Son Konular

Fiyatlandirmada dikkate alinmasi gerekli isletme ici faktorler nelerdir?

ZeberusZeberus doğrulanmış üyedir.

(¯´•._.• Webmaster •._.•´¯)
Yönetici
Katılım
27 Aralık 2022
Mesajlar
342.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
997
Puan
113
Yaş
36
Konum
Adana
Web sitesi
forumsitesi.com.tr
Credits
1.765
Meslek
Webmaster

Fiyatlandırmada dikkate alınması gerekli işletme içi faktörler nelerdir?


A) Ürün Fiyatını Etkileyen İçsel Etkenler

Talebe göre fiyatlandırma nedir?


Talebe dayalı fiyatlandırma müşteri talebindeki dalgalanmaları dikkate alan ve fiyatları algılanan değerdeki değişikliklere uyacak şekilde ayarlayan bir fiyatlandırma yöntemidir. Bu yöntem, bir şirketin iş hedefleri, pazardaki yeri, tüketici tercihleri ve ürün kalitesi gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak değişebilir.
Küresel pazarın temel unsurları nelerdir?
İşletmeler küresel pazarlama faaliyetlerine başlamadan önce çeşitli çevresel unsurları incelemelidir. Bu çevresel unsurlar ekonomik, demografik, kültürel, politik ve teknolojik olabilmektedir.
Küresel pazarlarda adaptasyon nedir?
Standardizasyonun anlamı ulusal, bölgesel ve küresel pazarlarda aynı ürünü sunmaktır. Adaptasyon ise üründe gerekli değişiklikler yaparak yerel perspektifteki ihtiyaçlarla uyumlu hale getirmektir.

Fiyatlamayı etkileyen faktörler nelerdir?


Bu etkenler; tüketici davranışları, rekabet durumu, firmanın kendi maliyet yapısı ve kar hedefleri, hükümet uygulamalarıdır. Döviz kuru dalgalanmaları da bu faktörlere eklendiğinde fiyatlandırma işi, firmalar için sürekli gözden geçirilmesi ve takip edilmesi gereken bir iş halini almaktadır.

Tutundurucu fiyatlandırma uygulamaları nelerdir?


Tutundurucu Fiyatlandırma: Pazar payını arttırmak amacıyla bazı ürünlerde düşük fiyatla pazara sunma stratejisi uygulanmaktadır. Bu stratejide temel amaç, müşteri sayısını arttırmaktır. Örneğin, bazı büyük perakende mağazalar, bazı markalı ürünlerin fiyatlarını düşürebilmektedir.
Iyi değer fiyatlandırma nedir?
Değer temelli fiyatlandırma [Value-Based Pricing], fiyatları öncelikle tüketicinin bir ürün veya hizmetin algılanan değerine göre belirleme stratejisidir. Değer temelli fiyatlandırma, üretim maliyetlerini fiyatlandırma hesaplamasında etkileyen "maliyet artı" fiyatlandırmasından farklıdır.
 

Sistem Analisti ne bilmeli?

Yonetim stratejileri nelerdir?

  1. Konular

    1. 1.281.263
  2. Mesajlar

    1. 1.679.005
  3. Kullanıcılar

    1. 31.792
  4. Son üye

Geri
Üst Alt