📢 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı Kutlu Olsun! 🚀

📝 Bugün, Türkiye Cumhuriyeti'nin dönüm noktalarından biri olan 19 Mayıs’ı coşkuyla kutluyoruz. Atatürk’ün Samsun’a çıkarak Kurtuluş Mücadelesi’ni başlattığı bu anlamlı günde, başta gençlerimiz olmak üzere herkesin bayramı kutlu olsun!

📢 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı Kutlu Olsun! 🚀

📝 Bugün, Türkiye Cumhuriyeti'nin dönüm noktalarından biri olan 19 Mayıs’ı coşkuyla kutluyoruz. Atatürk’ün Samsun’a çıkarak Kurtuluş Mücadelesi’ni başlattığı bu anlamlı günde, başta gençlerimiz olmak üzere herkesin bayramı kutlu olsun!

Dieric Bouts (Dieric Bouts Kimdir? - Dieric Bouts Hakkında)

Zeberus

Yönetici
(¯´•._.• Webmaster •._.•´¯)
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
341,852
Tepkime puanı
380
Puanları
83
Forum Parası
600,455
Feedback: 0 / 0 / 0

Reputation:

Dieric Bouts(1410/20 - 1475)

Bouts'un nerede doğduğu tam olarak bilinmemektedir, ancak Louvain'e yerleşmiş ve çalışmalarını burada sürdürmüştür. 1468- 69 yıllarında şehrin resmi ressamı sıfatını kazanmıştır.
Sanatçı çok sayıda dini konulu resim, özellikle bir seri Meryem ve Çocuk İsa resmi yapmıştır. Meryem Triptiği gibi erken tarihli çalışmalarında Rogier van der Weyden'in etkileri belirgindir.1450 tarihli Cehennem çarpıcı çalışmalarından biridir. Resim, yoğun ifade ve düş gücüne temellenen kuzey resim geleneğinin önemli bir örneğidir.
Flaman sanatçının Kutsal Ayin Altarı'nın orta panosunda yer alan Son Akşam Yemeği sahnesinde ayrıntılı bir şekilde verilmiş iç mekan sahnesi dikkat çekmektedir. Mekan resmin yüzeyine doğru açılmaktadır (kutu mekan). Mekanın başarılı sunumuna karşılık, figürlerde deformasyon ve çarpıtmalara yer verilmiştir. Bu, ifadeyi arttırmaya yönelik bir yaklaşımdır ve Flaman resmine özgü bir gerçeklik anlayışının ürünüdür. Resimde sol taraftan gelen ışık tüm mekanı aydınlatmaktadır.
Bouts'un 1460 yılında tamamladığı ve Louvain kentinin konsül binası için yaptığı İmparator Otto'nun Adaleti adlı resminde ince uzun bir şekilde sunulmuş figürler, kompozisyona dikey bir etki kazandırmaktadır. Figürlerdeki bu deformasyon, ifadeyi arttırıcı bir unsurdur.
Son Akşam Yemeği-1464-67
 

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın.

Yorum bırakabilmek için bir üye olmalısınız.

Hesap oluştur

Topluluğumuzda bir hesap oluşturun. Çok kolay!

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Üst Alt