma ve aşınma sorunları yaşanır. Bu da ıslak kavramaların genellikle daha uzun ömürlü olmasını sağlar.

Araç hareket halindeyken sürekli olarak debriyaj pedalında ayak tutulması durumunda debriyaj balatasının aşınacağı ve ani, sert kalkışlar yapıldığında yakıt tüketiminin artabileceği belirtilmiştir. Ayrıca, balatanın yağlanması durumunda kaymalar ve kaçırmalar yaşanabilir, bu da motor performansında düşüşe sebep olabilir.
 

Yag tapasi ne zaman degisir?

Nurettin Nebati kim?

  1. Konular

    1. 1.283.024
  2. Mesajlar

    1. 1.684.269
  3. Kullanıcılar

    1. 32.283
  4. Son üye

Geri
Üst Alt