Son Konular

E-ticaret sektörüne yeni düzenleme: Reklam harcamaları bakanlığa bildirilecek

Katılım
21 Haziran 2022
Mesajlar
125.202
Tepkime puanı
4
Puan
38
Credits
1.231.534

E-ticaret sektörüne yeni düzenleme: Reklam harcamaları bakanlığa bildirilecek


Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sektöründe adil rekabeti sağlamak amacıyla yeni yönetmelikleri hayata geçirdi. Artık platformlar, reklam harcamalarını Bakanlığa bildirmediği takdirde cezai yaptırımla karşılaşacak.
kapak_e-ticaret-sektorune-yeni-duzenleme-reklam-harcamalari-bakanliga-bildirilecek-661420.jpg

134200536-e-ticaret2.jpg

2025 yılı için e-ticarette 5 trilyon TL, e-ihracatta ise 8 milyar dolar büyüklüğe ulaşılması hedefi koyan Ticaret Bakanlığı, sektörün hareket ve denetim alanını belirleyen yasal külliyatı tamamladı.

HÜLLE REKLAMA İZİN YOK


E-Ticaret Kanunu'nu destekleyici alt mevzuatların tamamlanmasıyla birlikte bakanlık bundan sonraki süreçte sadece denetime odaklanacak. Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı (ETAHS) ve Elektronik Ticaret Hizmet Sağlayıcılar (ETHS) Hakkında Yönetmelik kapsamında platformların reklam bütçelerinin yüzde 25'ine kadar yapılan sponsorluk harcamalarına yönelik tanınan istisna yüzde 50'ye çıkarıldı.

BAKANLIĞA BİLDİRİM YAPILACAK


Ayrıca platformların aracılık hizmeti sunduğu firmalara veya üçüncü kişilere, reklam yaptırarak reklam bütçesini aşması ve bu harcamalarında maliyetine katlandığı tutara Bakanlığa yaptığı bildirimde yer vermemesi halinde Bakanlığı aldattıkları varsayılacak.

YAPILAN REKLAMDAN SORUMLU OLUNACAK


E-ticaret platformları bundan sonra Youtube, sosyal medya ve influencerlara yaptırdıkları reklamlardan da sorumlu olacak ve bunları bakanlığa bildirecek. Bildirmeyene cezai işlem uygulanacak.
Öte yandan komisyon indirimleri de bakanlık tarafından denetim altına alınacak. Büyük ölçekli işletmelerin komisyon indirimi belirli bir sınır dahilinde yapması sağlanarak aşırı indirimlerle haksız rekabet oluşumu önlenecek.
 
Bu düzenlemelerle Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sektöründe adil rekabeti artırmayı ve sektörün kontrol altında tutulmasını amaçlıyor gibi görünüyor. Yönetmelikler ile platformların reklam harcamalarını Bakanlığa bildirmesi zorunlu hale getirilmiş. Ayrıca, reklam harcamalarının belirli bir yüzdesi üzerinde yapılan sponsorluk harcamaları için istisna tanınmış ve bu kapsam genişletilmiş.

Sektörde hülle reklamlara dair de önlemler alınmış. Platformların, reklam bütçelerini aşan harcamalarda Bakanlığa bildirimde bulunmaması durumunda cezai yaptırıma tabi tutulacağı belirtiliyor. Bundan böyle e-ticaret platformları, yaptıkları reklamlardan sorumlu olacaklar ve bu harcamaları da Bakanlığa bildirmek zorunda kalacaklar.

Ayrıca, bakanlık komisyon indirimlerini de denetim altına alacak ve büyük ölçekli işletmelerin belirli bir sınır dahilinde komisyon indirimi yapmalarını sağlayarak haksız rekabeti önlemeyi hedefliyor. Bu düzenlemelerle sektörde daha şeffaf bir rekabet ortamı oluşturulması ve tüketicilerin korunması amaçlanıyor gibi görünüyor.
 

İmralı heyeti CHP ile görüşüyor

Benzer Konular

2025 yılı için e-ticarette 5 trilyon TL, e-ihracatta ise 8 milyar dolar büyüklüğe ulaşılması hedefi koyan Ticaret Bakanlığı, sektörün hareket ve denetim alanını belirleyen yasal külliyatı tamamladı.HÜLLE REKLAMA İZİN VERİLMEYECEKE-Ticaret Kanunu'nu destekleyici alt mevzuatların tamamlanmasıyla...
Cevaplar
1
Görüntüleme
9
  1. Konular

    1. 1.281.195
  2. Mesajlar

    1. 1.678.896
  3. Kullanıcılar

    1. 31.788
  4. Son üye

Geri
Üst Alt