Son Konular

Fiyatlandirma faktorleri nelerdir?

ZeberusZeberus doğrulanmış üyedir.

(¯´•._.• Webmaster •._.•´¯)
Yönetici
Katılım
27 Aralık 2022
Mesajlar
342.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
959
Puan
113
Yaş
36
Konum
Adana
Web sitesi
forumsitesi.com.tr
Credits
1.765
Meslek
Webmaster

Fiyatlandırma faktörleri nelerdir?


A) Ürün Fiyatını Etkileyen İçsel Etkenler

Rekabet temelli fiyatlandırma nedir?


Rekabete dayalı fiyatlandırma yönteminde maliyetlere ve gelirlere göre rakiplerin fiyatlarına daha çok önem verilmektedir. Tüketiciler aynı ya da benzer ürünler için rakiplerin belirlediği fiyatlara bağlı olarak ürünün değeri hakkında karar vermektedir.
(Price competition) Üretilen malda bir değişiklik olmamasına karşın, firmaların aralarındaki rekabet sonucunda fiyatı düşürmeleridir.
Rekabet bazlı fiyatlandırma nedir?
Rakip odaklı Fiyatlandırma: işletmenin fiyatlarını rakiplerin stratejilerini, fiyat, maliyet ve pazara sunduğu ürünleri göz önünde bulundurarak fiyatlandırmadır.
Sabit fiyatla fiyatlandırma ne demek?
değişmez eder. Malın kesindeğişmez ederle satılması.

Kalanlı fiyatlandırma yöntemi nedir?


– Kalanlı Fiyatlar İkinci şekilde yüksek fiyat düzeylerinde de yuvarlak rakamlardan kaçınılır ve fiyatlar, yuvarlak rakamların 5 kuruş altında belirlenir. Örneğin, 50 TL yerine 49,95, 90 TL yerine 89,95 gibi. Daha yüksek fiyatlarda da kalanlı rakamlar uygulanabilir. Örneğin 400 TL yerine 399 TL, 800 TL yerine 799 TL.

Talebe göre fiyatlandırma ne demek?


Talebe göre fiyatlandırmada çeşitli fiyatlardan ne kadar satılacağı, buna bağlı olarak toplam hasılatlar, toplam maliyetler ve kârın nasıl değiştiği araştırılır ve incelenen fiyatlar içinden en uygun olanı seçilir.
Maliyet artı fiyatlandırma, başabaş fiyatlandırma, değişken maliyetlere dayalı fiyatlandırma ve hedef fiyatlandırma olmak üzere dört tür maliyete dayalı fiyatlandırma stratejisi vardır.
- Maliyet Artı Fiyatlandırma.
- Başabaş Fiyatlandırma.
- 3. Hedef Fiyatlandırma.
- Değişken Maliyetlere Dayalı Fiyatlandırma.
Pazarı ele geçirme stratejisi nedir?
Yeni bir pazara girmede yeni fırsatları ortak olarak değerlendirmek için bir firmanın başka bir firma ile ortaklığa girişmesidir. Bu yaklaşım ele geçirme ve içten gelişmenin dezavantajlarına sahip olmadan avantajlarına sahip olmanın yolunu açar.
Fiyatlandırma amacı nedir?
Fiyatlandırma ile karlılığa ilave olarak gerçekleştirilebilecek başlıca işletme amaçları şunlardır.

Işletmeler fiyatı nasıl belirler?


Ürün fiyatları nasıl belirlenir: 7 rekabetçi fiyatlandırma stratejisi

Temel fiyatlandırma yöntemleri nelerdir?


Đşletme fiyatını, ürünün değeri konusunda tüketicinin algılamasına göre belirlemektedir. Önce tüketici algılaması sonra hedeflenen değer ve fiyat oluşturulmakta ve sonra ürünün nasıl olacağı ve maliyetin ne olacağı kararlaştırılmaktadır.
Ele geçirme stratejileri nelerdir?
Ele geçirme stratejisinde şu yollar izlenebilir;
- Lisans Anlaşmaları İşletme lisans veren firma ile onun ürün veya ürünlerini royalti veya başka türlü bir ödeme karşılığı üretme ve/veya satma konusunda anlaşır.
- Ürün Haklarının Satın Alınması
- Şirketin Satın Alınması
- Başka Firmalarla Birleşme.
- Takas.
Saldırıya yönelik pazarlama stratejileri nelerdir?
Saldırı stratejileri, yeni müşteri elde etmek için ya da pazar liderine karşı uygulanmaktadır….Savunma Stratejilerini 6 başlık altında incelemek mümkündür;
 

Stratejik ittifaklarin olusma nedenleri nelerdir?

Hangi sac rengi moda?

Benzer Konular

Fiyatlandırma yöntemleri nelerdir? Maliyet artı fiyatlandırma, başabaş fiyatlandırma, değişken maliyetlere dayalı fiyatlandırma ve hedef fiyatlandırma olmak üzere dört tür maliyete dayalı fiyatlandırma stratejisi vardır. - Maliyet Artı Fiyatlandırma. - Başabaş Fiyatlandırma. - 3. Hedef...
Cevaplar
1
Görüntüleme
3
Fiyat tüketici açısından neyin ölçüsüdür? TÜFE (tüketici fiyat endeksi) tüketici tarafından satın alınan mal ve hizmetlerin fiyatlarındaki değişiklikleri ölçerken, ÜFE ise TÜFE gibi belirli bir mal sepetinin maliyetini ölçer. Kalanlı fiyat politikası nedir? Kalanlı fiyat politikası çekici fiyat...
Cevaplar
1
Görüntüleme
7
Psikolojik fiyatlandırma yöntemleri nelerdir? Psikolojik Fiyatlandırma Yöntemleri - Bir Alana Bir Bedava: Ürünleri daha farklı bir fiyatta satışa koyduğunuzda ikinci ürünü bedava göstererek daha fazla satış gerçekleştirebilirsiniz. - Cezbedici Fiyatlandırma: - Prestijli Fiyatlandırma: -...
Cevaplar
1
Görüntüleme
5
Yeni ürün fiyatlandırma stratejisi nedir? 1-Pazarın Kaymağını Alma: Piyasaya yeni ürün sunan işletmeler, gelir maksimizasyonu için yüksek fiyat belirlerler. Amaçları ise, pazarın fiyata karşı duyarsız kısmını ele geçirmektir. 2-Pazara Nüfuz Etme: Kazançlı küçük pazar bölümlerinde, işletmeler...
Cevaplar
1
Görüntüleme
4
Kalanlı fiyatlandırma ne demek? Kalanlı fiyat politikası çekici fiyat politikasına benzer. Satış hacminin arttırılması amacını güden bu politika, kalanlı olarak biten her fiyatta istenilen sonucu vermeyecektir. Buna göre, tam sayılara eklenen belirli kalanları olan fiyatlar, tüketiciler...
Cevaplar
1
Görüntüleme
8
  1. Konular

    1. 1.281.135
  2. Mesajlar

    1. 1.678.623
  3. Kullanıcılar

    1. 31.770
  4. Son üye

Geri
Üst Alt