Modoratör
Yeni Üye
Egzoz geri basıncı ne demek?
Öncelikle egzoz geri basıncı kavramının tanımıyla başlayalım. İçten yanmalı bir motorda yanma olayından sonra orataya çıkan atık gazların motordan uzaklaştırılması gerekmektedir. Bu akışa karşı meydana gelecek her direnç egzoz geri basıncı oluşturur.
Geri basınç nedir?
Geri basınç nedir?
Peki geri basınç nedir? İşte geri basınç, eriyiği sabit bir hacme sıkıştırmak için vidanın arka tarafına uygulanan basınçtır ve baskıdan baskıya değişen eriyik yoğunluğunu sabit tutarak homojen eriyik elde etmektir.
Turbo basıncı kaç bar olmalı?
Turbo basıncı kaç bar olmalı?
Standart diyebileceğimiz motorlarda turbonun fazladan sağladığı bu değer 0.5bar – 1.5 bar arasında değişebilirken, yüksek performanslı cadde tipi spor otomobillerde turbo tipine göre 2-2.5 bar'a kadar çıkabilmektedir.
Turbo egzoz nedir?
Turbo, egzoz gazı ile çalışan bir pompadır. Turboşarj motora atmosferik basınçtan daha fazla hava vererek, yani zorla doldurum yaptırarak daha küçük hacimli motordan daha yüksek güç alınmasını sağlatan , hareketini egzoz gazının dışarı çıkma basıncından alan bir çeşit pompadır.
Egzoz Geri basınç Bildirim sensörünün görevi nedir?
Egzoz Geri basınç Bildirim sensörünün görevi nedir?
Egzoz gazı geri basınç sensörü, egzoz basıncını dizel partikül filtresinden önce ve sonra ölçerek, motor kontrol ünitesine bildirir. Böylece, dizel partikül filtresinin, egzoz gazı akışına karşı bir direnç gösterip göstermediğini, tıkanıp tıkanmadığını motor kontrol ünitesi algılamış olur.
Basınç konvertörü nedir?
Basınç konvertörü nedir?
Basınç konvertörü, elektrik akımı tarafından uyarılarak vanaları açıyor ve fazla havanın egzoza doğru yol almasını sağlıyor. Kendi içinde birimlerden oluşan araba basınç konvertörü, içerisinde bir bobin bulunduruyor.
Enjeksiyon basıncı nedir?
Enjeksiyon basıncının anlamı, makine enjeksiyona başladığında ocakta oluşan basınçtır. Kataloglarda verilen enjeksiyon basıncı değeri de enjeksiyon esnasında elde edilebilecek maksimum basınçtır. Enjeksiyon Basıncının yeterli olmadığı makinelerde yapılması gereken bir küçük çaptaki vida seçmektir.
Turbo basinci fazla olursa ne olur?
Turbo basinci fazla olursa ne olur?
Turbo basınç sensörü arızalanırsa, ya da aşırı yüksek basınç sinyali gönderirse, motor kontrol ünitesi motoru korumak için sınırlı çalışma moduna geçer. Motorun gücü sınırlandırılır ve çekişi (torku) düşer. Artık turbo şarjın basınç ayarı yapılamaz.
Turbo basıncı nasıl arttırılır?
Turbo basıncı nasıl arttırılır?
Intercooler Ünitesi (Ara Soğutucu) Turbo ünitesinden yayılan havanın sıcaklığı hemen hemen 160 derecedir. Intercooler'ın içinden geçen sıcak hava soğutulur ve bunun sonucu yoğunluğu artar. Bu sayede silindirlere daha çok hava iletilmiş olur. Böylelikle aracın turbo basıncının da artması sağlanır.
Turbo sistemi nedir nasıl çalışır?
Turbo, motora atmosferik basıncın üzerinde hava vererek yani cebri doldurum yaptırarak daha küçük hacimli motordan daha yüksek güç alınmasını sağlayan, hareketini egzoz gazının dışarı çıkma basıncından alan bir çeşit pompadır. Türbin ve kompresör olmak üzere iki adet pervaneye sahiptir.
Egzoz tıkalı olursa ne olur?
Egzoz tıkalı olursa ne olur?
Egzoz tıkalı bir şekilde araç kullanılırsa; egzoz bir yerden patlayabilir. Bu durum aracınızı rahatlatsa da sesi bir hayli fazla çıkacak ve yeni masraflar ortaya çıkacaktır. Aracın içinde amonyak benzeri bir koku oluşabilir. Bu koku çürük yumurta kokusuna da benzetilir.
Egzoz ısı sensörü ne işe yarar?
Egzoz ısı sensörü ne işe yarar?
Egzoz gazı sıcaklık sensörleri, dizel motorlarda rejenerasyon için doğru sıcaklığı elde etmek üzere dizel parçacık filtresinin (DPF) sıcaklığını izlemek amacıyla da kullanılmakta olup zararlı emisyonları azaltır.